Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: firmware till min dvdbrännare?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20

    Question firmware till min dvdbrännare?

    Hej,
    jag har checkat lite efter senaste firmwaret till min dvd-brännare så ja kan bränna ut ett par 360 spel.

    jag har en NEC DVD RW ND-3500AG
    och tankade hem version 2.58 ifrån en sida. nu undrar jag om någon vet ifall detta är senaste firmwaret till dvdn eller om det finns senare versioner? det stod ett flertal andra firmwareversioner på samma sida med exempelvis 2.88 etc. men det verkade som att de tillhörde någon annan brännare eller nåt. inte säker asså.

    vore tacksam för hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20

    tack så mkt int21 för länkarna, men nu verkar det som att något fel uppstår när jag försöker köra .exe filen för att uppdatera firmwaren. "Target NEC ND-3500A is not found correctly."

    någon aning om vad som behöver göras? jag läste lite i en hjälp-fil som fanns med. stod att den enbart kan uppdatera firmwaren om man har version 2.18 eller 2.1A just nu har jag 2.58, man ska köra denna update i windows safe-mode o koppla IDE kabeln till den sekundära IDE-slotten o blabla. står iaf i det paketet jag laddade hem ifrån den första länken du skrev.
    http://www.de.nec.de/softwareoverview2.php/id/1325

    jag e lite småkass på detta hära så vore tacksam för lite mer hjälp om någon har tid!
    Last edited by AndYBazooka; 2007-12-20 at 20:13.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    Hej,
    jag har checkat lite efter senaste firmwaret till min dvd-brännare så ja kan bränna ut ett par 360 spel.

    jag har en NEC DVD RW ND-3500AG
    och tankade hem version 2.58 ifrån en sida. nu undrar jag om någon vet ifall detta är senaste firmwaret till dvdn eller om det finns senare versioner? det stod ett flertal andra firmwareversioner på samma sida med exempelvis 2.88 etc. men det verkade som att de tillhörde någon annan brännare eller nåt. inte säker asså.

    vore tacksam för hjälp!
    Är du säker på att du behöver uppgradera ditt firmware?? Funkar det inte att bränna?
    Jag har själv bland annat en NEC ND-3500AG som jag bränner spel med, den har jag original-firmware på. Har inte pillat med den alls. Å den bränner så bra så.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Är du säker på att du behöver uppgradera ditt firmware?? Funkar det inte att bränna?
    Jag har själv bland annat en NEC ND-3500AG som jag bränner spel med, den har jag original-firmware på. Har inte pillat med den alls. Å den bränner så bra så.
    vilken firmware version har du till din 3500 brännare då Enlund?

Liknande diskussioner

  1. Kan flashning vara orsaken till Red Lights..?
    By chillseeker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 19:49
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. Flasha om till original firmware?
    By TRX7 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 22:07
  4. Ny Firmware till Samsung 5.2
    By Arabaldo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 15:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •