Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Är jag bannad?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Är jag bannad?

    En väldigt dum fråga =)

    Hur vet jag om mitt xbox är bannat eller ej?

    Det kan vara så att jag inte haft live igång sedan de började banna.

    När jag försöker koppla upp 360 till live eller annat så går det bara inte.
    Står typ no valid IP adress. är jag bannad då?

    Om jag nu inte är det. Är det då möjligt att uppdatera så man får kan se divx filmer genom att uppdatera från en skiva? Kan jag då se divx filmer när jag inte är online med live? Vad jag har förstått så kan man inte se divx på sin xbox offline om man är bannad.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Står det "no valid ip adress" så kan jag säga med säkerhet att det inte beror på om du är bannad eller ej ... Och det du yrar om divx fårstår jag inte riktigt vad du menar med ... 360:n har väl inte det stödet vad jag vet ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jo nu ska det vist finnas en uppdatering av firmwaren så att man kan spela divx/xvid filmer.

    Men om nu min box inte blivit bannad då jag ej varit online sedn de började banna, såborde jag kunna uppdatera via dvd skiva och köra divx offline?

    Vart hittar man uppdateringarna för nedladdning?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    nej, divx uppdateringen är inte med den vanliga dashboard uppgraderingen, utan är en separat download. den finns vad jag vet inte att tanka hem utan live.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Men jag borde väl kunna ta min HD och stoppa den i en icke bannand xbox som är live uppkopplad och tanka ner den på min HD och sedan använda den på min som ej är live uppkopplad?

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    no valid ip adress betyder att din 360 inte har fått någon ip adress mest troligt så är den inte bannad

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Då gäller det bara att hitta någon som inte har en bannad box, och få uppdatera genom denna. Men det är inte det lättaste. Någon täby bo här?

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    du är nog inte bannad är man bannad så har man en valid ipadress
    men enligt vad du skriver no valid ip adress så har din box inte fått någon ip adress, prova att koppla den direkt till ditt bredbands uttag, är det en router så prova att starta om den.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mmmarcus Visa Inlägg
    Men jag borde väl kunna ta min HD och stoppa den i en icke bannand xbox som är live uppkopplad och tanka ner den på min HD och sedan använda den på min som ej är live uppkopplad?
    Det är grejen... Av nån anledning är divx uppdateringen bunden till kontot och konsolen likt ett köpt XBLA-spel. Konsolen ignorerar uppdateringen om man inte är inloggad på Xbox Live och kör på en annan konsol än den man tankade hem den på.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nu har jag fixat till IP adressen.

    Men när jag testar min uppkopling på xboxen så står det bara connection faild på xbox live. står ingen förklaring varför. Då är jag bannad va? eller hur ser man om man är det?

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    kolla info eller liknande brevid failed så får du upp en status code.
    är en speciell för bannad. googla på det.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    ställ dig upp lite ovanför vid ip adress tryck in y den gula knappen på handkontrollen så vet du om du är bannad eller inte, då ska det stå this console has been banned due to.........

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Det finns ingen möjlighet att ta reda på huruvida xboxen är bannad utan att logga in på live? Jag har aldrig ens stoppat i internetkabeln men eftersom xboxen tydligen lagrar info offline kanske jag ändå är bannad. Om den inte är bannad är det benen på ryggen till psxcare för nya uppdateringen (samsung) som gäller annars spelar det ju ingen roll.
    Sammanfattningsvis är min fråga:
    Går det att ta reda på om min samsung är bannad utan att logga in på LiVE?
    MVH/ Stjernqvist

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    Din box blir ju inte mindre bannad av att du inte loggar in ? Är den flaggad så spelar det ju ingen roll om du loggar in eller ej. Förr eller senare måste du ju ändå testa om du nu ska använa live. Eller ?

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av micro Visa Inlägg
    Din box blir ju inte mindre bannad av att du inte loggar in ? Är den flaggad så spelar det ju ingen roll om du loggar in eller ej. Förr eller senare måste du ju ändå testa om du nu ska använa live. Eller ?
    Så sant, så sant. Tänkte att risken att bli bannad ökade markant om jag loggade in men vafan man får väl våga lite
    Friskt vågat hälften vunnet, tack för din visdom och snabba reply.
    MVH/STjernqvist

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n
    By Suppe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 510
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 01:10
  3. Problem med evolution x och hårddisk
    By vatten in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 11:24
  4. högre fläkthastighet genom att flasha bios?
    By lazarus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 14:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •