Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Serie LEH141...

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0

Serie LEH141...

Hej!

Jag har precis köpt ett Wii med serienr LEH141, och förstått att den inte är den lättaste att chippa. Åkte till min lokala Chip butik som meddelade att det är ett nytt chip på gång som kommer göra det "billigare" att chippa min modell, men att detta kan dröja någon månad.

Vet att detta är en newbee fråga, men är jättetacksam om någon kan meddela mig hur det ligger till; Går den ej att chippa idag, eller är det så att ett lämpligare chip är på ingång, varför jag gör klokt i att avvakta? Har förstått att det också är lite mekjobb som krävs.

Tacksam för svar eller hjälp till att hitta dem.

/A98Rocky

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Sök på D2Ckey och du hittar svar...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    detta verkar ju vara på ingång...
    http://www.infectus.biz/news.php?new...-30%2011.17.20
    13 kablar istället för 29 på d2ckey

sen hurpass seriöst chippet är, om det någonsin kommer eller ej vet jag inte

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    "Uppdateringsbart"... jo men det är positivt iallafall. Då är risken lite mindre för att kopiorna ska sluta fungera. Trots nya spel.

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Sök på D2Ckey och du hittar svar...
    tack för tipset....

är verkligen grön på wiifronten, hoppas på något schysst chip snart...

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av a98Rocky Visa Inlägg
    tack för tipset....

är verkligen grön på wiifronten, hoppas på något schysst chip snart...
    Tja... Det kommer alltid att komma nyare och billigare saker, men då får man ju vänta resten av livet.

I nuläget är D2CKey ett superbt val. Om jag skulle köpt konsoll nu så skulle jag sett till att fått nyaste versionen av Wiit och chippa med D2CKey...

Det är inget dåligt val als. Ett mycket bra chip och tar allt i nuläget....
    Dom "gamla" har störe risk att bli värdelösa efter uppdatering av kopieringsskydd etc... D2CKey arbetar ju "on the fly", dvs stänger inte av sig medans man spelare utan arbetar i det fördolda hela tiden och är mycket mer effektiv!

Lycka till i varje fall och grattis till Wiit

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Köpte ett Wii till grabben från Mediamarkt..
    Den är märkt med Snr: LEH 1572
    Är det D2CKEY som gäller då eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av daydreamer Visa Inlägg
    Köpte ett Wii till grabben från Mediamarkt..
    Den är märkt med Snr: LEH 1572
    Är det D2CKEY som gäller då eller?
    Japp. Eller argon som kommer om någon vecka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Vad kommer kostnaden ligga på då?
    På en höft menar jag givetvis då?
    Är det 800:- eller 1500:- (Med installation)
    Last edited by daydreamer; 2007-12-24 at 13:30.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1200-1500:- vi har inte bestämt något ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Lita och lita, det är ju en uppskattning. Det stämmer säkert för dom flesta, men för dom som ligger i kanterna utav färgfälten är nog risken stor att det kan vara nåt annat än vad som står....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Vad kommer skillnaden mellan D2C och Argon vara? Jag har också en konsol med LEH 1572 som serienummer (PAL). Har goda lödkunskaper då jag jobbar som el/teletekniker på heltid och kommer chippa konsolen på jobber där all dyr och fin utrustning finns

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Färre anslutningar på Argon, samt möjlighet att programmera om Argonchippet med en JTAG programmeringskabel.

Å andra sidan så är d2ckey med flexpcb så smidigt att installera när man slipper skala å löda varje kabel var för sig, så för en VAN chiplödare så är det nog trevligare med flexpcb. Men vi får väl hoppas det kommer flexpcb även till argon.

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Hej Hansi!
    Jag tänkte beställa chip och en extra handkontroll idag. Får nog bli d2ckey med pcb och skruvmejsel eftersom jag inte orkar vänta på argon. Lägger min beställning i webshoppen nu, hoppas den kan skickas idag

MVH
    Dick Nordström

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Hej Hansi
    Jag har Wii med ser. Nr LEH 1327?.. vilken chip rekommenderas . Tacksam för svar ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag fick ett mail i eftermiddags, verkar som om mina Argon är på väg så dom är säkert här till på fredag eller början av nästa vecka.

Vi ligger ett par arbetsdagar efter med att skicka beställningar pga långhelgerna och det stora kundtrycket i butiken.

Just nu rekommenderar jag d2ckey, fungerar stabilt och är smidiga att installera med flexpcb.

Men fråga igen om en vecka, då kanske jag har ändrat mig helt :-)

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Kan jag ha den med tanke på att sr nr på min wii är LEH 1327....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är LEH 1353... och högre som har d2c chipset i dvdläsaren och skall chippas med d2ckey eller argon. Du har att välja mellan Wiikey och Wiinja Deluxe om du skall ha något bra chip.

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    18

Question

Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Färre anslutningar på Argon, samt möjlighet att programmera om Argonchippet med en JTAG programmeringskabel.
    Kommer det krävas någon mer utrustning än denna kabel för att programmera om ARGON? Jag vet inte riktigt vad JTAG är för något. Med andra ord; kommer en 'vanlig' användare utan specialutrusning kunna programmera om själv om man har JTAG-kabeln?

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    18
    Jag såg att det är en kabel som kopplas från chippet till ens PC. Vet ni vad det är för koppling mot PCn?

Följdfråga: Måste man öppna sin Wii varje gång man vill programmera om chippet? Eller finns det något annat smart sätt att lösa det på?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    "Injectus" JTAG programmerare kopplas till USB

Öppna wiin...eller ha någon form av kontakt/kablar hängande på utsidan.

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    18
    Tack för infon

Är alla Argon-chip som är på ingående uppbokade?

Hur är det med tillgången på D2CKey-chip?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi lade upp argon för bokning för bara ett dygn sedan, så dom är långt ifrån uppbokade. Vi har gott om d2ckey på lager också.

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33
  2. Version på Xboxen
    By MakubeX in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 10:21
  3. Serie nummer eller vad det är?
    By JinS in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-02, 11:20
  4. Går det serie koppla diskar i boxen????
    By styris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 13:50
  5. Regionmod av Hitachi DVP515E Serie 11xx
    By jenlid in forum DVD - regionsmodifiering
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 00:07

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner