Jag ska försöka vara utförlig i den här tråden.
Wii:n jag har problem med är chippad med WiiKey. Direkt efter att jag fått den chippad tog jag ner uppdatering 1.9b och uppdaterade - inga problem. Satt sen hela kvällen och spelade en...... *ehm* backupad.... version av Super Mario Galaxy.
Sedan ville jag testa Metroid Prime 3. Jag hade för mig att iso:n hade regionen PAL så jag brände den bara och matade in den i Wii:n. Genast började det hända saker (nånting om en uppdatering), vilket jag inte ville utan att vara 100% på att det verkligen var en PAL-version. Alltså ryckte jag ut kontakten (efter ca tre sekunder då jag likt i en Hollywood-film slängde mig efter kontakten).
När jag åter kopplade in min lilla vita vän så insåg jag till min förfäran att Wii remoten vägrade synca med consolen. Jag har nu prövat alla tänkbara sätt at få den att funka, däribland den vanliga processen med dom röda små knapparna, byta batterier (har testad flera olika - alkaliska, Ni-Cd, Ni-MH - för att vara på den säkra sidan), hålla inne Wii:ns röda knapp i 15 sek, låta Wii:n vara utan ström, liksom Wii remot:en. Tilläggas kan att ett annat (kan vara) fel även har uppstått - nämligen att lampan inte blir orange när jag trycker på Power-knappen så att den ska gå ner i Standby, utan fortsätter lysa grönt (men TV:n blir svart).
Efter en del sökande hittade ett liknande fel (Wii remote som vägrar synca) där lösningen var att låta Wii:n vara utan ström samtidigt som man tog bort batteriet. Jag har funderat på den lösningen, men oroar mig över problemen som då kan uppstå i och med att jag har connect24 aktiverat (hittade lite info om hur man KANSKE kan lösa problem som då uppstår: http://psx-scene.com/forums/wiikey/5...ect24-fix.html).
Någon som har något bra förslag? Jag tänkte testa att låna en Wii remote och se om det funkar bättre med den. Om inte får jag väl pröva att ploppa batteriet, trots Connect24.
Bookmarks