Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: cd/dvd enehten död

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    cd/dvd enehten död

    Köpte ett matrix infinitychip av er för någon månad sedan. Hade en kompis till att löda fast detta (han är mycket bra på löda och gör det dagligen). Nu då jag ska sätta igång mitt ps2 v.9 så går den igång får fram meny och allting men dvd enehten är stendöd. Släden vägrar komma ut och in har även provat starta skiten med släden ute och prova mata in men det funkar inte, enda som händer är att eject knappen står och blinkar blått. Har provat lägga i en skiva i enheten med släden inne och provat starta men det blir ingen skillnad. Skivan vägrar snurra igång men lasern verkar lysa till då man trycker på eject knappen. Har även mätt som säkringar jag hittat på moderkortet och har inte hittat någon trasig sådan. Har även romeofix på denna, med motstånd har även provat köra utan motstånden( lött tråd över) men ingen skillnad.
    Jag har alltså inte spelat något på ps2t sen jag chippat det eftersom det inte gick. Före chippningen så hade jag inga problem med enheten.

    Någon som har någon som helst aning om vad som kan vara fel? Vilken säkring är det som ska vara för cdenheten? Kan det vara nån av dom där flatkablarna?

    alla hjälp uppskattas.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag är ganska säker på att det är något med lödningen som kärvar, eftersom symptomen uppkomm direkt efter chippningen. Det kan ju även hända den bäste!

    Be din kompis kolla A,B,I,G,H punkterna, det brukar vara nåt med dom när läsarn muppar...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    okey sitter med moderkortet framför mig och ser inget fel på dessa förutom att H sitter det ingen tråd på men det ska det väl alltså inte gör på pal versionen?

    såg just att det såg mindre bra ut på benen på en krets där det provades lödas innen enheten lämnaes bort och alternativa lödpunkteranvändes. har rengjort och sak prova nu.

    har nu fått enheten att spinna uppskivorna men eject är fortfarande stendöd förutom att den blinkar och har sig då man trycker på den..
    Last edited by loffe007; 2007-12-09 at 22:56.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    hittade en säkring som var död så nu funkar eject dock så får jag read error på skivorna.

Liknande diskussioner

  1. Avbrott i flashning! Död läsare?
    By swordfish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 11:11
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 13:40
  3. PS2 har slutat att läsa brända CD/DVD
    By elipze in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 15:42
  4. Lyser bara grönt, konsoll död?
    By Lakonisk in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 03:16
  5. UserData - Boxen halv död.
    By freddyc in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 17:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •