Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Information om dagsläget!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

Arrow Information om dagsläget!

Hej alla glada forumiter!

Jag blev medlem här på PSXCARE för några månader sedan då jag blev intresserad av att införskaffa en X360 Elite med iXtreme. Det var i samma veva som BenQ-läsarna upptäcktes.

Hur som helst, sedan 1-2 månader tillbaka har jag bara väntat och väntat på att X360 Elite ska komma tillbaka till lager/i butik i Stockholm/Sverige. Nu har dom gjort det så väl som hos PSXCARE som hos en del andra shops.

Under tiden jag väntat har jag varit inaktiv här på PSXCARE och har inte hört särskilt mycket om vad som gäller idag. Då jag senaste var aktiv dagligen här så var det säkert att spela med iXtreme Compatible (efter XDVDMulleter check) releaser om man har iXtreme. Det var den för BenQ jag hade tänkt skaffa.

Jag skulle vara ytterst tacksam om någon vänlig själ skulle vilja skriva lite om hur läget ser ut idag.

För övrigt undrar jag hur det är med DVD-läsaren idag, spelar det någon större roll vilken man får? BenQ ska väl vara den tystaste har jag hört - men jag vet inte om det stämmer.

Hansi:
    För ert pris på X360 Elite med iXtreme, får jag en BenQ då om jag så vill ha det?

Stort tack på förhand för era upplysningar!

Vänligen,
    J

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, jag kan sortera ut en Benq åt dig. Lyckligtvis har de flesta Elite kommit med Benq, och det går fortare för oss att flasha om en Benq än Hitachi 79...MYCKET fortare :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack för ditt snabba svar Hansi, det uppskattar jag! Då var det bara resterande frågor kvar (se första inlägget).

En till fråga till dig Hansi:
    Det här med senaste/bästa versionen av iXtreme... vilken är det?
    'Största' siffran jag snappat upp är 1.4, stämmer det? Säljer ni inte det senaste? Det står att 1.2 ingår då man köper hos er.

Tack på förhand för svar!

Vänligen,
    J
    Last edited by VoRa; 2007-12-20 at 02:17.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi använder 1.4, hinner inte sitta och ändra på hemsidan varje gång dom släpper en ny :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

Question

Okej! Trevligt! För jag antar att det är den bästa?

Men som sagt, innan jag slår till skulle jag uppskatta en kort brief om dagsläget... skulle vara jättebussigt.

Skulle man kunna säga så här, det säkraste sättet idag är att:

- X360 + iXtreme 1.4abc?
    - Aldrig köra backuper online/på Live
    - Kopplar ur nätverkskabeln så fort du kör ngn backup.
    - ENDAST köra korrekt patchade spel, dvs. spel som visar "iXtreme Compatible" i XDVDMulleter.

... eller bör man plocka bort HDDn om man ska göra Live också? Som sagt, det finns ju en del aspekter att ta i beaktning. Jättetack till den som förklarar dagsläget.

Vänligen,
    J

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    - X360 + iXtreme 1.4abc?
    Ja, det är ju lämpligt.
    - Aldrig köra backuper online/på Live
    Det spelar ingen roll, den loggar när man kör offline och man går online nästa gång. Men med rätt gjorda backuper så ska du vara säker... än så länge iaf.
    - Kopplar ur nätverkskabeln så fort du kör ngn backup.
    Behövs inte heller, se ovan.
    - ENDAST köra korrekt patchade spel, dvs. spel som visar "iXtreme Compatible" i XDVDMulleter.
    Ja, det kan vara en bra idé.

... eller bör man plocka bort HDDn om man ska göra Live också?
    Gör ingen skillnad, loggfilerna om upptäckta kopior lagras i själva enheten och inte på HDD.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Ja, det är ju lämpligt.

Det spelar ingen roll, den loggar när man kör offline och man går online nästa gång. Men med rätt gjorda backuper så ska du vara säker... än så länge iaf.

Behövs inte heller, se ovan.

Ja, det kan vara en bra idé.

Gör ingen skillnad, loggfilerna om upptäckta kopior lagras i själva enheten och inte på HDD.
    är det 100% säkert att loggfiler med felaktiga backuper lagras på enheten, har inte sett något 100% svar någonstans att det skulle vara så.

att inget lagras på hårddisken har jag läst något om , men inget konkret

att spela backuper offline (med nätverkskabeln urkopplad har jag hört ska förmodligen vara säkert) jag brukar även byta från hårddisk till minneskort vid skiftning spel online/offline. drar även ur strömsladden ett par minuter som en extra försiktighetsåtgärd.

spel med korrekt pfi dmi ss är även det en självklarhet.

felkoder såsom uppstart av boxen utan dvd , hårddisk ej korrekt ansluten videofel tror jag kan lagras.

om felaktig pfi dmi ss ska lagras betyder ju det att alla felaktiga pfi dmi ss måste också vara lagrat på enheten, för hur ska boxen annars veta vilken backup som är inkorrekt

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Jag undrar hur mycket sanning det ligger i det där.

Vart skulle all information lagras? Inte så att det ligger ett minne någonstans med några MB som ingen har lyckats hitta vid det här laget. Och hur skulle MS försäkra sig om att den här informationen inte försvinner när minnet blir fyllt och måste tömmas.

Sen att den skulle lagra fel som ej ansluten HDD eller Videokabel är ju befängt. Lika så att den skulle lagra att det är något läsfel på en DVD-skiva. Tänk om man inte tryckte på HDDn ordentligt, första gången man kopplar in boxen kanske man inte vet att man skall sätta in videokabel. DVD-skivor har en tendens att bli både repiga och smutsiga och om MS skulle lagra sådan info för att sedan använda i banning syfte så skulle det nog bli liv i luckan.

Desinformation är nog vad det handlar om.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    det är inte så krångligt.. behövs inte mycket minne för att lagra mängder med startups.. några bytes för diverse checksums.. startar du samma spel igen, endera loggar den inte igen eller höjer en counter.. på så sätt lagras inte dubletter utan endast en gång.. när du sen går online skickar denna info, verifieras denna data och chippet nollställs tex. behövs inga mb för att lagra denna information. säg att ett spel max skulle behöva 100byte.. du får inte otroliga mängder spel/boots med det. felaktiga ss/dmi behöver inte kontrolleras i konsolen. om du räknar högt med 100byte/spel/boot (vilket jag tycker är väldigt mkt.. men vi drar till med det) så skulle det betyda att den kan lagra 10000 startups på ett minne med 1 mb.. skulle den inte lagra dubletter så kan ni räkna ut resten. går man sen online och detta nollställs så är inte minne ett problem.. skulle minnet inte va störra en firmwaret till dvdn så skulle du kunna lagra 2500 startups med detta rätt tilltagna utrymme spel..

jag ser det som att detta är en effektiv lösning..

varför bry sig om hdd och minneskort när man kan bli bannad utan att ens ha sådant.. tex en core / arcade modell utan minneskort.
    Last edited by int21; 2007-12-20 at 21:49.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    jag menade endast att felkoder som hårdisk ej ansluten videofel dvd ej tillgänglig vid uppstart som generar felkoder kunde lagras på ett chip,inte i banningssyfte utan snarare för reparations syfte, men ändock dvdläsare ej ansluten vid uppstart= flashning av dvdläsare strömförsörjning via xbox360

jag tror att vi loggas live och endast live, att jag byter från hårdisk till minnes kort är för att jag skulle själv tycka att det ser suspekt ut att jag har 20 spel spelade, men endast 3 spel som jag spelat med online eller vad tycker ni själva, kanske inte skäl för banning, men kanske skäl för att få sökljus riktade på sig
    Last edited by rolle; 2007-12-20 at 22:06.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av rolle Visa Inlägg
    jag tror att vi loggas live och endast live, att jag byter från hårdisk till minnes kort är för att jag skulle själv tycka att det ser suspekt ut att jag har 20 spel spelade, men endast 3 spel som jag spelat med online eller vad tycker ni själva, kanske inte själ för banning, men kanske skäl för att få sökljus riktade på sig
    jo men suspekt är en annan sak.. vem kan avgöra vad du tycker om att spela online? du kanske har barn som bara spelar 3 titlar och andra husmedlemmar spelar annat. jag tycker inte alls sånt verkar suspekt. alltså kan en person som har 30 spel men endast lirar halo 3 då personen är fanatiker av spelet klassas som suspekt.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    att ha 30 spel spelade lagrat på hårddisken och aldrig ha gått ut med mer än ett , inte ett enda inte en enda gång inte ens en minut , halofan eller inte jag hade sett det som suspekt, inte grund för banning men som jag just skrev att få uppmärksamheten på sig.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    dashboarden ligger ju på ett chip / eeprom.. så det är inte så konstigt att anta att diverse loggar hamnar där också.. platsen finns ju.. vem vet om de lagt in checksums i dashboarden.. den dagen någon kommer på ett bra sätt att editera dashboarden eller göra en custom så försvinner nog banningsproblemen också. saken är väl den att det är lite mer avancerat än xbox 1.. tyvärr..

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    dashboarden ligger ju på ett chip / eeprom..
    Petitess men det är ett flashchip dashboarden ligger på, inte eeprom

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

Question

Är det många som har blivit bannade som har kört med iXtreme och iXtreme Compatible backuper?

Vad har hänt sedan iXtreme 1.2c - som var den senaste då jag var aktiv här senast? Det är ju 1.4 som är senaste nu menar jag..

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Petitess men det är ett flashchip dashboarden ligger på, inte eeprom
    det är sant.. my bad.. det blev lite fel där.. flashminnen är däremot en vidareutveckling av eeprom.. kikade runt lite och fann att 16mb är storleken på minnet för dashboarden.. sen har boxen ett gäng eeproms som är lite osäkert vad de innehåller..

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Är det många som har blivit bannade som har kört med iXtreme och iXtreme Compatible backuper?
    nej. bannade personer verkar vara en minioritet mot obannade. sen finns det väl någon enstaka backup som är kompatibel men har haft något annat fel som kanske ställt till det för folk. ixtreme 1.2, 1.3 hade ju tex en "angle" bug som tom kunde fixa så man blev bannad med orginalspel med en hög otur.. du ska ha 1.4 den fixar detta.

Vad har hänt sedan iXtreme 1.2c - som var den senaste då jag var aktiv här senast? Det är ju 1.4 som är senaste nu menar jag..
    inte mkt.. småfel, optimerad kod och "angle" buggen då..

erhm.. borde du inte köpa en orginal box (oflashad) om du är så orolig för att bli live bannad?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    18
    Är förvånad efter allt velande att du inte gått in på psxcare & köpt en 360 omg när nu Hansi är beredd att plocka fram en med Benq. Hur många får sådan service? Om jag vore inbiten LIVE spelare så skulle jag ha 2st konsoler & bara köpa de spelen jag vill spela LIVE med. Missförstå mig rätt men innan du har bestämt dig så har nog en nyare version än vad som är nu dvs 1,4 kommit!

MS kommer hitta på annat sätt att komma åt personer så det känns ganska bortkastat att vela fram å tillbaka, det är bara att köpa & börja spela dock omoddat om du vill köra LIVE 100% säkert.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

Thumbs up

Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Är förvånad efter allt velande att du inte gått in på psxcare & köpt en 360 omg när nu Hansi är beredd att plocka fram en med Benq. Hur många får sådan service? Om jag vore inbiten LIVE spelare så skulle jag ha 2st konsoler & bara köpa de spelen jag vill spela LIVE med. Missförstå mig rätt men innan du har bestämt dig så har nog en nyare version än vad som är nu dvs 1,4 kommit!

MS kommer hitta på annat sätt att komma åt personer så det känns ganska bortkastat att vela fram å tillbaka, det är bara att köpa & börja spela dock omoddat om du vill köra LIVE 100% säkert.
    Så sant så sant! ^^
    Nej, det får allt bli att slå till nu i dagarna känner jag!
    Nått måste man ju ha att göra medan man är ledig!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tyvärr, jag har bestämt mig för att inte sälja någon XBOX 360 till dig, tycker det känns som om du egentligen inte vill ha någon så jag vill inte göra dig en otjänst och sälja något som du bara kommer ångra att du köpte.

Liknande diskussioner

1. Information om Super Mario Galaxy & Wiikey
    By markusb in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:31
  2. Är det dumt att köpa wii med wiikey i dagsläget?
    By mattias80 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 01:15
  3. Information och "minibild" i Mediacenter.
    By neurotic in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 00:13
  4. Eject-problem med Smartxx (och för mycket information!)
    By TeraHertz in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 00:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner