Sida 10 av 12 FörstaFörsta ... 89101112 SistaSista
Visar resultat 271 till 300 av 339

Diskussion: Guide: Flashning av BenQ VAD6038

  1. #271
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    jag kör via sata ingångarna på moderkortet på ett VIA VT8237A kort ett MSI kort. Har lyckats flasha BenQ på datorn innan dock inte denna gång.

  2. #272
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig. Kämpat i veckor nu (jo faktiskt).

    Har ett p35-ds3 kort med ICH9 som jag vet funkar för jag har flashat förr.
    Använde Vista 64 och de funkade från stock till 1.5 men inte nu till 1.6.

    Installerade XP som dual boot men inte heller där hittar den min drive i varken iprep, jungleflasher eller dosflash32.

    Läste detta på den sida:

    "Just to confirm for other people I have a Gigabyte GA-P35-DS3L motherboard with an ICH9 chipset. All I did was disable AHCI (dont know if this is needed or not), and turned native sata mode off (so it is in legacy IDE mode) and i successfully flashed a BenQ with my onboard sata following this guide."

    Ska jag ge mig på att testa de tro?

    Nån annan som har nån ide annars?

  3. #273
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Kikade i BIOS och AHCI och legacy var redan som de ska va, så då funkar alltså inte de

    Tips nån?

  4. #274
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Hade glömt installera drivrutinerna för 360n. Fixade de me jungle sen

  5. #275
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    så du fick det att fungera då med andra ord? (om jag förstår ditt sista inlägg rätt)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #276
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    så du fick det att fungera då med andra ord? (om jag förstår ditt sista inlägg rätt)
    Jepp!

  7. #277
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Satt och hade mycket problem nu, tills jag testade att göra usbminnet till FAT, istf FAT32.

    Kanske skall tilläggas i första posten?


    Edit:

    Nu fick jag mer problem. Det står i guiden att jag ska öppna .bat filen, nu finns det ju ingen .bat fil, hur gör jag då?
    Samma med hastigheten på läsaren, det kan man ju inte ändra längre?
    Last edited by Seldin; 2009-07-21 at 22:59.

  8. #278
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Seldin, gör såhär... läs min Liteon Guide för DOS, istället för att köra Liteon K vid urläsning kör du då R (Read) och du behöver inte heller använda Probe eller öppna maskineriet... och när du ska Ereasea driven kör du på E (Erase) istället för Liteon E, sedan kör du på som vanligt... det blir 1 fil istället för 3 dock, men det fungerar utmärkt bra med den ändå, skrev du inte förresten att det var en samsung du skulle uppgradera? den här guiden är för BenQ

    Vad gäller hastigheten kör du bara på den firmware som finns, du behöver inte bry dig om något annat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #279
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Seldin, gör såhär... läs min Liteon Guide för DOS, istället för att köra Liteon K vid urläsning kör du då R (Read) och du behöver inte heller använda Probe eller öppna maskineriet... och när du ska Ereasea driven kör du på E (Erase) istället för Liteon E, sedan kör du på som vanligt... det blir 1 fil istället för 3 dock, men det fungerar utmärkt bra med den ändå, skrev du inte förresten att det var en samsung du skulle uppgradera? den här guiden är för BenQ

    Vad gäller hastigheten kör du bara på den firmware som finns, du behöver inte bry dig om något annat...
    Jag hade fel, det såg ut som gula kablar när dom igentligen var vita
    Såg det när jag läste på läsaren, en VAD6038 var det jag hade.

    Skall testa guiden du gjorde, funkar inte det, kan du tänka dig att hjälpa till via någon form av chatt?

    /Seldin


    Edit: Har redan stött på problem:
    2. Starta installera och starta iPrep och ställ in firmwaren som den vill ha (1.5 som högst med den här versionen) du behöver inte ha batch filerna för den här, men du måste bocka i att usb pinnen ska bli bootbar...

    Jag ska ju flasha 1.6 vad gör jag då!?
    Last edited by Seldin; 2009-07-22 at 20:26.

  10. #280
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Seldin Visa Inlägg
    Edit: Har redan stött på problem:
    2. Starta installera och starta iPrep och ställ in firmwaren som den vill ha (1.5 som högst med den här versionen) du behöver inte ha batch filerna för den här, men du måste bocka i att usb pinnen ska bli bootbar...

    Jag ska ju flasha 1.6 vad gör jag då!?
    precis samma sak, bara det att du byter ut 1.5 mot 1.6.

    om inte iprep vill ladda 1.6 så öppnar du ixdef.xml i iprep katalogen med anteckningar och lägger till denna rad innan </main> taggen.

    <firmware md5="f36c85c5bfba325b283417f8643d7c27">
    <name>BenQ iXtreme v1.6 - 12x</name>
    </firmware>

    alltså..

    ska det se ut såhär längst ner i filen.

    <firmware md5="f36c85c5bfba325b283417f8643d7c27">
    <name>BenQ iXtreme v1.6 - 12x</name>
    </firmware>
    </main>

    spara den sedan och ladda firmware med iprep.

  11. #281
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Seldin Visa Inlägg
    Jag hade fel, det såg ut som gula kablar när dom igentligen var vita
    Såg det när jag läste på läsaren, en VAD6038 var det jag hade.

    Skall testa guiden du gjorde, funkar inte det, kan du tänka dig att hjälpa till via någon form av chatt?

    /Seldin


    Edit: Har redan stött på problem:
    2. Starta installera och starta iPrep och ställ in firmwaren som den vill ha (1.5 som högst med den här versionen) du behöver inte ha batch filerna för den här, men du måste bocka i att usb pinnen ska bli bootbar...

    Jag ska ju flasha 1.6 vad gör jag då!?
    Har det löst sig för dig?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #282
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Jag har en stilla undran. Har inte uppgraderat firmware på länge, så jag sitter på 1.41 har jag för mig... Jag har varit grymt nogrann när jag har bränt spelen och kollat isofilerna med dubbla program etc., men löper jag större risk att bli bannad med 1.41 än med 1.6 i dagsläget (om vi bortser från nya spel), eller är det enda nya i 1.5 och 1.6 att det stödjer nya spel bättre?

  13. #283
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1.51 och 1.6 har stöd för dom nya spelen, och dom är säkrare, den allra säkraste just nu (som även har stöd för dom nya spelen) är 1.6, 1.41 är väl ungefär som 1.51 att den inte kollar stealthen har jag för mig? 1.4 kollade dock stealthen... men uppgradera till 1.6 tycker jag, då slipper du uppgradera än på ett bra tag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #284
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Problemet är att jag har tappat bort mitt kontrollerkort. Eller kan man använda det inbyggda i de flesta moderkort nu med de nya verktygen?

  15. #285
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Har det löst sig för dig?
    Yepp Swizzy hjälpte mig, Han är en ängel

  16. #286
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Peligroso Visa Inlägg
    Problemet är att jag har tappat bort mitt kontrollerkort. Eller kan man använda det inbyggda i de flesta moderkort nu med de nya verktygen?
    Jungleflasher ska klara av dom flesta SATA chipsetsen, annars kan du köpa ett nytt kontroller kort och se till att det sitter kvar i datorn...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #287
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    annars kan du köpa ett nytt kontroller kort och se till att det sitter kvar i datorn...
    Hehe, det är till att vara lustiga

    Har köpt en ny dator sedan flashningen och tog troligen inte ut kontrollerkortet innan jag slängde den gamla på skroten.

  18. #288
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det var lite klantigt ett tips dock: ha 2st olika datorer, det vill säga 1 till flashning och en till vanligt bruk... brukar fungera bäst så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #289
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    skulle flasha en benq driver kopplade in den via sata kortet till datan lyckades få fram org.bin när jag flashar den med 1.6 så funkar allt som den ska sen när jag kopplar in den i xboxen igen för att prova spel så händer det inget står open tray öppnar o stänger den igen men inget händer vad kan det vara har kvar orginala bin

  20. #290
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den öppnar trayen men 360'n känner inte av det? kolla att kablarna sitter i ordentligt, fungerar in det testa att byta om du kan... fungerar det fortfarande inte testa att skriva firmwaren på nytt till driven... (radera först)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #291
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ja snälla, skriv om meningen med några punkter. Blir väldigt svårt att förstå exakt vilket problem du har.

    Det står alltså open tray men släden kommer inte ut? Du har kollat så att släden verkligen sitter 100% korrekt i 360:n? Sitter den lite snett så kan den ta emot nån plastdel och då kommer den ju inte ut.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  22. #292
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ja snälla, skriv om meningen med några punkter. Blir väldigt svårt att förstå exakt vilket problem du har.

    Det står alltså open tray men släden kommer inte ut? Du har kollat så att släden verkligen sitter 100% korrekt i 360:n? Sitter den lite snett så kan den ta emot nån plastdel och då kommer den ju inte ut.
    det kan även vara så att man inte har en firmware i spelaren om det är så, det är den mest troliga orsaken i så fall, eller att driven inte har hela firmwaren utan bara en del av den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #293
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det kan även vara så att man inte har en firmware i spelaren om det är så, det är den mest troliga orsaken i så fall, eller att driven inte har hela firmwaren utan bara en del av den...
    Instämmer.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #294
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    släden fungerar som den ska.
    provade med att flasha om den men det e samma.
    den vill varken starta med orginal eller bacup spel.
    händer ingenting står bara open tray när man lägger i skivan.
    flashade den med orginala bin filen och provade orginal spel det går inte det heller.
    dvd spelaren heter Benq-VAD6038-62430C.

    laddade ner ix16-benq från xbins då jag öppnar den med 360 firmware toolbox 4.8 så ser jag att ix16-benq filen är en Benq-VAD6038-64930C.
    min spelare är 62430C kan det vara de som är problemet.

  25. #295
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, det ska inte vara någon skillnad... det som ska ske om det är något fel så alls det är att du får felkod E66 (om jag inte minns fel, det var iaf en E kod) när du skriver firmwaren till läsaren, vad använder du då? JungleFlasher? DOS?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #296
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    använder jungleflasher har kört med dosflash oxå vart samma sak

  27. #297
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad kör du för chipset? har du kört någon annan drive tidigare? har du kollat alla kablarna att dom sitter i ordentligt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #298
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    använder VIA VT6421A kortet.
    hade ingen drive tidigare.
    alla kablar sitter ordentligt.
    swizzy skulle du kunna ta en titt på orginala filen ifall jag skickar den till dig

  29. #299
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    visst, skicka orginal och den andra till mig så tar jag en titt på dom o ser om du gjort något fel... eller om något blivit fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #300
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    hur ska jag skicka den till dig du kan adda mig på msn simtel@live.se så kan jag skicka den från msn

Sida 10 av 12 FörstaFörsta ... 89101112 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Kan flashning vara orsaken till Red Lights..?
    By chillseeker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 19:49
  2. Xbox 360 Arcade, benq?
    By nosmaz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 06:00
  3. C4EVA iXtreme Benq V1.1 rev2 & xtreme version
    By Playtoy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 10:40
  4. Guide - Hur man flashar BenQ Driven!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:04
  5. BenQ VAD6038 firmware
    By musse1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •