Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Byta originalskal

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19

    Byta originalskal

    Hej
    Jag har fått ett erbjudande att byta min xbox 360 mot en bannad konsoll + ett kromskal. Detta har jag accepterat. Men om denna konsollen går sönder så märker ju microsoft att den är bannad.
    Jag har tänkt tanken att byta ut de vita originalskalen så att han jag ska byta med får tillbaka sitt igen men med skalet till den bannade konsollen och jag har kvar mitt men har istället en bannad konsoll.
    Grejen är också den att det är olika läsare. I min är den benq och i den jag ska få är det en samsung (jag ville själv byta den mot en samsung då den har större stöd för media).
    Min fråga är om microsoft kan se att det egentligen ska sitta en benq i xboxen?
    MVH
    Mikael Bäck

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
    Hej
    Jag har fått ett erbjudande att byta min xbox 360 mot en bannad konsoll + ett kromskal. Detta har jag accepterat. Men om denna konsollen går sönder så märker ju microsoft att den är bannad.
    Jag har tänkt tanken att byta ut de vita originalskalen så att han jag ska byta med får tillbaka sitt igen men med skalet till den bannade konsollen och jag har kvar mitt men har istället en bannad konsoll.
    Grejen är också den att det är olika läsare. I min är den benq och i den jag ska få är det en samsung (jag ville själv byta den mot en samsung då den har större stöd för media).
    Min fråga är om microsoft kan se att det egentligen ska sitta en benq i xboxen?
    ska du byta skal måste du bryta sigillen, sen måste du flytta konsol id't där bak.. de kommer ju se att du pillat med den när det sitter ett kromskal på den.. därav ingen garanti.. de kommer också skita i din box eftersom den är bannad.. eller iaf be dig lägga in massa pengar för att ens kolla på den.. inte värt ett byte.. någonstans tycker jag..

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Men jag menade att bara byta skal (skulle nämligen få¨med det vita originalskalet) och inte byta serienummer.
    Har ju skickat ner min xbox tre gånger till tyskland så jag skyller väl på att dom inte kan sätta ihop min xbox på rätt sätt. Det är ju inte mitt problem så att säga.
    Finns väl även dom som har fått sin konsoll bannad UTAN att spela med brännda spel? Har för mig att jag läst om det i början när microsoft började banna konsoller.
    Sen så är det lätt värt att byta eftersom jag dels inte spelar live och skiter på så sätt om den är bannad och sen så får jag ju med ett kromskal som är så sjukt snyggt
    MVH
    Mikael Bäck

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
    Men jag menade att bara byta skal (skulle nämligen få¨med det vita originalskalet) och inte byta serienummer.
    Har ju skickat ner min xbox tre gånger till tyskland så jag skyller väl på att dom inte kan sätta ihop min xbox på rätt sätt. Det är ju inte mitt problem så att säga.
    Finns väl även dom som har fått sin konsoll bannad UTAN att spela med brännda spel? Har för mig att jag läst om det i början när microsoft började banna konsoller.
    Sen så är det lätt värt att byta eftersom jag dels inte spelar live och skiter på så sätt om den är bannad och sen så får jag ju med ett kromskal som är så sjukt snyggt
    jag har aldrig sagt något om att byta serienummer, ja skrev att det sitter ett serienummer på konsolen som måste stämma med det som är i chippen på moderkortet.

    byter du box har du inget garanti för att den är bannad.

    du skriver att du ska byta din box mot en bannad + skal.. då antar jag din box är obannad? du skriver att du skickat in din box tre gånger.. då borde få fått en ny? om du nu vill byta skal.. varför köper du bara inte skalet av personen?

    till din första fråga.. så är det nog ingen som vet om de kan se läsare.. de har säkert listor så att de vet vad som ska sitta i vad.. har du sedan skickat in din box innan så vet de iaf vad som suttit i den.. om de registrerar sånt..
    Last edited by int21; 2007-12-18 at 00:33.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Nej det är jag medveten om att jag inte har någon garanti men jag har redan öppnat min egen konsoll så jag har ändå ingen garanti på den.
    Min box är obannad tror jag då jag inte kopplat upp den mot xbox live sen jag fick tillbaks den.
    Men att skicka in sin konsoll behöver inte betyda att man får en ny.
    Första gången fick jag exempelvis en helt ny men sedan har jag bara fått delar i konsollen utbytt.
    MVH
    Mikael Bäck

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
    Nej det är jag medveten om att jag inte har någon garanti men jag har redan öppnat min egen konsoll så jag har ändå ingen garanti på den.
    Min box är obannad tror jag då jag inte kopplat upp den mot xbox live sen jag fick tillbaks den.
    Men att skicka in sin konsoll behöver inte betyda att man får en ny.
    Första gången fick jag exempelvis en helt ny men sedan har jag bara fått delar i konsollen utbytt.
    okej.. men då har du svarat på din egen fråga om du byter så kommer du inte kunna göra något om den går sönder utan får fixa den på egen hand.

Liknande diskussioner

  1. byta bios
    By shifty93 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 11:15
  2. byta hårddisk?
    By toro in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 11:46
  3. Xbox crystal skal - byta svart mot crystal original
    By Silverfisken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 16:10
  4. Byta skal
    By Muyfa666 in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 11:58
  5. Hur byta XBMC skin via FTp
    By jompa99 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 14:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •