Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 34

Diskussion: Matrix Infinity vs Memor32

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    Matrix Infinity vs Memor32

    Måste bara fråga det finns ett modchip i form av ett minnskort och med hjälp av en patch så kan spela brännda spel utan chip.Det chipet heter Memor32.Det jag undrar är om Memor32 klarar allt som Matrix Infinity gör och om psxcare får in Memor32?
    Last edited by Hansi; 2011-02-11 at 17:23.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi HAR memor32 på lager, kommer upp på hemsidan tillsammans med en massa andra produkter som pga tidsbrist ligger på kö för att komma upp. Vi hoppas hinna testa det lite med "mememto" koden osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Memento kräver att du patchar spelen innan du bränner ut de, och den kan inte köra PS1-spel. Jag är inte säker men jag tror inte heller Memento gör DVDn regionsfri. Matrix-chippet har massor med olika videolägen (kan tvinga spelen att köras i PAL om tvn inte klarar NTSC till exempel) som jag inte heller vet om Memento har.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag skulle vilja gärna ha mer info om Memor32 (med momento). Kommer det att funka på nya PS2 Slim? Hur komplatibel är den med PS2 spelen i %? är den "framtidsäker"? osv

    Psxcare borde testa Memor32 more och skriva mer info, för detta verkar ju vara en mycket bättre lösning än modchips på PS2an iaf! Då man behåller sin original-garanti.

    Vill ha mer info...om allt är som det ska så får jag nog springa ner till stan och köpa en PS2a och en Memor32 här.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Länk till memor32/memento i webshoppen

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=726


    Den fungerar på slim, det ver det vi testade den på.
    Man behåller garantin, men den startar bara skivor som är patchade för att fungera med memento.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Med andra ord dom kopiorna som är patchade från megagames kan man inte patcha igen och få det och funka med memor32?

    läs mer om memor32 här
    www.memor32.com
    www.mementoteam.com

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du en image så är det bara att patcha, mycket enkelt.

    Har du redan spelet på skiva så måste du läsa in det i datorn så du får en image, patcha, bränna ut igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Funkar den för ps3?
    Funkar memor32 lika bra som Matrix Infinity fast man inte kan köra ps1 spel?
    Klarar den flera skivor efter varandra tex jag vill starta armax (fuskcd) och sedan ett dvdspel/cdspel funkar det?
    När kommer ni att testa om ps1 spel funkar eller inte?
    Last edited by Redaktör; 2007-12-19 at 15:56.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ummmm, (---annanbutik---) säljer Memor32 och det står så här i beskrivningen: * Passar till v3-v16 (SCPH-7900x)

    Vilken är den nyaste PS2 slim just nu? Skulle det gå bra med en sprillans ny PS2a?

    Thnx

    Edit:

    Jag har läst i forum att Memor32 & Momento har typ bara funkat på 1 av 10 spel testade av några users, hur många spel testade ni? och vilka?

    se denna thread (sista sidan) http://gbatemp.net/index.php?showtop...0&#entry908925

    Last edited by DimaPirate; 2007-12-21 at 05:29.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av DimaPirate Visa Inlägg
    Ummmm, (---annanbutik---) säljer Memor32 och det står så här i beskrivningen: * Passar till v3-v16 (SCPH-7900x)

    Vilken är den nyaste PS2 slim just nu? Skulle det gå bra med en sprillans ny PS2a?

    Thnx

    Edit:

    Jag har läst i forum att Memor32 & Momento har typ bara funkat på 1 av 10 spel testade av några users, hur många spel testade ni? och vilka?

    se denna thread (sista sidan) http://gbatemp.net/index.php?showtop...0&#entry908925

    Den fungerar på alla versioner av PS2, vet inte riktigt var den sidan har fått sin information från. Jag har en SCHP-30004 och min Memor32 med memento firmware funkar fint. Kan givetvis delge lite mer information.

    Chippet stödjer som sagt INTE PS1 spel, inte heller PS2 spel i CD-format. Kompatibiliten med PS2-spel på DVD-format är för närvarande ca 50% enligt mina erfarenheter. Finns inga märkvärdiga funktioner utöver detta heller men det går att boota homebrew .ELF filer från minneskort eller usb-sticka. Mementoteamet är dock väldigt dedikerade och de är ännu bara i början av utvecklingen. Hittills har de släppt nya firmwares med täta mellanrum och funktionen att stödja PS1 spel, PS2 CD-spel samt integrerad HDLoader är planerade. De ökar även kompatibiiteten för samtliga spel kontinuerligt, så förhoppningsvis är det en fullt fungerande lösning inom en snar framtid.

    För att kringgå inkompatibilitetsproblemen så kan du modda din PS2a lite enkelt för att tillåta swapping och boota en Swap Magic .ELF-fil.
    Last edited by Freeloo; 2007-12-22 at 09:18.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    hmm skulle det inte funka få över hela grejen på usb minne eller att man bara kan köra samma sak från ett vanligt minne då skulle det bli lite roligare ju

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    hmm skulle det inte funka få över hela grejen på usb minne eller att man bara kan köra samma sak från ett vanligt minne då skulle det bli lite roligare ju
    Det finns folk som jobbar på det.
    http://freevast.biz./
    http://botch.front.ru/
    Last edited by Freeloo; 2007-12-25 at 17:44.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    sweet låter riktigt bra ju hoppas dom grejar det o att det funkar bra

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har ett memor32 kort men har inte lyckats lista ut hur jag ska patcha spelen, någon som kan förklara?

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jag har också det fast det funkar inte den fryser i laddningen fast startar rätt fast JAG PATCHAR spelet (singstar r&b)

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har köpt ett memor32 här men får endast fram mementologgan.
    Vilka skivor ska man bränna på? Har endast provat med DVD+R.
    Finns det någon instruktion på svenska till hur man ska göra?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Börja med att byta till verbatim dvd-r
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok nu har jag testat memor32. Fått alla spel att funka förutom singstar, dessa hänger sig efter loading. FW 1.2e funkar på ett av mina 3 ps2.

    V1.1 funkar på min gamla fat och på mitt ny slim pink.
    V1.3 bara en memento logga. Hoppas dom fixar detta snarast. speciellt då mina barn vill spela singstar. nu sitter jag och spelar god of war 2 istället.

    så ni som bara får loggan testa 1.1 fw.

    Vore kul om någon fick igång nått singstar spel, skriv gärna!

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har nu testat med maxell dvd-r och fått igång några spel men de är svåra att boota (får starta om många gånger) , har använt nero till bränningen , kan någon rekomendera ett bättre program eller är detta bra nog?
    Var tusan har du hittat FW 1.3?
    Last edited by sethha1; 2008-01-10 at 21:30.

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    *ska vara 1.2

    dvd decrypter funkar bra, men tror icke det har någon betydelse, funkar spelen så funkar dom ovsett skivor eller brännprogram. Är nog bara att vänta på 1.3, man ska tydligen kunna boota spelen direkt från usb hd oxå, så bara att vänta :S

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har ett sånt där PS Two som man måste ha en slimfix eller vad det heter för att inte paja lasern om man nu skulle chippa ps2:an..
    Vad händer om man kör med brända skivor och Memor32 med MementoFW utan laserfixen?

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mitt förslag är nog att inte prova eller att vara VÄLDIGT noga med att bara stoppa i fräscha skivor av bra kvalitet. Du har väl knappast garantin kvar på en så gammal pstwo (2 års garanti brukar det vara).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nope, garantin är sen länge borta. Det blir nog att skaffa ett modchip isf...OCH en laserfix antar jag?

    /Mange

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs up Fick mitt Memor32 idag!

    Tänkte bara droppa en rad om mitt Memor32 jag fick idag från psxcare

    Har testat 2 spel hittils på det och det är buzz junior jungle party och singstar schlager.

    Tydligen är det känsligt hur man bränner, brände först med imgburner och då funkade det inte. Körde sedan med magiciso och lägsta hastigheten 5540kb/s. Satte på burnproof och brände på Verbatim DVD+R 16x certified. Funkar PERFEKT!

    Så om ni har problem testa att göra som jag gjort!

    Edit: Glömde nämna att jag bytte till FW1.2E också. Kändes lixom lika bra att ha senaste versionen även om den är beta.
    Last edited by WB-; 2008-01-31 at 19:53.

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    En liten fråga. Om man nu har 50004 variant av PS2 ..
    Borde man ändock öppna upp och ändra till 5v matarstöm till lasern med Memor32 variant av chippning?

    Bjerlk

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Japp!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    memor32 import stöd

    Jag gått i fundering om att införskaffa ett memor32 minneskort till PS2 slim. Brända skivor kommer jag dock inte köra eftersom lasern tar mer stryk av det än originalskivor, på så sätt är jag enbart intresserad av stödet för import spel. Det finns ett par väldigt prislovande recensioner om produkten ute på internet, men ingen av dem svarar på de frågor jag har. Därför vänder jag mig till denna dedikerade forumsida. Ifall någon har erfarenhet av Memor32 kan ni svara på dessa frågor?

    - fungerar det att spela PS1 import spel? (jag förmodar att detta ännu inte fungerar, med det kommer kanske i framtiden med firmware uppgraderingar?)
    - när man spelar PS2 import spel, koverterar den NTSC (60fps) till PAL (50fps) eller kör den spelet i NTSC från grunden? (mycket viktig fråga)
    - ifall det inte fungerar med PS1 import spel genom memento firmwaren, fungerar det med Swap Magic? i sådanna fall, konverterar Swap Magic NTSC (60fps) till PAL (50fps), eller kör den spelen i NTSC från grunden?

    Detta hade hjälpt mig stort. jag är nämligen superintresserad av kortet

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej!
    Nu har jag en liten fråga...
    Varför följer ingen USB sladd med? Vart får jag tag på en sådan?

    Svara snarast tack!

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question Extra frågor

    Hoppas någon läser...

    Har några till frågor:

    Vart laddar man ner patcharna?

    Hur för man in dem tillsammans med imagen?

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Här är en guide för allt ni säkert vill veta om memor32http://www.mementoteam.com/Guides/Eng/te0.html

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fel vid chippning? Matrix Infinity + V15
    By ChRiiLLe in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 20:15
  2. Mitt matrix infinity chip har dött?
    By kanshira in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 00:12
  3. Matrix Infinity, ingen bild
    By umeskate in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 15:24
  4. Matrix Infinity i PSTwo v15
    By Undenius in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 18:23
  5. Matrix Infinity på 75004
    By Ian in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •