Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Skulle vilja ha en guide hur man uppdaterar sitt Wiikey

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    34
    Respekt
    17

    Skulle vilja ha en guide hur man uppdaterar sitt Wiikey

    Kan inte någon snäll själ skriva en guide eller skicka en länk på hur man uppdaterar sitt wiikey (gärna en såkallad idiot säker guide).
    "sen trycker du på reset knappen, det är den knappen som det står reset på".
    Jag förstår att ni som gjort detta nu nästan små skrattar lite efter som ni lyckats, men jag skulle vilja ha en guide, vill inte göra fel.

    Jag har några frågor,
    • Resetknappen? varför inte använda en gamecube kontroll, eller funkar inte detta eller hur ligger det till? funkar "classic controller" ?
    • Config disk, setup disk, red gärna ut begreppen.
    • Viktiga saker som man ska tänka på, vad är bra och vad är dåligt i alternativen som man får när man ändrar inställningarna i sitt Wiikey.
    • Vanligta problem och hur man löser dom.


    Hansi, kan inte någon, du engagera dig i att göra en klistrad tråd med lite vägledning om uppdatering av Wiikey? Svaren kanske redan finnes i forumet, då är det ju simpelt att bara länka till dem.

    Hoppas ni kan hjälpa till

    P.S jag kommer in i veckan och låter psxcare göra grovjobbet med löd & svett, så slipper jag D.S

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    # Resetknappen? varför inte använda en gamecube kontroll, eller funkar inte detta eller hur ligger det till? funkar "classic controller" ?
    Du kan mycket gärna använda gamecube-kontrollen men alla har inte en sådan kontroll så därför finns varianten med resetknappen (vilket alltså är Resetknappen på konsolen inte någon gömds knapp på dosan )
    Config disk, setup disk, red gärna ut begreppen.
    Setupdisk är en skiva där du kan ändra inställningar i ditt Wii, hastighet på läsaren, Regionslås o.s.v . Updatedisc är den du använder för att uppdatera ditt chip så det är kompatibelt med diverse nya spel.
    Viktiga saker som man ska tänka på, vad är bra och vad är dåligt i alternativen som man får när man ändrar inställningarna i sitt Wiikey.
    Tänk bara på att göra EXAKT vad som står i alla updates och dylikt, Wiikeyupdaten till exempel: många gör felet då dom låter skivan köra en updatecheck och sen inte själva updaten vilket kan skapa problem ibland. Om du vill vara säker så kolla forumet inför varje ny update om du har några frågor.
    Vanligta problem och hur man löser dom.
    Väldigt svårt att svara på utan att ha ett konkret problem, Du får helt enkelt fråga på forumet när du stöter på ett problem eller har en fråga.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Kolla på Wiikey:s hemsida:
    http://www.wiikey.cn/resources.html

    och sök på PSXCARE forum.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Det finns rätt mycket information men ingen samlad och någon steg för steg guide vad jag vet..

    Jag är också intresserad av guiden,..

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    34
    Respekt
    17
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32744

    fick lov och skriva den själv. hoppas det uppskattas!

Liknande diskussioner

  1. guide för hur man bränner xbox 360 spel
    By Fripp33 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 12:59
  2. hur lägger man in spel på psp 3.10 oe-a?
    By mommo18 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 13:06
  3. Hur vet man vilken chipp man har?
    By Totti in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 19:37
  4. Hur bränner man GC spel till Wii?
    By Cyphris in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 15:22
  5. Hur mkt skulle man kunna få för...
    By -=KuriouZ=- in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •