Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: DVD läsaren låter högt när den läser.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    DVD läsaren låter högt när den läser.

    Har nyligen fått tillbaka 2 st Wii som skickades in förra veckan till PSX för montering och snabbt var det.

    Det fungerar som det skall göra, men på vissa backups, så låter dvd läsaren väldigt högt än vanligt och ibland så "hackar" det till när den läser av disken.

    Det är det "hackande" ljudet som jag undrar, om det beror på dålig bränning eller
    är det vanligt?
    Ex: på Fifa 08, så hackade det högt 2-3 gånger efter man precis stoppat in discen och blev DRE efter en stund, innan man hinner starta spelet. Förmodligen misslyckad bränning.

    På en annat spel, så hackade till samma som i fifa 08, men här så fungerade spelet och kunde testa lite, utan DRE.

    Att dvd läsaren läser högre än förrrut efter Wiikey monterad, kan jag förstå, men det är det hackande ljudet som oroar mig och vad kan det bero på?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Det som det kan vara är att discen är för hårt fastskruvad så att dämpningen inte är lika efektiv. Det kan du öppna och kolla om du orkar vill...
    Men att lasern rör sig mycket och skapar vibrationerna kommer du inte ifrån. Spelen är "gjorda" så och så kommer det vara...

    Du kan dock dämpa ljudet genom att lossa på skruvarna lite som sitter på dämpningarna...

    Sök på forumet så hittar du mer info...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Har du WiiKey?
    Sätt i setup-disk och ländra läshastigheten till 3x (stället för 6x).. Jag, och flera personer här på forumet, upplevet att dvd-läsaren inte låter eller hackar lika mycket då.

    gl hf
    Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
    Verbatim DVD-r 16x
    Bränner alltid på 4x hastighet

Liknande diskussioner

  1. DVD läsaren går konstant-farligt?
    By evert in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:34
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  4. Den läser inte dvd skivor?
    By Robson in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 20:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •