Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Kan inte öppna ms dash!!!!!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Kan inte öppna ms dash!!!!!

    Jag kan inte öppna ms dashboard. Om jag öppna original bios så kommer jag till "Service requiered" felkod 13. Jag hittar inte heller xboxdash.xbe under C. Jag vet inte vad jag har gjort. Behöver komma in i ms dash för att ändra HDTV-upplösningen.

    Kan jag kopiera C från en annan xbox och föra över via ftp?

    Ska jag använd superdisk på något sätt?

    Tacksam för alla tips!

    Mvh / Lanne

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    20
    kör med superdisk och välj install ms dash
    sen borde det funka

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Tack för svar!

    Tjena! Testade det nu på morgonen! Den kopierar in filer och det ser ut att gå bra men när jag försöker starta original bios från smartxx startmenyn så får jag felkod 13 igen. Jag hittar inte heller filen xboxdash.xbe under C.

    Jag har en gammal backup på C kan jag ftp:a över den? Om det går ska jag göra det när jag är i xbmc alt. Superdisc?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    20
    För att starta xboxen med orginalbios så måste din hårddisk vara låst. Men för att öppna ms-dash så behöver du inte starta xboxen med orginalbioset! Du startar den bara som vanligt, sedan i xbmc så kan du ta och starta ms-dash, öppna "filbläddraren" och bläddra till partitionen c och där skall ms-dash finnas. kör igång, och sen kan du ändra dina inställningar

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    ms-dash under C? Du menar xboxdash.xbe va? Den har försvunnit från min xbox. Jag får ju också fel 13. Så nått är fel! (HD är låst)
    Last edited by Lanne76; 2007-12-10 at 18:26.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    20
    xboxdash.xbe är antagligen inte msdash. på min xbox heter den msxboxdashallregion.xbe, kolla om du har en sån. annars så skriv upp alla körbara filer du har i c. och posta dem här.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tjena! Kanon att du tar dig tid! Jag sliter mitt hår här

    Jag har en gammal backup på C (från min xbox). I den mappen har jag en fil som heter xboxdash.xbe.

    Jag har även en polares xbox här för hans startade inte så jag lödde om hans chip. Nu funkar den så jag kollade i hans c och han har också filen xboxdash.xbe och den är ms-dash.

    Men i min nuvarande konfiguration har jag följande xbe-filer direkt under c:
    ecoxdash.xbe
    ecoxdash1.xbe

    Pga att jag hade filen innan så tror jag att jag fipplat bort den på något sätt. Jag kan hårdvara men är inte så bra på mjukvara.

    Men kan jag föra över min gamla backup (chippad med xbmc) från C och är det i så fall något speciellt jag ska tänka på när jag gör det?
    Last edited by Lanne76; 2007-12-11 at 23:54.

Liknande diskussioner

  1. Jap 3.40 OE-A kan inte se UMD-filmer reg 2
    By Frenzy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 11:05
  2. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  3. kan inte hitta datorn?
    By Brahman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 04:32
  4. Kan inte röra navigera i XboxMC
    By cippran in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 15:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •