Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Fördelar med att kunna koppla bort ens modchip manuelt? Säkrare?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    34
    Respekt
    17

    Question Fördelar med att kunna koppla bort ens modchip manuelt? Säkrare?

    Jag hittade denna lilla guiden.

    http://modyawii.psx-scene.com/index....key.php&token=

    ja genom att bara titta på bilderna (om ni inte kan engelska) så förstår man vad han gjort, alltså han har simpelt gjort satt han kan koppla bort sitt chip manuelt, jag jag ser en fördel, jag tar två wii, ett på landet och en här hemma.
    Och att då bara använda ett chip är ju klockrent.

    men finns det andra fördelar, jag menar är inte wiikey (som jag skall införskaffa) helt osynligt? även i framtiden, vad tror ni?
    Last edited by Lilleolov; 2007-12-09 at 12:41. Anledning: stavfel*

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    WiiKey är inte helt osynligt. Eftersom man genom SMG skyddet kan se att något finns där, eftersom signalen ändras...

    Men nya D2CKey är osynligt gentemot allt som finns att tillgå i dagens läge...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    WiiKey är inte helt osynligt. Eftersom man genom SMG skyddet kan se att något finns där, eftersom signalen ändras...

    Men nya D2CKey är osynligt gentemot allt som finns att tillgå i dagens läge...
    Nja... Om man skall vara petig. SMG skyddet ser INTE att det finns ett modchip, det ser däremot att det sitter en backup skiva i driven. Indirekt betyder det att den ser att ett modchip används.

    Rent tekniskt så fungerar det så här. Ett orignal-Wii-spel har 0x230480 fysiska sektorer medans DVD-R och DVD+R har 0x231280 resp. 0x230540 sektorer (hexadecimalt). Vad SMG gör är att den försöker läsa sektor 0x230500 och den förväntar sig att det skall misslyckas vilket det också gör på en originalskiva.

    Nästa steg är att den skickar ett DI-kommando som heter 0xA4. Jag vet inte exakt vad detta kommando förväntas göra men på en orginalskiva så misslyckas kommandot medans det lyckas på en DVD-R/DVD+R.

    Så rent tekniskt känner den av förekomsten av en backup skiva och inte chippet i sig.

    Nu har ju dock alla chip som är något att räkna med (Wiinja, Cyclowiz, Wiikey och yaosm) redan kringått detta så för tillfället finns det ingen känd metod med vilken de kan se att din konsoll är chippad även om jag säkert tror att de har fler tricks att ta till.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Killen måste ha för lite att göra. Finns säkert ett bättre sätt att stänga av chippet.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Problem med nyare spel
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:52
  3. Bättre att bränna med högre hastighet?
    By NikUea in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:12
  4. Kan xbox med hd-kabel mäta sig med htpc?
    By kenta777 in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 23:34
  5. Problem att spela upp streamade filer
    By baronen23 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 07:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •