Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Regionsfri?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Regionsfri?

    Hej!

    Mitt första inlägg på ps3 forumet =) Saken är den att jag är trött på att min 360 går sönder lite då o då så funderar på att införskaffa en ps3.

    Jag är ett stort fan av film, har således massa utländska filmer med ej EU region. Frågan är om man kan göra ps3 regionsfri? Menar ej för att spela brända spel osv utan bara en regions upplåsning.

    Tacksam för svar!

    H//
    Nicodemus

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    spel är regionsfria, men inte filmer

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Mjo vet att alla spel e regionsfria. Men det är för film jag vill kunna göra maskinen regionsfri.... men verkar inte som om någon vet något om detta.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Nicodemus Visa Inlägg
    Mjo vet att alla spel e regionsfria. Men det är för film jag vill kunna göra maskinen regionsfri.... men verkar inte som om någon vet något om detta.
    Det går att spela DVD-filmer från andra regioner med hjälp av VLC från Linux, men än så länge (vad jag vet) finns det inget sätt att spela upp Blu-ray filmer från andra regioner, om det nu var det du var ute efter.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Menade både BR och vanlig dvd. Men då måste man juh lägga in Linux i den å andra sidan. Inte så hajj på linux måste jag säga....

  6. #6
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag undrar däremot om man på en amerikansk 60/80 gb maskin, kan köra gammla ps2 psx spel som är från europa. Är de också regionsfria?

    Mvh Arvid

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    för på 40 gigarn PAl funkar ju inte ps2/psx spel. Men det ska funka på 60/80 gigarn "tror" jag.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    för på 40 gigarn PAl funkar ju inte ps2/psx spel. Men det ska funka på 60/80 gigarn "tror" jag.
    60Gb PS3 klarar PS1 + PS2 spel ja.
    Inte regionsfri på DVD eller Bluerayfilmer.
    Många spel är Regionsbefriade JA.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    40 gb klarar visst an PS1 spel!!!

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    PS1 och PS2-spel är dock inte regionsfria på PS3.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    PS1 och PS2-spel är dock inte regionsfria på PS3.
    Nej det är rätt solklart att man bara kan spela sina orginalspel från det land man köpt sin Ps3a från

    Köper man en Svensk Ps3 kan man bara spela Europeiska spel och om man köper en Japansk så kan man bara köra Japanska o Amerikansk Amerikanska

    Europa = Europe
    USA = America
    Japan = Inc
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Är det inte så att i stort sett de flesta blue ray rullarna är regionsfria? se länkar för mer info. En filipinsk ps3 ska antagligen införskaffas i dagarna, finns det några adapterhinder för detta? och hur är det egentligen, det går väl köra regionsfria rullar på en regionlåst konsol?

    http://bluray.liesinc.net/

    http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=159465

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mortla Visa Inlägg
    Är det inte så att i stort sett de flesta blue ray rullarna är regionsfria? se länkar för mer info. En filipinsk ps3 ska antagligen införskaffas i dagarna, finns det några adapterhinder för detta? och hur är det egentligen, det går väl köra regionsfria rullar på en regionlåst konsol?

    http://bluray.liesinc.net/

    http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=159465
    Många Spel och Filmer "Majoriteten" släpps som Allregion till PS3 men sen har vi en handfull som är unika för just de länder de släpps i som låses.
    Jag skulle avråda från att köpa en utlänsk PS3 med tanke på garantier och framtida regionshinder.

    Är det någon som är Hembiotorsk i detta forum så är det bland annat jag
    PS3an är en hygglig Blu-Ray enhet ja, och äldre DVD filmer har man äldre kodfria DVD spelare för om något
    Men smaken som baken, allt i min stereohylla är iaf Svart
    http://f.playahead.se/24/cd34960e6b5...81f5f6e_22.jpg
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Ej regionsfri dvd?
    By chripopper in forum H2O Chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 21:59
  2. Går det att fixa regionsfri?
    By usm76 in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 11:17
  3. WiiKey regionsfri
    By cREJBI in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 10:37
  4. Wii Regionsfri med chip?
    By genguskhan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 09:52
  5. Regionsfri DVD på XBox 360?
    By razorfish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 01:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •