Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: 360 -dålig kvalité?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17

    360 -dålig kvalité?

    Har sett flera videos på youtube om att 360 är rena skiten och sämsta kvalité? Stämmer detta? Går dom sönder väldigt lätt?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av oscqr Visa Inlägg
    Har sett flera videos på youtube om att 360 är rena skiten och sämsta kvalité? Stämmer detta? Går dom sönder väldigt lätt?

    Tacksam för svar!
    ja. det största problemet är värmeproblem.. annars funkar de rätt bra. nyare generationer av konsolen är bättre. men så går det när man snabbt vill få ut en konsol på marknaden.

    det finns ändå bra spel till skräpet som ändå gör att man vill äga en.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Nja alla konsoller är inte skräp, den jag har är något år gammal och har aldirg haft något problem med den

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    xbox (håller)3(till)60(dagar)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17
    Vissa fungerar och vissa fungerar inte? Så om jag går och köper mig en sprillans ny på t.ex ONOFF så borde det inte vara några problem med den? Vill inte ha svar av några "Sony-fans" som bara trycker ner 360 för den saken skull. Ren fakta tack.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Kan du stå ut med att konsolen låter som ett jetplan & risken är den kommer dö pga värmeproblem även om du har 3års garanti på just det RROD så go for it!

    Finns många bra titlar till 360 vilket har räddat MS från undergång.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Som boxarna ser ut idag så kommer få ROD till slut. Den kommer gå i sönder med andra ord. Det är inte en fråga om den kommer gå sönder utan snarare när.

    För övrigt så får du bara ärliga svar här inne. Här på psxcare finns inga fanboys och liknande - det är ett seriöst forum där man slipper allt tjafs mellan fanboys osv

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17
    gnuttes -tendens till fanboy?

    Tvivlar på att jag på allt för seriösa svar här. Jetplan..

    Menar ni att ps3 har bättre kvalitet?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Äh... fan jag har 2 st 360's som jag haft i ca 1,5 år. Spelar mycket på båda två. Har inte haft några problem alls ännu.... Jag ser dock till att de står väl ventilerat, d.v.s jag har inte stängt in dem i nåt skåp eller staplat dem ihop med massa annan elektronik.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av oscqr Visa Inlägg
    gnuttes -tendens till fanboy?

    Tvivlar på att jag på allt för seriösa svar här. Jetplan..

    Menar ni att ps3 har bättre kvalitet?
    Verkar som det men den är ju inte så gammal heller.


    Fördelarna med Xbox är:

    1. Spela backuper
    2. Xbox Live
    3. Billigare
    4. Skönare handkontroller
    5. DivX/Xvid stöd

    Nackdelar:

    1. Kan gå sönder (dock så ska detta vara fixat i dom nyare och du har 3års garanti)
    2. MAX 120gb hdd(dyra)
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17
    Jag har stor fin plats under min 46 tums LCD (skrytarn) så då borde det alltså inte bli några problem? Inga skåp, inga andra elektroniska apparater.

    Reparerar MS mitt xbox 360 gratis om det går sönder? Helt utan kostad?

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    har själv haft en ps3 sålde den för 2 veckor sedan ps3 har nog bättre kvalitet i hårdvaran det måste jag nog säga , men omständig mjukvara som jag personligen tycker inte kan jämföras mot xbox360 , sedan tycker jag att den har för dåligt utbud med bra spel dåligt onlinestöd på vissa titlar som man tycker är självklara online spel virtuafighter5 virtuatennis3, få spelare som kommunicerar online handkontrollerna känns för små ingen force feedback, jag vet att jag låter som en fanboy men jag har ju som sagt själv haft en ps3 i över ett halvår, xbox 360 har sina brister men fördelarna väger över trots allt, därmed inte sagt att dom kunde ha bättre livslängd och vara lite tystare, där är ps3 bäst den låter ingenting.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av oscqr Visa Inlägg
    Jag har stor fin plats under min 46 tums LCD (skrytarn) så då borde det alltså inte bli några problem? Inga skåp, inga andra elektroniska apparater.

    Reparerar MS mitt xbox 360 gratis om det går sönder? Helt utan kostad?
    Kanske kanske inte.. Jag kör själv med en extra intercooler, låter dock endel men det är ju bara att höja hemmabion

    Ja, fri frakt och allt
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17
    Då är det med andra ord inte så farligt som alla framställer det?

    Jag tänker hooka ett 360 i början på januari. Kommer det några nya versioner eller liknande snart?

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Min gamling som jag köpte 2005 lever tack vare jag satte in en fläkt precis framför cpun och bytte kylpasta.. annars hade det varit adjös med den med.
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tycker inte det finns något alternativ till 360 idag. Antingen så vill man ha en spelmaskin och då skaffar man sig en 360. Den har massor med spel, förbannat bra grafik och jävlar vad den gör sig fint på en HD-TV. Man kan rusa in i nya trender och köpa på sig en PS3. Men glöm att du köpt dig en spelmaskin. Du har köpt dig en framtida filmspelare som du kan spela spel på. Detta förutsätter givetvis att speltillverkare lär sig att bemästra den vilket inte tycks vara lika lätt som de andra tvspelen som finns ute på marknaden. Sen bör man fråga sig själv. Kommer jag köpa filmer för 300:- och vill jag betala för framtida filmformat. Förr eller senare kommer HDDVD och Blu-Ray spelare att kosta 500:- och då är det förmodligen mer intressant att skaffa en också.

    Köp en 360 och kör originalspel och live för en riktig spelupplevelse. 3års garanti ifrån MS. Eller köp en ifrån PSXCare så har du ett spelmonster för en jädrans billig peng samt 1års garanti ifrån PSXCare. Och då snackar vi TVspel och inte filmspelare. För det är väl spel vi avhandlar här?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17
    Vad är det som är så bra med xboxarna från PSX?

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    De klarar av att köra brända spel?

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17
    "Eller köp en ifrån PSXCare så har du ett spelmonster"

    ett spelmonster bara för att dom klarar brända?

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av oscqr Visa Inlägg
    "Eller köp en ifrån PSXCare så har du ett spelmonster"

    ett spelmonster bara för att dom klarar brända?
    Haha missförstå mig inte. Köp en färdig flashad ifrån valfri säljare för att få 1 års garanti. Anledningen till att jag skrev PSXCare var mest för att det är deras forum vi använder.

    Och spelmonster för att 360 är förbannat bra när det gäller att pressa både många bra spel, och för att den har massor utav kapacitet. Flashning för att det blir så satans billigt att spela alla dessa spel

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Mitt tips är att köpa en 360 i valfri elektronik butik. Finns massor av erbjudanden så här runt jul. Vill du sedan kunna spela brända spel så flashar du den hos psxcare.

    Du får ändå 3 års garanti från ms som du kan använda dig av även om du flashat. Finns massor med lösningar på hur man gör det. Blir du bannad så kan du det dock bli tuffare.

    X-clamp är väl den enda vägen om ms vägrar ta emot din box.

    Edit:

    När jag ändå är inne på X-clamp - Kan någon svara på min fråga i x-clamp tråden. Den håller på att tyna bort. Vore väldigt tacksam.
    Last edited by Chsandberg; 2007-12-13 at 19:52.

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17
    Känns inte så viktigt att kunna spela brända spel. Håller med till "the real stuff", haha. Så därför får det bli ett helt vanligt premium från butik.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av oscqr Visa Inlägg
    Känns inte så viktigt att kunna spela brända spel. Håller med till "the real stuff", haha. Så därför får det bli ett helt vanligt premium från butik.
    det är något visst med orginalspel ändå.. w e b h a l l e n har lite olika boxar som kanske passar dig (med eller utan hdmi, med eller utan hd)

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Ända bra med 360n är just att man kan köra backupper.. annars hade det varit PS3 för hela slanten, grymmt mkt bättre maskin fast visst krånglig att utveckla spel till. 360n kan man aldrig njuta av ett spel om inte 5.1 anläggningen är på högsta, för den låter som en trasig tvättmaskin +redan inne på min 3e maskin om man inte räknar backupmaskinen.
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Raymond Visa Inlägg
    Ända bra med 360n är just att man kan köra backupper.. annars hade det varit PS3 för hela slanten, grymmt mkt bättre maskin fast visst krånglig att utveckla spel till. 360n kan man aldrig njuta av ett spel om inte 5.1 anläggningen är på högsta, för den låter som en trasig tvättmaskin +redan inne på min 3e maskin om man inte räknar backupmaskinen.

    Håller med dig om att den låter en del, ps3 grymt mycket bättre maskin? vad menar du, jag har själv ägt ett ps3 (märk ordet har) och tycker det var mycket prestanda på pappret men mindre i verkligheten, online upplevelsen var lika rolig som att torka sig i arslet med sandpapper,


    ex min kompis är online spelar call of duty3 , lätt att joina han? knappast, vilken server är du inne på, jag vet inte jag tror den hette någonting i stil med werockas25df23f45???callofduty3youknow!!, mycket bättre än 360s friendlist och join game in progress

    ok jag hittar dig nog.ok jag hittar inte dig men jag kan chatta med dig via mitt bluetooth headset coolt.force feedback i handkontrollen?

    nej online upplevelsen hittar du endast hos ms undvik att bli bannad

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Är det någon som har gjort moddningen för kylen till GPU'n i gamla 360'n.
    Med tanke på att moderkortet sitter skruvat ihop med kyl och chassi (som dessutom är skevt som standard) så kan man ju tänka sig vad som händer när det blir varmt i lådan. Chassit vrider sig som en korkskruv och orsakar överhettning. Nästa gång jag tar isär 360'n blir det ny kylpasta och "vanliga" skruvar med teflonbrickor till GPU'n.

    http://www.youtube.com/watch?v=fM4TEIZqOso

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  3. Prissänkning på 360 i USA
    By RockoW in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 13:38
  4. Köp av 360 NME 1.2/XTREME
    By kentaman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 14:21
  5. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •