Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Avbryta månatlig guldmedlem LIVE?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0

    Avbryta månatlig guldmedlem LIVE?

    Hur kan jag avbryta månatlig guldmedlemskap på live ?

    Går det automatisk ? eller måste jag avbryta månatlig medlemskapet om jag vill inte ha det mer?

    Och var och hur om jag vill avbryta.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Du måste ringa MS om du vill avsluta guld

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av huklen Visa Inlägg
    Du måste ringa MS om du vill avsluta guld
    ... och det kan vara ett rent helvete att försöka gå ur premurationen. Fick betala 2 månader till efter att jag sa upp mitt. Men orkade inte bry mig i att klaga. Fick snacka med nån finska så hon fattade väl inte skillnad på "säga upp det från den här månaden" och "säg upp det när du känner för det, slampa".

  4. #4
    GUBBEN32 Guest
    använde du lika vackra ord när du pratade med henne som du gör här borde du fått betala 6 månader + en anmälan ty de spelar ju in vad ni pratade om!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Förlåt för mitt språk men man blir ju inte nöjd när företag "tar" pengar av en som dom inte har rätt till. Och eftersom det inte är några stora summor (2x69:-) så struntar nog många som mig att klaga. Jag är inte den första som har råkat ut för detta. Ville bara varna för att låta dom dra pengar varje månad. Blir ju inge billigare heller, kostar ju lika mycket att köpa 1 månad i taget. Men du har rätt gubben32, ska tänka på språket i fortsättningen.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    Kan man BARA avbryta med att ringa till MS?
    Jag trode att man ska själv aktivera om man vill fortsätta efter en månad om man kör en månads LIVE.

    Går det inte på andra sätt?

    Om man loggar in på kontot på deras hemsida på internet och bara ändra på nån inställning där så man avbryter (slutför) LIVE GOLD.

    Eller skriva Email till dem?
    Är det nån kundnummer man ska säga till dem eller ?

    Vill inte ha problem så att de bara drar o drar automatisk från kontot varje månad.

    Om man blir bannad från LIVE fortsätter de dra pengar varje månad om man inte har avslutat ?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    till mig sa de att om man trycker in förbetalt kort så övergår det automatiskt till prepaid, dvs. att de inte drar från kortet efter det, men det litar jag inte på.
    säkrast är väl att ringa till de.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    ok, men de här måste vi reda ut så att vi blir säkra.

    Kanske nån här som vet och kan meddela?

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    till mig sa de att om man trycker in förbetalt kort så övergår det automatiskt till prepaid, dvs. att de inte drar från kortet efter det, men det litar jag inte på.
    säkrast är väl att ringa till de.
    Om man inte anger nåt bankkorts nummer så kan de inte dra nåt från det

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    För mer än ett år sedan då jag köpte min första 360 så aktiverade jag mitt Live Guld med mitt VISA kort, när mitt VISA kort slutade fungera i butiken (magnetremsan var slut), så fick jag ett nytt VISA genom banken.

    Iom detta fick jag ett nytt VISA kortnummer, samt att mitt gamla kortnummer slutade gälla och det gillade inte MS såklart.

    Efter ungefär 2 månader så blev MS less, bannade mitt konto och krävde mig på ca ~200KR för att aktivera mitt konto igen, jag brydde mig inte för att jag spelade inte på LIVE ändå, plus att min xbox strax efter blev bannad för modifikation, tror det var när första vågen bans kom.

    Nu har jag skickat in flera Xboxar på rep och får 1 ny månad varje gång, har även kollat på MS sida och avgiften på 200kr är borta också.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    så det är bara o ringa till MS i förväg och avbryta till nästa månads LIVE GOLD och spela färdigt de man har betalt för månaden.

    Vad ska man ange när man avbryter är det person nr? eller visa kortet nr?

    konstigt att de ska dra automatisk, tänk om man inte vill spela mer eller resa någon stans så drar de ändå pengar.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    När jag skulle avbryta mitt guld så ringde jag in och uppgav min gamertag samt dom 4sista sifforna på visa kortet, dom numren står även på billing.microsoft.com

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    Men om man blir bannad fortsätter de dra pengar varje månad då ?

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Ja, för ditt konto blir inte bannat (tar för givet att du menar banning pga modifierad konsol) utan konsolen du körde kopior på. Du kan fortsätta använda ditt live-konto på en obannad konsol.

Liknande diskussioner

  1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  2. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  3. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  4. Xbox360 Live problem
    By J84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 22:49
  5. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •