Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 42 av 42

Diskussion: Xbox 360 Arcade HDMI

  1. #31
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Zxcv Visa Inlägg
    ah jo, men har funderat på detta ett tag, och att det sitter ett minneskort i konsolen istället för en hårddisk gör det bara mer förvirrande.. minneskorten är väl inte lika stora fysiskt som hårddiskarna?
    Både Elite, Pro och Arcade har anslutningar för 2 minneskort och en hårddisk. Hårddiskanslutningen på Arcade är täckt av ett plastgaller men går lätt att ta bort, sen är det bara att ansluta hårddisken vilken antingen kan vara en 120 eller 20GB modell.

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Både Elite, Pro och Arcade har anslutningar för 2 minneskort och en hårddisk. Hårddiskanslutningen på Arcade är täckt av ett plastgaller men går lätt att ta bort, sen är det bara att ansluta hårddisken vilken antingen kan vara en 120 eller 20GB modell.
    Ah, okej! Bra att veta..då blir det en Arcade för mig! Tack för svaret!

  3. #33
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    ahem.. fel, däremot klarar VGA att ställa om till 1366x768.. om inte något ändrats på senare dashboards.. men som standart är hdmi 1280x720 eller 1920x1080,, resten är rätt
    Nope, det går att köra VGA-upplösningar via HDMI förutsatt att TVn stödjer det. I dashboarden kan man välja de vanliga 480p, 720p, 1080i och 1080p men även Optimal Resolution vilket väljer den upplösning som passar TVn bäst (i mitt fall 1360x768)

    Sen så har inte alla TV-apparater VGA-upplösningar på alla HDMI-kontakter. På min TV fick jag ansluta på andra HDMI-kontakten för att får 1360x768, annars ville den köra vanlig 720p.

  4. #34
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Nej inte för alla.
    Uppdaterar du din 360 kan du ju få den att skicka ut 1080p
    Har man då en full-HD 32" så är det 1080p man vill ha :-)
    Nu har jag testat en hel del och kommit fram till att 1360x760 genom HDMI är bäst på min tv. Bilden blir superskarp (pixelmappad). Tom märkbar skillnad än om man kör 720p över HDMI. För att kunna välja upplösning blev jag tvungen att ansluta HDMI kabel i boxen samtidigt som en AV-vga kabel så dök alla valbara upplösningar upp i dashboard!

  5. #35
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Finns det något sätt att få en gammal Core, att nå upp till 1080P?

    Har en 42" Plasma HDtv, som ska klara det, men när ja väljer 1080P, så kan jag inte se någon bild...

    Och vad är bäst för mig, 720 P, eller 1080I? Till min 42" alltså?

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova med VGA-kabel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Prova med VGA-kabel
    Jag som nyss var o köpte en component kabel..

    Varför skulle en VGA hjälpa då?

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av giftigkola Visa Inlägg
    Finns det något sätt att få en gammal Core, att nå upp till 1080P?

    Har en 42" Plasma HDtv, som ska klara det, men när ja väljer 1080P, så kan jag inte se någon bild...

    Och vad är bäst för mig, 720 P, eller 1080I? Till min 42" alltså?
    Har du senaste Dashboard-updaten i din Core så kan du få 1080p (behöver kanske inte vara den allra senaste, kommer inte ihåg med vilken update möjligheten kom)

    "klara det"? Är det en full-HD skärm du har eller en som är HD-ready?
    Det som är intressant är vilken upplösning tv'n har och vilket videochip som sitter i den. Vad är det för tv?

    Väljer du mellan 720p och 1080i så skulle i alla fall jag välja 720p. En progressiv signal är mycket skönare att kolla på.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    42" plasma brukar ha lite "ostandard" upplösning som 1024x768 istället för 1280x768.

    Med VGA-kabel tror jag du har större chans att kunna ställa in en passande upplösning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Den är HD Ready, den har HDMI utgång dock.

    Tvn är en Panasonic, jag har lite svårt att hitta en sida som enbart beskriver detaljerna om den och inte massa priser och så, men TH-42PV7F är modellnummret.

    (Och jag missförstod HDMI lite, trodde att om man hade HDMI utgång, så kan man gå upp till 1080P på tvn)

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns inte någon som helst anledning att köra högre upplösning än vad tv:n har fysiska "pixels"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Nope, det går att köra VGA-upplösningar via HDMI förutsatt att TVn stödjer det. I dashboarden kan man välja de vanliga 480p, 720p, 1080i och 1080p men även Optimal Resolution vilket väljer den upplösning som passar TVn bäst (i mitt fall 1360x768)

    Sen så har inte alla TV-apparater VGA-upplösningar på alla HDMI-kontakter. På min TV fick jag ansluta på andra HDMI-kontakten för att får 1360x768, annars ville den köra vanlig 720p.
    ah, bra att veta.. jo det finns ju ibland en HDMI ingång som är märkt "pc" eller liknande som är tänkt att användas med tex dvi<->hdmi kabel från pc och som tar emot lite större utbud av upplösningar.. visste inte att 360'n stödde det via (vissa) hdmi även om det inte är direkt standard
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Xbox Vs Xbox 360
    By mcimportmange in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 17:41
  2. Fläktvolym på xbox 360
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 18:40
  3. Xbox och Xbox 360 ?
    By XeoN_ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 21:25
  4. Regionsfri DVD på XBox 360?
    By razorfish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 01:55
  5. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •