Sida 12 av 12 FörstaFörsta ... 2101112
Visar resultat 331 till 339 av 339

Diskussion: Guide: Flashning av BenQ VAD6038

  1. #331
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för alla svar Ska nog ge lite extra ljus i mörkret.

    Dock känns inte guiden i denna tråden så aktuell längre? Jämfört med lite saker jag sett på youtube/andra forum och det är inte riktigt samma grej. Finns det något mer aktuellt man ska följa kanske?

  2. #332
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    denna är så aktuell den kan bli, med undantaget att vissa av verktygen kanske är lite gamla, jag har inte orkat skriva en guide för hur man gör med samsung/benq ännu, eller rättare sagt hur jag gör

    men du kan läsa min Liteon guide annars, metoderna och allt är den samma, skillnaderna är rätt små... man behöver t.ex. inte:

    Skjuta ut trayen halvvägs (på BenQ kan detta behövas ibland, om man har iXtreme 1.6 eller senare brukar man behöva det...)

    Skruva upp DVD spelaren (och/eller använda spear!!)

    Skriva en mening när man ska läsa ur (man skriver bara R för att läsa)

    Radera driven (det är inte nödvändigt, men skiter det sig behöver du göra det, det är dock sällan det gör det)

    Skriva namn på massa filer (Inquiry.bin, Identify.bin, Key.bin, Dummy.bin utan istället skriver man orig.bin (som exempel)

    Du behöver dock:

    Få driven i vendor mode INNAN du kan börja använda den, det vill säga du ska se till att den hamnar i status 0x72 (istället för att skriva nej (n) som med liteon skriver du ja (y) när den frågar om du vill återsända kommandot eller liknande...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #333
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ville bara tacka för en mycket bra guide/tråd.
    Jag använde lite här och lite där i tråden och det var mycket lättare än jag kunde tro.
    1. Startade först boxen, bootade sedan datorn från fat32-formaterade usb-minnet och startade dosflash1.7.
    2. Svarade (Y)es på "MTK Vendor Intro failed..."
    3. Valde vilket nummer som dvd'n var
    4. valde (R)ead
    5. Stängde box och dator

    6. Körde 'firmtool orig.bin hacked.bin' med 'ix16-benq_nostealth.bin' i XP-dator

    7. Startade först boxen, bootade sedan datorn från fat32-formaterade usb-minnet och startade dosflash1.7.
    8. Svarade (Y)es på "MTK Vendor Intro failed..."
    9. Valde vilket nummer som dvd'n var
    10. valde (W)right
    Klart.
    Last edited by Game_Freak_se; 2010-01-16 at 11:39.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #334
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg

    Nu till en fråga. Är det p.g.a. för ny bios och/eller benqläsare som xbox1-kopior inte fungerar? Xbox1 originalspel fungerar men inte kopior. Räcker det med att de är 100% original och ingen patchad default.xbe eller det är kört med dem i denna maskinen?
    xbox1 spel finns avhandlade i andra trådar/guider, sök runt lite eller starta en ny tråd. Kort svar...100% original och ej patchad default.xbe fungerar med någon 5.x version av xtreme till samsung...annars måste det vara double layer, rätt layerbreak, rätt dmi/pfi osv....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #335
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    xbox1 spel finns avhandlade i andra trådar/guider, sök runt lite eller starta en ny tråd. Kort svar...100% original och ej patchad default.xbe fungerar med någon 5.x version av xtreme till samsung...annars måste det vara double layer, rätt layerbreak, rätt dmi/pfi osv....
    plus att inte alla Xbox 1 spelen fungerar på en 360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #336
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Ville bara tacka för en mycket bra guide/tråd.
    Jag använde lite här och lite där i tråden och det var mycket lättare än jag kunde tro.
    1. Startade först boxen, bootade sedan datorn från fat32-formaterade usb-minnet och startade dosflash1.7.
    2. Svarade (Y)es på "MTK Vendor Intro failed..."
    3. Valde vilket nummer som dvd'n var
    4. valde (R)ead
    5. Stängde box och dator

    6. Körde 'firmtool orig.bin hacked.bin' med 'ix16-benq_nostealth.bin' i XP-dator

    7. Startade först boxen, bootade sedan datorn från fat32-formaterade usb-minnet och startade dosflash1.7.
    8. Svarade (Y)es på "MTK Vendor Intro failed..."
    9. Valde vilket nummer som dvd'n var
    10. valde (W)right
    Klart.


    Nu till en fråga. Är det p.g.a. för ny bios och/eller benqläsare som xbox1-kopior inte fungerar? Xbox1 originalspel fungerar men inte kopior. Räcker det med att de är 100% original och ingen patchad default.xbe eller det är kört med dem i denna maskinen?
    varför startade du om datorn till XP för att köra firmtool? firmtool 1.3 är juh ett DOS program... vilket betyder att du kunde köra det direkt från USB stickan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #337
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    varför startade du om datorn till XP för att köra firmtool? firmtool 1.3 är juh ett DOS program... vilket betyder att du kunde köra det direkt från USB stickan...
    Jag startade inte om, jag körde det i en xp-dator....2 olika maskiner, då min xp-dators sata inte klarade att hitta dvd'n.
    Dessutom hade jag inte flashtool i samma katalog som dosflash så det var lättare att ta säkerhetsbackup av orig.bin genom att kopiera den från flashdoskatalogen till firmtoolkatalogen för patchning. Som nybörjare känns det lite säkrare att göra det innan flashningen.
    Detta var första gången jag gjorde detta, så nu vet jag att Norton Commander ska läggas in på usb-stickan plus skapa lite batchfiler för att underlätta doshanteringen för att slippa detta bl.a.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #338
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    xbox1 spel finns avhandlade i andra trådar/guider, sök runt lite eller starta en ny tråd.
    Ok, sorry. Klantigt att fråga om det i den här tråden, editerar bort så att frågan inte svaras på fler gånger.
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kort svar...100% original och ej patchad default.xbe fungerar med någon 5.x version av xtreme till samsung...annars måste det vara double layer, rätt layerbreak, rätt dmi/pfi osv....
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    plus att inte alla Xbox 1 spelen fungerar på en 360...
    Då är det den gamla boxen som gäller för dem då, för mycket strul för att få de gamla spelen att funka.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  9. #339
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Ok, sorry. Klantigt att fråga om det i den här tråden, editerar bort så att frågan inte svaras på fler gånger.


    Då är det den gamla boxen som gäller för dem då, för mycket strul för att få de gamla spelen att funka.
    det kan bli billigare i längden då du kan använda en Xbox 1 till mycket mer än Xbox spelande... bland annat media extender, du kan titta på filmer med den och annat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 12 av 12 FörstaFörsta ... 2101112

Liknande diskussioner

  1. Kan flashning vara orsaken till Red Lights..?
    By chillseeker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 19:49
  2. Xbox 360 Arcade, benq?
    By nosmaz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 06:00
  3. C4EVA iXtreme Benq V1.1 rev2 & xtreme version
    By Playtoy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 10:40
  4. Guide - Hur man flashar BenQ Driven!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:04
  5. BenQ VAD6038 firmware
    By musse1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •