Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: globe 360 v2 not connected?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    globe 360 v2 not connected?

    Har installerat mitt globe 360 v2 och det verkar funka bra sånär som på en avgörande detalj....det går inte att flasha till det för att programmet globe flash 1.3 säger att det inte har kontakt med kortet... :S
    Allt annat har funkat som det skall...installerade kortet via usb på pc. Pc kände igen kortet och installerade det med drivrutinerna man laddade ned.

    Men när jag startar globe flash 1.3 så står det att programmet inte har connection med chippet.
    Men när jag startar upp xboxen med usb till datorn så hör jag ny maskinvara-ansluts-kopplas-från-ljudet varje gång. Så pc verkar känna av chipet men inte flashprogrammet????

    Dessutom beter sig chipet som det skall när jag startar det för att spela köpta spel med chipet deaktiverat. Och jag kan styra om jag vill starta med FW0 eller FW1 precis som det ska. Fast både FW0 och 1 är ju tomma eftersom jag inte kunnat flasha nåt till dom..... så det blir E65 när jag försöker starta xboxen på dom, vilket det ju skall bli enligt globes manual.

    Men vf hittar inte programmet chipet`?????????

    Xboxen är en julklapp till sjuårige sonen och jag vill att den skall funka med chipet till julafton som närmar sig alldeles för fort !!!


    HJÄLP!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova på flera olika datorer. Vi har sett MÅNGA chip/flashkort med USB som varit extremt petiga med vilket chipset man har i datorn. Sök lite gamla trådar om t.ex. XBIT chippen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok. Tack

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Chip: NME & Globe 360 v2 -livesäkra?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 16:56
  3. Globe 360 V2
    By Jocce_84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 17:22
  4. Prissänkning på 360 i USA
    By RockoW in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 13:38
  5. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •