Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Tjutande ljud normalt?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17

Tjutande ljud normalt?

Jo jag hör ett tjutande ljud från 360 när jag lirar något spel så att den får jobba.
    Inte konstant men nästan. Ska det vara så eller är det bara jag som är paranoid?
    Lämnade in den för att uppdatera till Ixtreme 1.4 idag, hade 1.2 innan så är väl extra paranoid pga det, Har inget direkt minne av det innan men tänkte säkert inte på det då.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Tjutande ljud? Nä, det är inget jag känner igen.
    Man hör ju fläkten som surrar + dvd'n när den spinner på... men det är ju bara surrande, inget tjut. Jag har 2 stycken 360's å ingen av dem tjuter i alla fall.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17
    Troligen är det DVD´n som spinner då det bara händer när krysslådan går upp i varv. Bör man flasha den till lägre hastighet? vad jag vet så är min nu på normal(högsta?)
    Aja är väl bara att vänja sig, ska snart flytta låda längre bort när jag får en ny TV så då kanske det inte stör.
    Gör väl inte heller något om jag tar ett lakan eller liknande för att dämpa ljudet?
    För framsidan alltså då, baksidan är förståss fri

Tack för svaret

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av UniQ Visa Inlägg
    Troligen är det DVD´n som spinner då det bara händer när krysslådan går upp i varv. Bör man flasha den till lägre hastighet? vad jag vet så är min nu på normal(högsta?)
    Aja är väl bara att vänja sig, ska snart flytta låda längre bort när jag får en ny TV så då kanske det inte stör.
    Gör väl inte heller något om jag tar ett lakan eller liknande för att dämpa ljudet?
    För framsidan alltså då, baksidan är förståss fri

Tack för svaret
    lakan kommer nog inte dämpa mycket ljud.. för det andra funkar nog inte dina kontroller så bra om du täcker framsidan täcker du för mycket så är risken att boxen blir för varm..

jo dvdn kan låta lite när den spinner upp.. vissa föredrar att flasha i lägre hastighet.. själv kör jag i 12x normalspeed, stör mig inte så mkt på dvdn.. man har ju ljud på när man spelar i värsta fall får du köpa hörlurar

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17
    är nog inga problem med värmen då krysslåndans skal är iskall i sig och inte filtrera ut någon värme.
    Har prövat och det hjälper faktiskt riktigt mycket och signalerna till kontrollen är inga problem

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    okej.. case closed då

Liknande diskussioner

1. Få ut allt ljud från PC till boxen.
    By entranced in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 20:28
  2. ruggit lågt ljud i psp`n
    By bolets in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 22:10