Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Fel efter avbruten uppdatering

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Fel efter avbruten uppdatering

    Jag ska försöka vara utförlig i den här tråden.
    Wii:n jag har problem med är chippad med WiiKey. Direkt efter att jag fått den chippad tog jag ner uppdatering 1.9b och uppdaterade - inga problem. Satt sen hela kvällen och spelade en...... *ehm* backupad.... version av Super Mario Galaxy.
    Sedan ville jag testa Metroid Prime 3. Jag hade för mig att iso:n hade regionen PAL så jag brände den bara och matade in den i Wii:n. Genast började det hända saker (nånting om en uppdatering), vilket jag inte ville utan att vara 100% på att det verkligen var en PAL-version. Alltså ryckte jag ut kontakten (efter ca tre sekunder då jag likt i en Hollywood-film slängde mig efter kontakten).
    När jag åter kopplade in min lilla vita vän så insåg jag till min förfäran att Wii remoten vägrade synca med consolen. Jag har nu prövat alla tänkbara sätt at få den att funka, däribland den vanliga processen med dom röda små knapparna, byta batterier (har testad flera olika - alkaliska, Ni-Cd, Ni-MH - för att vara på den säkra sidan), hålla inne Wii:ns röda knapp i 15 sek, låta Wii:n vara utan ström, liksom Wii remot:en. Tilläggas kan att ett annat (kan vara) fel även har uppstått - nämligen att lampan inte blir orange när jag trycker på Power-knappen så att den ska gå ner i Standby, utan fortsätter lysa grönt (men TV:n blir svart).
    Efter en del sökande hittade ett liknande fel (Wii remote som vägrar synca) där lösningen var att låta Wii:n vara utan ström samtidigt som man tog bort batteriet. Jag har funderat på den lösningen, men oroar mig över problemen som då kan uppstå i och med att jag har connect24 aktiverat (hittade lite info om hur man KANSKE kan lösa problem som då uppstår: http://psx-scene.com/forums/wiikey/5...ect24-fix.html).

    Någon som har något bra förslag? Jag tänkte testa att låna en Wii remote och se om det funkar bättre med den. Om inte får jag väl pröva att ploppa batteriet, trots Connect24.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag kan tillägga att jag efter att någon minut gått kommer in i menyn som vanligt. Stoppar jag i ett spel syns det i Disc channel som vanligt. Dessutom SKA spelet ha regionen PAL...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Upptäckte också att Reset-knappen inte heller funkar. Liksom Standby så blir skärmen svart men Wii:ns lampa fortsätter att lysa grönt.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Uppdatera genom Wii setupmenyn till nyare firmware.. så kanske problemet löser sig... men du borde ju ha 3.1 eftersom du spelar SMG... Fast kan finnas nyare kolla...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Problemet är ju att jag över huvud taget inte kan använda min Wii remote. Har för övrigt testat att låta Wii:n stå utan batteri utan något resultat.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Aja, jag får väl antagligen vänta till det dyker upp en ny uppdatering och ett spel som, liksom Metroid Prime 3, uppdaterar utan att ens skicka upp någon fråga så kanske det löser sig.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Går det inte stoppa i en GC controller och på så vis starta uppdatering?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vet ju inte hur jag ska få igång någonting med den. Allt jag kan göra är att starta den. Kan inte ens stänga av den utan att hålla inne Power fem sekunder. Klickar man bara på Power eller på Reset så blir skärmen svart men lampan fortsätter lysa grönt. Alltså suck, spelet var ju PAL så det här är inte ens relaterat till chippet jag har, bara ren otur.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    jo nu i efterhand så vet du att du skulle låtit updaten ha gått. Men samtidigt konstigt enligt mig att det blivit så...

    Det går inte köra den igen antar jag då?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag gjorde ett tappert försök att köra skivan igen, men inte hjälpte det inte...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Antog det.... Tror att den tyvärr har registrerat att den kört updaten fastän att den blev avbruten och därmed förstörde din konsoll...

    Ett alternativ kan vara att bränna ut NTSC versionen av Metroid och köra den... För den har sama update MEN du kommer få 2 väder och nyhetskanaler....

    MEN jag vet INTE om det fungerar för dig kanske. Men kolla runt om du vill angående att köra updaten på en PAL maskin. är lite vanskligt, men samtidigt så är wit ditt obrukbart som det är just nu eller hur?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jo, den tanken har slagit mig också, fast det är något som jag gärna väntar med in i det längsta. Har du hört om några otrevliga efekter av att semi-bricka den med just Metroid?

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Dubbla nyhets och väderkanaler tror jag det är... med betoning på tror...

Liknande diskussioner

  1. Fel efter updatering
    By GuJJe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 12:47
  2. Fel vid uppdatering Mario Charge
    By [VTi] in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 22:26
  3. Ingen bild efter uppdatering?
    By ZitreXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 07:24
  4. Fel vid uppdatering till stor hd (softmoddad)
    By telgetok in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 23:19
  5. Fel efter uppdatering av Avalaunch
    By Tabore in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 05:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •