Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Ny banning, iExtreme 1.4 hjälper inte..

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Ny banning, iExtreme 1.4 hjälper inte..

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FucklCFRYQ.php

    More Xbox Live ban waves this weekend
    >> From users on the forums, and other networking sites...

    It appears that MS has started banning people over the past week (happy holidays xbox360 users!).

    As always, we would like to gather data and input from the community as to what may be causing these bans. It appears to effect the new ixtreme 1.4 aswell as the older ixtreme and non ixtreme versions, and all of the drives have been effected. We even have a few reports of a few trusted people in the community who were banned and had not played anything but a retail copy. As of this moment we do not know if a new security was implemented, or if they are further scrutinizing the already given criteria (SS, DMI, PFI alterations, timings, etc).

    So if you have gotten banned over the past week, we would ask you to share the following with us in the forum thread below, otherwise, please do not post in the thread! Bans only!

    A) Firmware Version, drive type (hitachi, samsung, benq) and when you upgraded/installed that version. Also include if you spoofed the version.
    B) Previous firmware version's, or if the console is freshly modded or refurbished (please include manufactor date)
    C) Backups played over the past month(and whether they were checked with kreon checker, if not, please check the SS and report the results)
    D) Originals played over the past month
    E) Method of backing up games (as always, piracy is not tolerable on xbox-scene, so if you have downloaded these games, please do not bother posting.

    Thanks to all who have contributed in the past, and those for the future
    Trist!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    tråkigt att höra.

    ställer mig dock skeptisk till dessa rykten då man inte vet folks utgångspunkt.. tex de som blivit bannade för att spela orginal. hur många gånger spelade de orginal på tidigare firmware som hade tendens att ge ogiltiga värden? kan de ha blivit flaggade redan då.. men ban var fördröjd till efter de uppgraderat..

    jag tycker de ska koncentrera sig på "ny flashade" ixtreme 1.4 med connectivity kit. som aldrig varit spelade på innan. blir de bannade?

    det finns så många folk därute som lämnar felaktig fakta och bara slänger sig ut på live oavsett om ett spel har dåligt crc i data partitionen etc.

    sen är det kasst att de inte "får/vill" posta scene releaser där. man har ingen koll. tex mass effect kan vara allt från hemmarips till någon japansk scene-release. rätt knepiga källor att jobba med från början.

    tänk på vad du stoppar i din xbox och tänk till en gång till så kommer du klara dig. det är den linjen jag kör på iaf.

    jag oroar mig inte.. det blir inget live förrän detta är löst.. man ska dock ta lite sådana här saker med en nypa salt.. får se vad som är problemet..

    *tillägg*
    har kikat lite i den där ban tråden de har.. jag är inte alls övertygad.. de flesta har inte ens 1.4 som skriver där.. stor ide att skriva där då.. de som har 1.4 har spelat massa backup innan med tidigare "unsafe" firmwares på live.. de poster som börjar trovärdigt så har personen krånglat med att byta hårddisk med bannad box etc.. en del av de som skriver där.. innan de uppgraderat har tex spelat med spel de visste var osäkra? ja, vad förväntar ni er?

    är inte mindre skeptisk nu.. hehe..
    Last edited by int21; 2007-12-17 at 21:40.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    Fortsätter kör med min 1.2 och ingen ban ännu...spelar ute på live i stort sett varje dag..... Hoppas det håller i sig.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Fortsätter kör med min 1.2 och ingen ban ännu...spelar ute på live i stort sett varje dag..... Hoppas det håller i sig.
    lycka till..

    ja tror att dessa nya bans är som innan.. inget nytt.. detta är sådana personer som blivit flaggade innan. har inte sett ett enda inlägg på en en box som är nyflashad med ixtreme 1.4 som blivit bannad / aldrig varit på live innan 1.4.

    det är inte heller så konstigt.. 1.4 har inte funnits sålänge och innan har det fungerat så att ms verkar göra fler checkar för att sedan slutligen banna. detta kan ta några veckor.. så många tester tror jag inte de har gjort på en person som nyflashat till 1.4. och om de kört checkar.. upptäcker de 1.4?

    denna sk. banvåg verkar inte vara något speciellt för 1.4..

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Jag har bara kört 1.4 inte bannad än

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    108
    Respekt
    21
    Jag kör med 1.3 på en samsung och blivit bannad nu i dagarna. Kört med Xtreme förut, och ska jag själv gissa så kan det väl vara pga Guitar Hero III, det var väl något fel i den ena releasen? Kom ut en fix på det tom tror jag.
    Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    lycka till..

    ja tror att dessa nya bans är som innan.. inget nytt.. detta är sådana personer som blivit flaggade innan. har inte sett ett enda inlägg på en en box som är nyflashad med ixtreme 1.4 som blivit bannad / aldrig varit på live innan 1.4.

    det är inte heller så konstigt.. 1.4 har inte funnits sålänge och innan har det fungerat så att ms verkar göra fler checkar för att sedan slutligen banna. detta kan ta några veckor.. så många tester tror jag inte de har gjort på en person som nyflashat till 1.4. och om de kört checkar.. upptäcker de 1.4?

    denna sk. banvåg verkar inte vara något speciellt för 1.4..
    Här är en som köpt en Elite nu i december 2007, flashat med iExtreme 1.4 och blivit bannad:
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4179051 (Kolla post #97)

    Så tror definitivt inte detta är några gamla boxar som blivit flaggade och som nu blir avrättade, men det återstår att se..

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av golden2 Visa Inlägg
    Här är en som köpt en Elite nu i december 2007, flashat med iExtreme 1.4 och blivit bannad:
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4179051 (Kolla post #97)

    Så tror definitivt inte detta är några gamla boxar som blivit flaggade och som nu blir avrättade, men det återstår att se..
    ah.. såg dock en sak i den posten.. jag antar att de tre backup spelen han kört är tagna från nätet, då han skriver att mass effect är mulleterfixat. hade inte behövt gjort sånt om han rippat hemma själv nu till saken.. gh3 som han har där.. den releasen som cirkulerar på nätet, den första ntsc, regionsfri.. den hade felaktiga sektorer.. det kom en fix till den som både fixade dessa sektorer och även dmi / ss för att matcha en retail dvd. tyvärr finns det ingen info om vilken release han kör och om han kört en ev. fix. man får somsagt inte nämna scenereleaser där.. jävligt synd i detta fall..

    *tillägg*
    det som är intessant är att han blivit bannad och bara har tre backup titlar.
    jag tror faktiskt mer på att denna ban är ss relaterad och inte att ms inte har kommit på ett annat sätt att detektera backups förutom troligen, invalid angle som var fixad i 1.4.. och som vanligt fattas det bitar.. använde han connectivity kit som strömkälla.. erhm.. har de börjat läsa error codes?

    kanske är mycket teorier och tankar från mig.. men jag ser faktiskt ingen ren fakta att det är firmwaren som är fel.. iaf inte när man lägger lite fler bitar på bordet..

    jag är fortfarande skeptisk..
    Last edited by int21; 2007-12-18 at 10:21.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Är väl bara att vänta pch se c4e och gänget hittar väl anledningen förr eller senare.
    inget vi kan göra utom att hålla oss borta från live ekker vänta på att bli bannad om de flaggat oss.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Fortsätter kör med min 1.2 och ingen ban ännu...spelar ute på live i stort sett varje dag..... Hoppas det håller i sig.
    så var det för mig , tills en dag. usch

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av golden2 Visa Inlägg
    Massa text..
    Intressant.
    Känns knappt värt att ruckla på Live med firmwaremoddat.
    Förr eller senare lyckas dom ju banna..

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    När hände detta PIGGELIN?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Jag kör iXtreme 1.2 rev2 på en Hitach 47 och är inte bannad, har lirat en massa CoD4, NFS:Prostreet osv på live, min xbox har varit inne på rep, bytt bl.a moderkort, och flashades direkt när den kom hem.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    En snabb och lite halvdum fråga men riskerar man att bli bannad om man tragglar runt på Live med moddad firmware men utan att köra några spel?
    Har hållt koll på firmware-diskussioner osv. men kan inte minnas att jag stött på min fråga tidigare, vill ju åt patchar och DLC's till spel men klarar mig utan online-spel tillsvidare.

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ja det kan man bli, iaf med Xtreme..

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    live

    Här i dagarna så slutade mitt live fungera. När jag tar sign in så försöker den signa in men jag kommer bara tillbaka till Dashboard. När jag kör test så står det "xbox live connected" och inga fel meddelanden. Antar jag inte är bannad då, iaf hoppas jag det, men vad annat kan det vara? ;S

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Undrar varför de bara "bannar" boxarna från live. De borde ju för tusan spärra konsolerna helt så man inte kan använda dem. Det borde ju vara möjligt.

    Men klart vi ska vara glada så länge det är möjligt att kringgå dessa skydd.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ReZnoR Visa Inlägg
    Undrar varför de bara "bannar" boxarna från live. De borde ju för tusan spärra konsolerna helt så man inte kan använda dem. Det borde ju vara möjligt.

    Men klart vi ska vara glada så länge det är möjligt att kringgå dessa skydd.
    varför? köper jag en sak får väl jag göra vad jag vill med den. du får väl bygga om din bil om du vill. du kan få körförbud på väg med den, men du kan ändå få köra på egen mark (inhängnad) eller folkrace tex.

    vill du att man spärrar en hel dator så den inte går att använda för att du gjort det möjligt att spela olagligt material på den? tex du blev upptäckt på steam..

    varför är inte så svårt att svara på.. de får inte enligt svensk lag..
    Last edited by int21; 2007-12-19 at 20:40.

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    varför? köper jag en sak får väl jag göra vad jag vill med den. du får väl bygga om din bil om du vill. du kan få körförbud på väg med den, men du kan ändå få köra på egen mark (inhängnad) eller folkrace tex.

    vill du att man spärrar en hel dator så den inte går att använda för att du gjort det möjligt att spela olagligt material på den? tex du blev upptäckt på steam..

    varför är inte så svårt att svara på.. de får inte enligt svensk lag..
    Nu menade jag inte att de skulle göra konsolerna "helt obrukbara". Utan bara spärra dem så man inte kan använda annat än original. Teoretiskt vore det ju möjligt att göra så. Men jag hoppas själv att det inte blir så.

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    De har inte kopia-detektionen helt hundra än. Om de gjorde så att konsolen helt enkelt vägrade starta detekterade kopior så skulle det avslöja för mycket om hur de avgör om ett spel är kopia eller inte. Då skulle firmwareskaparna lätt kunna göra en ny 100% säker firmware, och det vill MS definitivt inte.

Liknande diskussioner

  1. Same old, same old. Spel som inte startar.
    By Jin^ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 16:45
  2. hjälp!!!!!!!!!!får inte igång alla spel
    By rtard in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 22:23
  3. Funka förut men inte nu
    By Willov in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 17:56
  4. Har fungerat tidigare men inte nu!?
    By S40 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 09:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •