Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Remoten tappar kontakten

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    23

Remoten tappar kontakten

Har haft min wii i några dagar nu, och märkt att remoten (har två, och det gäller båda) tappar kontakten med konsollen då och då.

När detta problem uppstår (vilket har hänt ett par gånger) så blinkar handen bort några sekunder för att sedan komma tillbaka. Håller på så - skitstörigt!

Båda kontrollerna har fulla batterier. Fri sikt till mottagaren. Alla kablar korrekt isatta.

Det löser sig inte heller när jag startar om (tom. drar ur sladden ett par sekunder).

Någon som har samma problem och vet vad det handlar om, eller har jag fått en defekt konsol?

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Jag råkade ut för detta ngn gång när konsollen var ny men löste det dock genom att att dra ur alla kablar OCH batterier. Sedan dess har jag uppgraderat firmware i Wii:et ett antal gånger (har nu 3.1E) och aldrig råkat ut för problemet igen.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Danneman Visa Inlägg
    Har haft min wii i några dagar nu, och märkt att remoten (har två, och det gäller båda) tappar kontakten med konsollen då och då.

När detta problem uppstår (vilket har hänt ett par gånger) så blinkar handen bort några sekunder för att sedan komma tillbaka. Håller på så - skitstörigt!

Båda kontrollerna har fulla batterier. Fri sikt till mottagaren. Alla kablar korrekt isatta.

Det löser sig inte heller när jag startar om (tom. drar ur sladden ett par sekunder).

Någon som har samma problem och vet vad det handlar om, eller har jag fått en defekt konsol?
    Har läst att detta är en defect som alla har.
    När de gjordes en Speedrun på twilight princess klagade killen som gjort den på att han inte valde GC version för att Wii fjärren disconnectar så och då så att filmen inte blev perfect..
    It Sux

Liknande diskussioner

1. Tappar kontakten med pc.
    By zlazk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 17:56
  2. Shema för kontakten till start,eject,lysdiod panelen
    By Folden in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 22:28
  3. XBMC tappar kontakten med windows
    By gothh in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 02:00
  4. xboxen tappar kommunicationen me datorn