Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox 360 banning

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18

    Xbox 360 banning

    Hallo
    Ni som tror eller om jag var den ända att man kunnde spela bara orginal spel på liven med ett chippat xbox och inte bli bannad så är det fel blev det för en vecka sen nu och har bara spelat halo 3 på liven. Det suger verkligen detta!!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    hej maddiy du blev bannad och har bara spelat original spel online, vilken firmware hade du i läsaren, och hade du nätverkskabeln i 360n när du spelade dina backups (om du nu spelade backups överhuvudtaget) hade du i samma hårddisk/minneskort när du spelade online.

    och om du spelade offline med en backup med en gammal firmware, kan det ha varit någon release med en bad crc ?

    många personer tror nämligen att bara en nätverkskabel är ansluten till 360n även om du själv inte har loggat in så registerar 360n dom skivor du spelar "offline" med , jag spelar själv endast original över live, när jag spelar backuper så drar jag ur nätverkskabeln och byter hårddisk , brukar även dra ur strömmen ur 360n någon minut om det skulle finnas ett ramminne som lagrar senast uppstartade spel.

    om du nu bara har spelat original och inga backuper med nätverkskabeln i så betyder det att microsoft kan läsa ut vilken firmware som är i läsaren, hoppas verkligen att dom inte kan det.

    men jag håller med dig det är surt att bli bannad jag vet blev det själv i våras

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av rolle Visa Inlägg
    många personer tror nämligen att bara en nätverkskabel är ansluten till 360n även om du själv inte har loggat in så registerar 360n dom skivor du spelar "offline" med , jag spelar själv endast original över live, när jag spelar backuper så drar jag ur nätverkskabeln och byter hårddisk , brukar även dra ur strömmen ur 360n någon minut om det skulle finnas ett ramminne som lagrar senast uppstartade spel.

    om du nu bara har spelat original och inga backuper med nätverkskabeln i så betyder det att microsoft kan läsa ut vilken firmware som är i läsaren, hoppas verkligen att dom inte kan det.

    men jag håller med dig det är surt att bli bannad jag vet blev det själv i våras
    kul att se vilka säkerhetsåtgärder du tar.. hehe.. vill man försöka ha kvar sitt live så vill man.. det gäller bara att anstränga sig

    kan hålla med om det med offline problemet.. det togs även upp i en tråd jag postade för någon dag sedan. att riktigt offline är man bara när kabeln är ur!

    ang. hårddisken är det väl mer eller mindre bevisat att inte någon info ang. "backup" spel hamnar där. däremot kan det hamna i någon chip någonstans.. det är man väl inte helt 100 på.

    även orginalspel skulle kunna orsaka banning vad jag fattat det som. detta är dock extremt liten chans och vad jag vet har ingen blivit det. läste på xbox-scene att om ett orginalspel lämnar sådan "angle" värde att när sedan en firmware tidigare än 1.4 slänger på ett värde till så blir den ogiltig. detta är somsagt fixat i 1.4. men är iaf en teori. jag tror ändå att de som kopplar ur sig från live, men kabel i och lirar backup kan ligga dåligt till.. att hålla sig up-to-date på firmware hållet är en fördel.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    ja det gäller att ta vissa förhandsregler, vi kan bara glömma att det kommer att vara lugnt att spela online med backuper såsom det var från det 360 kom ut till i maj detta året.

    microsoft gör allt dom kan för att hitta folk som spelar med backuper, ok om man vill spela online med backuper men jag tror inte att det finns något säkert firmware för det,

    däremot tror jag om man bara spelar backuper offline så kan man klara sig.

    det bästa är ju att kunna spela backuper, och att kunna gå live med dom spel som är värda att gå online med , för min del tycker jag det kanske finns ett tiotal spel som är skoj online och dom kan jag lika gärna köpa.

    övriga spel lämpar sig bättre offline

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av rolle Visa Inlägg
    hej maddiy du blev bannad och har bara spelat original spel online, vilken firmware hade du i läsaren, och hade du nätverkskabeln i 360n när du spelade dina backups (om du nu spelade backups överhuvudtaget) hade du i samma hårddisk/minneskort när du spelade online.

    och om du spelade offline med en backup med en gammal firmware, kan det ha varit någon release med en bad crc ?

    många personer tror nämligen att bara en nätverkskabel är ansluten till 360n även om du själv inte har loggat in så registerar 360n dom skivor du spelar "offline" med , jag spelar själv endast original över live, när jag spelar backuper så drar jag ur nätverkskabeln och byter hårddisk , brukar även dra ur strömmen ur 360n någon minut om det skulle finnas ett ramminne som lagrar senast uppstartade spel.

    om du nu bara har spelat original och inga backuper med nätverkskabeln i så betyder det att microsoft kan läsa ut vilken firmware som är i läsaren, hoppas verkligen att dom inte kan det.

    men jag håller med dig det är surt att bli bannad jag vet blev det själv i våras
    jo jag drog ut nätverks kablen varje gång jag spelade backups. Men hadde samma hårdisk och så då med har nog ett gammalt firmwawe också.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    bara en teori som jag har, inget mer än en teori.

    låt oss säga att man drar ut nätverkskabeln varje gång man spelar, men har kvar samma hårddisk, man har ett xboxlive gold account på den hårddisken,man har alla spel som man har spelat noterat på hårddisken , låt oss säga att man har 2 original spel, och 50 backups för att ta i.

    men det är bara noterat att du har varit online med dom 2 original spelen , dom 50 andra spelen har du aldrig varit online med,

    om jag vore microsoft och bannade folk pga misstankar så hade ju det varit lite misstänkt, men som sagt det är bara en teori

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av rolle Visa Inlägg
    bara en teori som jag har, inget mer än en teori.

    låt oss säga att man drar ut nätverkskabeln varje gång man spelar, men har kvar samma hårddisk, man har ett xboxlive gold account på den hårddisken,man har alla spel som man har spelat noterat på hårddisken , låt oss säga att man har 2 original spel, och 50 backups för att ta i.

    men det är bara noterat att du har varit online med dom 2 original spelen , dom 50 andra spelen har du aldrig varit online med,

    om jag vore microsoft och bannade folk pga misstankar så hade ju det varit lite misstänkt, men som sagt det är bara en teori
    lättare teori som många misstänkt innan är att spel som startats med dålig ss/dmi etc. lagras i ett chip på moderkortet.. infon sänds så fort du går online.. hårddisken har folk mer eller mindre uteslutet att infon lagras där, då man inte behöver ha en hårddisk för att bli bannad, du behöver inte ens ha ett minneskort.

    han säger att han spelat med gammal firmware.. vilket även kan ha startat spel som inte ens varit ixtreme kompatibla.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    ja men ska ha 2 xbox 360 ett flashat och ett orginal det kan dom nog inte ta mig för.

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 felkoder
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 240
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 20:59
  2. ljudisolerad låda till xbox 360
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 00:16
  3. Xbox Vs Xbox 360
    By mcimportmange in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 17:41
  4. Regionsfri DVD på XBox 360?
    By razorfish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 01:55
  5. Uppdatering för support av 1080p spel och film
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 15:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •