Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Bannad Console uppdatera firmware?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Unhappy Bannad Console uppdatera firmware?

    Hej jag har precis köpt en begagnad consol vilket vissar dig vara bannad.
    Vad kan man göra åt saken? Ringa ms och säga jag köpte den begagnad o den är bannad?
    Fick bara med orginal spel.

    Nu är min fråga om MS support inte kan hjälpa mig så flashar jag den får väll skita i LIVE.
    Personen jag köpte den från har försvunnit helt så det går inte lämna den.

    Allmänt så vill jag ha live bara för att uppdatera consolen och testa demos skiter i online spelande då man måste betala för en tjänst efter man redan betalat för spelet låter patetiskt.

    Iallafall så har jag
    D:2.0.5759.0
    K --- ||----
    BK:2.0.1888.0

    kan man bara tanka det senaste o lägga på skiva eller måste man ladda hem en efter en för att få alla uppdates på consolen?
    Och var får man tag på dom äldre uppdates xbins?
    det är väll invite only hur kommer jag in ditt?

    Som sag är consolen bannad så den måste nog vara flashad sens innan.
    Hur gör jag för att ställa om den till orginal?
    har ingen orig.bin går det utan?
    Om jag vill veta vad dom flashat ditt vilket program andvänder jag?

    Jag vet hur flashingen och allt går till har flashat några innan, har där emot ingen koll på alla nya firmware o tools som släppts på sistånde.

    Tänkte flasha den ifall jag inte får bytta eller hjälp av MS.
    Vilken flash ska jag lägga in har en MS28 drive, skiter i det här med stealht o så som sagt den är redan bannad, så vad är bästa alternativet för att kunna läsa skivorna bäst utan att de måste vara speciellt patchade stealht spel?
    vill bara bränna och spela inte nåt krångel med checka isona o rippa själv.



    Last edited by djsmookie; 2007-12-13 at 15:30.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    Demos går oftast att tanka ner från torrentsiter iaf. Uppdateringar bruka rju ligga på skivan så de ligger väl med på de spel du tankar ner också. Större konsoluppdateringar vet jag inte men borde finnas att tanka också.

    Schyst kille du hittade! När jag sålde min bannade så gjorde jag det väldigt klart vad som gällde för köparen som har varit väldigt nöjd med köpet. Har kvar han på min msn än! :-)
    Men alla är väl inte så ärliga som jag med andra är.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Question

    Ja det var trevligt att personen inte kunde säga till att den var bannad.
    Men nu är det för sent vet inte vad personen heter eller nåt köpte den från någon på loppis.
    Fick testa den där att den funkade och allt så jag köpte den för 2000 kr fick med 2 st kontroller. En trådlös och en med kabel, 4:a original spel och en sån här media center remot universal och hörlurar o kameran till 360,komponent kabel,komposit kabel och vga kabel så vist priser är väll ändå bra även om den är bannad.

    Men nu är ju frågan vart man kan hitta alla dom här demos och uppdates.
    Har många torrent sidor men där finns jo bara full versioner.
    Och vilken firmware ska man lägga in då den är bannad så vill jag Bara ha den som klarar av att spela mest spel och klarar de mesta skivorna.
    som sagt bryr mig inte om de här med stealth o kreon anpassade spel o sånt.

    Någon som vill byta en bannad konsol mot en obanad?

    Denna har svart skall .
    Har även orginal skallet i vitt fick med den.


    "Den är redan flashad testade låna ett spel från en kompis och den startar.
    Ska jag uppdatera flashen i den eller bara låta den vara som den är?
    Ifall jag vill hur gör jag för att reseta den till orginal utan att ha orig.bin?"
    Last edited by djsmookie; 2007-12-13 at 16:37.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av djsmookie Visa Inlägg
    Ja det var trevligt att personen inte kunde säga till att den var bannad.
    Men nu är det för sent vet inte vad personen heter eller nåt köpte den från någon på loppis.
    Det är sån risk man får ta när man handlar på loppis.

    Citat Original inlägg av djsmookie Visa Inlägg
    Men nu är ju frågan vart man kan hitta alla dom här demos och uppdates.
    Har många torrent sidor men där finns jo bara full versioner.
    Och du väljer en demoversion före fullversion menar du?

    Har du en obannad kompis kan du ta din hårddisk till honom, logga in på hans Live (hårddisken är inte bunden till den bannade konsolen) och tanka hem demos på hårddisken. Sen är det bara att sätta tillbaka hårddisken i din konsol och köra. Du kan dock inte köpa XBLA-spel då de binds till konsolen samt kontot de laddas hem på (i det fallet måste man vara inloggad på Live).

    Mediauppdateringen är också bunden till konsol och kontot Så jag antar att det inte blir några DivX-filmer på din 360. Även fast själva uppdateringen i sej är gratis

    Citat Original inlägg av djsmookie Visa Inlägg
    Och vilken firmware ska man lägga in då den är bannad så vill jag Bara ha den som klarar av att spela mest spel och klarar de mesta skivorna.
    som sagt bryr mig inte om de här med stealth o kreon anpassade spel o sånt.
    Firmware-updaterna är till för att man inte ska bli bannad. När du väl är det så spelar det ingen roll vilken firmware du kör.

    Citat Original inlägg av djsmookie Visa Inlägg
    "Den är redan flashad testade låna ett spel från en kompis och den startar.
    Ska jag uppdatera flashen i den eller bara låta den vara som den är?
    Ifall jag vill hur gör jag för att reseta den till orginal utan att ha orig.bin?"
    Varför skulle du vilja du flasha den till original? Konsolen blir inte obannad bara för att du flashar om den.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Bannad Console uppdatera firmware?

    tänkte ifall den dör nån gång. Lägga in original och skicka den till ms då ms etiketten är hel.

    Men vist kan jo tanka hela spelen men kul o testa demot o slippa bränna ut skit spel och förlora skivor.

    Något spel som kanske lägger in nya uppdates?
    Halo 3??
    Assasin cread?
    pgr4?
    har nån av dom nya uppdates förutom den sista då man kan ladda hem den från sidan.
    Och det här med divx såg att det går fixa även om man inte har live genom att koppla in xbox hdd till datan o lägga över filerna manuelt så ska det gå.

    Men det här med firware i dvdspelaren ska jag låta den vara som den är i och med det funkar eller uppdatera den?

    finns det inget sätt att tanka fulla versioner av arcade spelen o lägga över dom till hårddisken ska endå inte köra live så dom har väll inget sätt att kolla om dom är full version eller inte?

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    överhetta skiten och se till att den får dom berömda 3 röda ringarna skicka in den till microsoft och få den reparerad eller få en ny av dom obannad, så har du live igen

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tänk så får jag inte en ny och dom skickar tillbaks den sönder har hört att vissa inte fått dom lagade efter som dom blivit bannade?

    Skiter i live som sagt, om man kan ladda ner demos o lägga in dom på HDD så skulle det vara perfekt ska bara hitta nån torrent sida som seedar alla demos.

    och det här med uppdateringar är väll det ända jag bryr mig om från live.
    dom kommer ju alltid ut på internet men dom som redan är ute hur får man tag på dom? har november 2007 emulation grej som lägger till fler xbox spel som funkar och den nya med divx . Minns att i augusti fanns en som jag inte kan få tag på.
    Nån som vet någon sida??
    har hört att xbins ska ha alla men kommer inte in står invite only och så är xbins sidan nere.

    Nån med nån alternativ sida som xbins?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    har någon en lista med vilka uppdates släppts deta året vet inte senast han uppdaterade konsolen.

    Har
    D:2.0.5759.0
    K --- ||----
    BK:2.0.1888.0

    vilka uppdateringar måste jag ladda ner för att få alla fram till den senaste?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av djsmookie Visa Inlägg
    har någon en lista med vilka uppdates släppts deta året vet inte senast han uppdaterade konsolen.

    Har
    D:2.0.5759.0
    K --- ||----
    BK:2.0.1888.0

    vilka uppdateringar måste jag ladda ner för att få alla fram till den senaste?
    http://rapidshare.com/files/74216557...6683.0-HDD.rar fall update 2007

    http://rapidshare.com/files/74293128...Addon.rar.html vet inte om xvid fungerar på bannade konsoler.. här är den updaten iaf.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32557 hur du lägger in den..

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    xbox-sky brukar ha demos och konsoluppdateringar, men antar att du måste bränna demos på en skiva så om du har att välja på bränna ett demo eller ett fullspel så är väl valet enkelt? Kanske går bränna demos på en vanlig dvd skiva?

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    xvid kräver en separat mediauppdatering, och den är signad till konsolen man tankar ner på

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera gammal firmware Hitachi 0047
    By zalsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:32
  2. Wiikey med firmware 2.2E uppdatera till 3.1E
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 11:54
  3. Bannad från live, går det ändå att uppdatera?
    By ante. in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 20:16
  4. Uppdatera sin Xtreme Firmware???
    By Tripple_Esspresso in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 17:38
  5. Inlägg: 67
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 09:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •