Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Elite

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Question Elite

    Hej!

    Nu när min 360 e bannad så tänkte jag skaffa en ny,oflashad.Så jag funderar på Xbox Elite....vad e där för fördelar med eliten mer än att den har större hd o hdmi? E den uppdaterad på värmebiten tror ni?
    Hell was made in heaven

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Lånar tråden o ställer lite fler frågor...
    Finns det något mer paket som har hdmi?
    Om jag idag kör ut ljudet optiskt igenom mitt hemmabiosystem...hur ska jag göra om jag köper en med HDMI? Koppla boxen till tv med HDMI o via tv'n ta ljudet till hemmabiosystemet?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av sixpack Visa Inlägg
    Hej!
    Nu när min 360 e bannad så tänkte jag skaffa en ny,oflashad.Så jag funderar på Xbox Elite....vad e där för fördelar med eliten mer än att den har större hd o hdmi? E den uppdaterad på värmebiten tror ni?
    Större HD och HDMI + att den är svart är "fördelarna"
    Köper du en ny Elite idag har den säkert nya kylningen.

    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Lånar tråden o ställer lite fler frågor...
    Finns det något mer paket som har hdmi?
    Om jag idag kör ut ljudet optiskt igenom mitt hemmabiosystem...hur ska jag göra om jag köper en med HDMI? Koppla boxen till tv med HDMI o via tv'n ta ljudet till hemmabiosystemet?
    Arcade och nya Premium har HDMI också.
    Vet inte vad du har för reciever... men HDMI-signalen innehåller ju både bild och ljud. Så smidigast är ju att du kopplar xbox360 -hdmi-> reciever -hdmi-> tv. Annars kan du ta bilden via HDMI till tv'n och ljudet optiskt från 360'n till din reciever som tidigare.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    men optiska sladden kopplar jag ju in på komponentsladden. Den finns ju inte med i bilden om jag kör HDMI sladd. Min hemmabio/dvdspelare har en HDMI ingång men inte utgång.

    Arcade versionen står ju kompositkbael. Står inget om HDMI på de eller?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Tänkte med köpa en elite men finns det ingen möjlighet att köra optiskt ljud menar du ? Då fallar det ju för mig. Har heller ingen HDMI utgång på min reciever.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    för att få optiskt ljud ut så får man köpa microsofts hdmi kabel med adpter för att få ut optiskt ljud, kostar 499

    köpte min på EB games
    har själv en arcade hdmi

    arcade versionen så följer det med en kompositkabel, men den har hdmi utgång men kabeln följer inte med
    Last edited by rolle; 2007-12-19 at 17:47.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Steffe Visa Inlägg
    Tänkte med köpa en elite men finns det ingen möjlighet att köra optiskt ljud menar du ? Då fallar det ju för mig. Har heller ingen HDMI utgång på min reciever.
    du kan göra såhär.. tror det finns i någon anna tråd här.. sett det iaf.. detta är inget komplicerat, det är bara så båda kontakterna får plats.. http://www.chadledford.com/?p=50

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    ett ställe i Stockholm säljer denna kabel för 219 spänn....börjar på w och slutar på hallen.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag tackar för infon....plus att jag har en liten fråga till:

    Är det någon fördel att köpa PS3 istället för Elite?
    Hell was made in heaven

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    17
    Ehhh.. vänta lite nu. om du köper Elite så följer en adapter med så du kan få ut Optiskt ljud samtidigt som HDMI..
    PSP 5.50Gen D3
    XBOX360 Elite ORGINAL!!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av sixpack Visa Inlägg
    Jag tackar för infon....plus att jag har en liten fråga till:

    Är det någon fördel att köpa PS3 istället för Elite?
    Ja, eftersom det kommer ta något år till innan den har ett acceptabelt utbud av bra spel så får du mer tid över till viktigare saker i ditt liv :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ok då e där inte mycket o snacka om....då e det att köpa Elite o se glad ut=)
    Hell was made in heaven

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kan göra såhär.. tror det finns i någon anna tråd här.. sett det iaf.. detta är inget komplicerat, det är bara så båda kontakterna får plats.. http://www.chadledford.com/?p=50
    Tackar. Ska testa om jag får det att funka. Trist bara att man är tvungen att ha sönder nya grejer. Men värt att spra 499:- iaf

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Steffe Visa Inlägg
    Tackar. Ska testa om jag får det att funka. Trist bara att man är tvungen att ha sönder nya grejer. Men värt att spra 499:- iaf
    Mmm, jag kör med just MS HDMI AV kabel och kör optiskt för ljud och den fungerar galant. Visst den e dyr men det har man sparat in genom att spela kopior. Jag skulle inte kunna tänka mig att börja skala på kontakten iallafall. Sen som jag har förstått det kommer man ha en stor och jobbig komponentkabel som samlar damm bara för att ha tillgång till optiskt ljud.

Liknande diskussioner

  1. Flashning av Elite
    By danoij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 15:32
  2. Premium hdmi eller Elite?
    By steelbeam in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 15:38
  3. Importera Xbox 360 Elite
    By Wiii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 14:54
  4. Xbox360 Elite = inga röda ringar?
    By andlyg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 12:01
  5. Xbox 360 Elite System
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 11:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •