Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Remote Play ?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Remote Play ?

    Jag flashade mitt psp på psxcare förra veckan och allt funkar perfa osv. (:
    asnöjd !

    men jag vill få igång remote play med ps3, dock måste jag uppdatera fw först vilket jag inte vet hur det funkar.

    just nu har jag 3.71 M33-2 om man uppgraderar till 3.71 M33-4 kommer remote play att fungera då ?

    eller måste jag använda mig av 3.72 HX-2 istället ?

    dessutom, om man uppdaterar nån gång måste man installera alla "steg" till senaste, dvs M33-2 -> M33-3 -> M33-4 eller räcker det med att hoppa till det senaste med detsamma ? M33-2 -> M33-4

    tack på förhand allihopa

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Tror att ps3 klagar på alla CFW så det är kört (tror jag, låt ngn som vet 100% bekräfta)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    du måste ha 3.72 för att kunna köra remote play, om din ps3a är 2.0 eller 2.01. Ja kör själv med 3.73HX-1 och det funkar utmärkt. Nu idag kom ju en ny ps3 updatering och psp updatering, så ja antar att man måste köra 3.80 på pspn om du vill använda remote play på en 2.10 ps3.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Har uppdaterat min ps3 till 2.10 nu, och det funkar fortfarande med psp 3.73. Vet inte om 3.72 funkar dock.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Evilgb Visa Inlägg
    Har uppdaterat min ps3 till 2.10 nu, och det funkar fortfarande med psp 3.73. Vet inte om 3.72 funkar dock.
    ah trevligt !

    är det svårt att uppdatera FW till pspn då ?
    jag är en ny psp-ägare så jag har inte så stor koll just nu tyvärr ;/

    skulle du kunna hjälpa lite kanske?

    tack på förhand!

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    http://dl.qj.net/Custom-Firmware-3.7...5375/catid/163

    det är 3.73HX,
    Installing this particular firmware isn't difficult, but by no means should you not take it seriously (after all, this messes with the innards of your PSP). Simply unzip the downloadable archive into the root of your PSP, launch the Update 3.73 application, and simply follow the instructions displayed from there. Note that your PSP must at least be on Custom Firmware 3.71 or higher to be eligible for upgrade, and preferably hooked up to a power supply.
    http://dl.qj.net/PSP-3.73-HX-1-PSP/p...5393/catid/163

    en uppdatering, bara att köra och updatera.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    glömde http://dl.qj.net/Kernel-Addon-for-3....5385/catid/163

    det är 1.50 kernel för 3.73HX-1

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Evilgb Visa Inlägg
    glömde http://dl.qj.net/Kernel-Addon-for-3....5385/catid/163

    det är 1.50 kernel för 3.73HX-1
    uppskattar hjälpen verkligen !

    den där 1.50 kernel funkar den på psp slim?
    och ska man installera den efter att man uppdaterat till 3.73 HX-1 ?

    tack återigen

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    den funkar inte på slim. jag installerade den efter uppdateringen, men jag vet inte om det spelar nån roll.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tjennare, jag har också problem med remote play. Har en PSP med senaste CFW och senaste PS3 FW. Kan oftast koppla upp och så men all bild blir korrumperad samt så laggar det utav bara fan. Också hänger sig uppkopplingen mellan dom ibland.


    Någon som har tips? Kopplar upp mig genom PSP -> Wifi Router -> LAN PS3.

    Mycket frustrerande!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är "senaste cfw" i din värld då?


    Vi kör cfw 3.80.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av wickedkman Visa Inlägg
    Tjennare, jag har också problem med remote play. Har en PSP med senaste CFW och senaste PS3 FW. Kan oftast koppla upp och så men all bild blir korrumperad samt så laggar det utav bara fan. Också hänger sig uppkopplingen mellan dom ibland.


    Någon som har tips? Kopplar upp mig genom PSP -> Wifi Router -> LAN PS3.

    Mycket frustrerande!
    Tryck på home å kolla connection settings, och sätt på response nånting till +2, och så kan du ju även ändra kvaliten och se om det gör någon skillnad.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag kör CFW 3.80 m33-2 och får väl tillägga att det faktiskt blev bättre efter den updaten(körde 3.71m33 innan). Men det är fortfarande inte användningsbart tyvärr. Jag har prövat ändra inställningarna både på response och kvalitet men det har inte hjälpt.

    Signalstyrkan är 100% och jag har scannat med routern för att se så inga andra trådlösa nät ligger på samma kanal. Har också prövat att koppla direkt via PS3.

    Nu är det så att jag är ingen expert på det här med custom CW och har sett att det finns nån kernel 1.5 download på Alex sida med. Kan det vara något sådant jag har missat?

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Remote Play är i alla fall borttagit om du kör senaste updaten för cfw 3.80 M33 ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Remote Play är i alla fall borttagit om du kör senaste updaten för cfw 3.80 M33 ...
    Nä, det är den inte. Dom tar bara bort LocationFree Player och koreanska (eller vilket språk det nu va). Ja använder remote play nästan varje dag med 3.80 M33-2.

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    jag kör Remote Play med en SLIM 3.80 M33-4 fungerar inte helt hundra men oftast när jag är hemma och i samma trådlösa nätverk som PS3an.

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Om du ansluter till din PS3a direkt kan det funka dåligt om du inte är i närheten av den. Men om du ansluter via internet när du startar remote play kan det funka bättre.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Evilgb Visa Inlägg
    Om du ansluter till din PS3a direkt kan det funka dåligt om du inte är i närheten av den. Men om du ansluter via internet när du startar remote play kan det funka bättre.
    Jo jag kör självklart via Internet när jag är långt ifrån den. Men brukar bli connection error och liknande.

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Men det måste ju vara någonting med anslutningen

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Evilgb Visa Inlägg
    Men det måste ju vara någonting med anslutningen
    Jo men det går surfa problemfritt men osäkert på Remote Play. Kan vara så att Remote Play kräver en helt problemfri uppkoppling, minsta störning blir antagligen ett avbrott.

Liknande diskussioner

  1. Remote play
    By skepparkrantz in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 08:51
  2. Strul med 2 st wii remote.
    By lost in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 20:31
  3. Universal Remote
    By skromberga in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 22:43
  4. spola?
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-11, 09:37
  5. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •