Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xbox 360 flash+live

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Xbox 360 flash+live

    Tjena. Skickade mail till psxcare, men kom på att det är ju enklare att direkt fråga här.

    Har tänkt att köpa en xbox 360 men undrar ett par saker..

    Har givetvis läst faq men hittar inte det exakta svaret.

    Jag undrar bl.a. om detta:
    " Går det att koppla upp sig via Live efter att man modifierat sin 360?
    Ja om du har iXtreme-firmware. Med "vanliga" Xtreme är det stor risk att din box blir bannad - för all framtid.
    iXtreme startar endast spel som är fullständigt patchade (ss, dmi, pfi & video)."

    Jag är osäkar på om jag ska ha ett flashat 360 eller inte! Jag är osäker eftersom risken finns att man bli bannad från live, vilket skulle vara extremt surt!
    Så min fråga är. Går det att spela brända spel på xboxen och sedan lira ett köpt spel online utan att bli bannad? Har hört vissa rykten från folk att 360'n registrerar att jag spelar ett brännt spel och sänder sedan ut infon när man connectar till live? Stämmer detta? Det skulle väl innebära att jag skulle bli bannad?

    Sedan, som det står i faq, går det ju tydligen att lira brända spel och slippa att bli bannad från live om man har iXtreme-firmware. Men denna firmware uppgraderas väl ibland? Då blir jag osäker igen. Tänk om microsoft kommer på något sätt att upptäcka de som har iXtreme och börjar banna dessa. Då kommer det väl antagligen en uppgradering!? Det gäller alltså att leta runt lite på sidor osv. för att få reda på om man måste uppgradera?

    Men det kanske alltid finns en risk när man kör med flash, att den blir bannad när man kopplar upp sig på live?

    2:a frågan är; Om jag köper mitt 360 flashat och inte lirar några brända spel utan bara originalspel på den. Då finns det väl ingen risk att den ska bli bannad från live? Då tänkte jag mest i framtidssyfte. Att flasha xboxen och sedan köra originalspel för att sedan i framtiden kanske köra lite brända spel. För 360'n blir väl inte sämre bara för att man flashar den?

    3:e frågan; Om en ny uppdatering på firmware kommer, hur gör jag då för att uppdatera? Måste jag lämna in den till någon eller är det något man kan göra själv?

    Tack på förhand.

    //Legend.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Svarat på mailet, orkar inte upprepa :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vore det inte bättre om du skrev svaret här också så slipper du fler mail med samma fråga. Fick upp den här sidan på google efter xbox 360 flash live, så lite trist att man inte får nått svar .

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1: det är bara rykten att den lagrar denna infon, finns inte verifierat, förmodligen är det bara folk som råkat ha nätverksladden i och kört icke livesäkra kopior av spelen utan att ha tänkt på det, och sedan går live ett tag senare, då är det självklart du är bannad vid detta tillfället (om MS upptäckt dig) det tar ett bra tag innan man fysiskt blir bannad, kan ta upp mot flera månader... så ingen kan säga exakt vad som gjorde att dom blev bannade...

    vad gäller uppgraderingar så är det i dom flesta fallen enbart buggfixar och numera är det mera till för när det kommer nya säkerhets grejer, t.ex nu det senaste "wave 3" det vill säga NXE på skivan, äldre firmwares än 1.5 har inte stöd för det, dock har 1.51 tillfälligt den funktionen som kollar Video partitionen stängts av i väntan på 1.6 som numera finns och därmed har denna koll igen men en bättre variant av den som man kan stänga av själv... (du kan stänga av stealth check helt och hållet för att spela vissa spel, detta sker med hjälp av Activate.iso)

    2: Det finns mer eller mindre alltid en risk att bli bannad, varje modifikation finns det en liten risk för att dom upptäcker...

    3: Du kommer antingen in med den till PSXCare eller låter någon annan som vet vad dom gör med en 360 uppgradera, eller så försöker du dig på det själv... men ska man göra det själv behöver man ha lite program och så, allt detta finns här på forumet (guider, och i dessa länkar till programen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Uppdatering av Xbox Live
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 23:19
  2. Co-OP en tv, ett xbox 360. Vilka spel?
    By MoFa in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 23:48
  3. Hur laddar man hem spel till xbox 360?
    By jsb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 12:48
  4. Alternativa trådlösa enheter till xbox 360?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 17:24
  5. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •