Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur ska jag göra?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Hur ska jag göra?

    Hur ska jag göra nu? Så här ligger det till:

    Jag köpte min xbox360 begangnad i sommras och hade då en hitachi spelare i den som jag givetvis flashade. Problemet var att jag var lite oförsiktig och blev då bannad från xbox-live. Sedan fick jag ring of death och skickade den på reparation utan problem. Den var flashad då också. Jag fick sedan tillbaka den från tyskland och de hade bytt till en BenQ drive och fixat felet med ring of death. Nu är BenQ-driven flashad.

    Nu har jag haft den i 3-4 månader sedan reparationen och har nu fått ring of death igen! Jag ringde då supporten och berättade att den varit på reparation tidigare för samma sak. Han tog då uppgifterna och sa att jag inte hade någon garanti kvar eftersom den var bannad från live. Jag skulle då betala fraktkostnader och reparationskostnader själv men kunde få tillbaka pengarna om det visade sig att de inte hittade något fel som gjort att jag blivit bannad. Han sa sedan att även om jag får tillbaka pengarna och de inte hittar varför den skulle vara bannad så har jag ändå ingen garanti efter reparationen. Allt skulle kosta ca 800Kr.

    Så hur ska jag göra? Känns ju som att skickar jag iväg den och jag får den reparerad och allt så kan den lika gärna gå sönder igen och då är det bara att lyfta på plånboken en andra gång. Hur hade ni gjort? Är det fler som varit med om att den gått sönder flera ggr?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag skulle försökt laga den själv med x-clamp annars köpt en ny. ja det finns fler sådana fall. kika tysklandstråden.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    du fick den tillbaka från tyskland dom hade bytt moderkort och läsare.

    när du fick tillbaka den då var den väl inte bannad.

    min var bannad när den åkte till tyskland, när den kom tillbaka hade dom bytt moderkort och då var den obannad.

    var din bannad när den kom tillbaka eller blev du bannad på nytt

    för övrigt så tycker jag att du ska prova ringa en gång till till supporten,för rrod är ett fel som ska täckas av den 3åriga garantin.

    har du den silverfärgade sigillet kvar så flasha tillbaka till original och sätt tillbaka sigillet oskadat, om du har brytmärken bak på konsolen så är inte det bevis för att du har gjort någon åverkan har hört om folk som fått tillbaka konsoler efter reparation med brytmärken där bak.

    om dom ändå inte hjälper dig vänd dig till konsument ombudsmannen hade varit bra att få ett prejudikat för detta microsoft kan inte hitta på egna regler.

    jämför detta med en mobiltelefon, skulle du inte täckas av någon garanti om du byter skal? detta är ju sjukt eller hur

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Den var bannad redan första gången jag skickade in den och jo, den har varit bannad helatiden. De böt alldrig moderkort, bara en reparation.. Ser nu att de som har samma problem som mig har testat flera ggr och lyckats på någon av dem, jag ska testa igen.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  2. Flasha hos psxcare, hur göra?
    By Fuckface in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 23:18
  3. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. hur ska jag göra för att kunna spela rommarna?
    By McClane in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 17:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •