Hur ska jag göra nu? Så här ligger det till:
Jag köpte min xbox360 begangnad i sommras och hade då en hitachi spelare i den som jag givetvis flashade. Problemet var att jag var lite oförsiktig och blev då bannad från xbox-live. Sedan fick jag ring of death och skickade den på reparation utan problem. Den var flashad då också. Jag fick sedan tillbaka den från tyskland och de hade bytt till en BenQ drive och fixat felet med ring of death. Nu är BenQ-driven flashad.
Nu har jag haft den i 3-4 månader sedan reparationen och har nu fått ring of death igen! Jag ringde då supporten och berättade att den varit på reparation tidigare för samma sak. Han tog då uppgifterna och sa att jag inte hade någon garanti kvar eftersom den var bannad från live. Jag skulle då betala fraktkostnader och reparationskostnader själv men kunde få tillbaka pengarna om det visade sig att de inte hittade något fel som gjort att jag blivit bannad. Han sa sedan att även om jag får tillbaka pengarna och de inte hittar varför den skulle vara bannad så har jag ändå ingen garanti efter reparationen. Allt skulle kosta ca 800Kr.
Så hur ska jag göra? Känns ju som att skickar jag iväg den och jag får den reparerad och allt så kan den lika gärna gå sönder igen och då är det bara att lyfta på plånboken en andra gång. Hur hade ni gjort? Är det fler som varit med om att den gått sönder flera ggr?
Bookmarks