Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 37 av 37

Diskussion: Skivor som funkar?

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    19
    Jag kör med både Verbatim 2.4X-8X och Emtec 8X (5st för 99:-) och det fungerar bra. Några av de Verbatim jag har använt har dock hängt sig och visat sig vara "Unreadable".

Allt verkar bero på utrustning, vilka program som är igång medan man bränner osv.

Jag kör med Emtec för att de fungerar lika bra som Verbatim - om inte bättre. Det blir inte heller sämre när det tar 10 min att köpa 5st Emtec skivor istället för runt en timme för ett par Verbatim. Då finns det egentligen ingen som helst anledning att köpa Verbatim.
    Last edited by master_c3; 2007-12-14 at 01:18.

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Fy fan va det här har spårat ur frågade bara om det funkade med dom billigare om någon testat.
    Nu har jag fått ett svart så testar dom biliga funkar inte det så testar jag något annat.
    Och nej inga verbatin skivor för min del.
    Har bränat på alla möjliga skivor i hela mitt liv utan några problem alls.
    Sen om eran dvd brännare suger eller eran konsol har en dålig laser eller vad det handlar vet jag inte.
    Har precis lånat några spel från en kompis och måste nog va en 10 olika märken och den läser alla perfekt.

Så Arita skivor blir det . Funkar inte dom för jag väll testa platinum nästa.

Verbatin är för dyra bara för att det finns ett biligare alternativ så varför lägga ut onödigt med pengar för något som kan fungera exact likadant.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Go for it. Det är väl bara att testa sig fram. Sen vill jag bara säga att jag har två 360. På den ena har jag hitachi läsare och den andra samsung. I samsungläsaren har jag kört med en hel del billiga skivor medans hitachin nästan bara funkar med verbatim eller HP. I övrigt samma spelreleaser och i extreme i båda. Samsungen är nu bannad, men inte hitachin. I den senaste banningsraiden kunde man tydligt läsa. Antingen dålig crc i releasen, eller dåligt media. Ha det

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av djsmookie Visa Inlägg
    Verbatin är för dyra bara för att det finns ett biligare alternativ så varför lägga ut onödigt med pengar för något som kan fungera exact likadant.
    Du glömmer att ta med hållbarhet i dina kalkyler.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    10-pack Verbatim för 26,70kr st inkl. frakt kan inte vara dyrt!?
    Beställde just hem ett pack.

Verbatim
    DVD+R 8.5GB Double Layer 2.4xspeed cakebox 10pcs

finns på w e s e l l c d
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Haha skön tråd.

Ett tips till trådskaparen. Det finns sjukt många trådar här på forumet med folk som har problem att bränna. "Vad gör jag för fel...."
    I väldigt många fall är det just skivorna och inte något annat som är fel.
    Så bli inte förvånad sen om du får problem med dina "billiga" skivor. Allt ifrån att du har problem med själva bränningen, att xboxen inte vill läsa skivan, spelet fryser mitt i, m.m....
    Lycka till.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Vist jag förstår allt deta med Verbatin funkar bättre hos dom flesta.
    Men jag har testat en 20 tal olika märken idag då jag fick låna massa 360 backup från en kompis allt funkar och min brännare vad jag vet har aldrig brännt fel så länge datan inte hängt sig då =p
    Har bränt till Wii,PS2,Xbox,DVD FILM 360 testa jag och bräna igår och alla funkar på allt.

Alla mina kompisar klagar deras Wii har problem o läsa deras bränade skivor själv har jag testat med alla möjliga skivor på Wii också och inte en ända gång har den klagat eller vägrat läsa nån skiva där emot alla jag känner utöver mig som har wii har problem med 1/3 av alla sina spel även verbatin skivor.

Så alltid beror på hur bra brännaren är eller rättare sagt kompabiliteten med skivorna och vilken läsare man har i maskinen och till viss del Firmware i 360 hur snabbt den läser osv.
    Utöver det så spelar det roll hur man hanterar skivorna bara låter dom ligga utan fordral glömmer dom i konsolen och sånt skit e man noga som jag och har alla i en CD väska lär dom hålla länge även billiga märken .

Men vist det kan hända att dom skivorna inte vill här men får helt enkelt testa och se resultatet.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Spel funkar inte efter WiiUpdate (Mario party 8)
    By davidos90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 13:54
  2. Flashat Xbox360, funkar inte.
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 11:19
  3. TMNT funkar...funkar inte!
    By m8rix4ever in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 12:06
  4. Cyclowiz funkar bara om jag drar ur strömmen i 5min
    By Raddox in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 18:07
  5. Nya spel funkar inte på vanlig tv?