Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med bränning i CloneCD

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Problem med bränning i CloneCD

    Jag har helt plötsligt börjat få problem med att bränna skivor i CloneCD strax efter att Lead-in är komplett så avslutas bränningen. Det hände först vid något enstaka tillfälle sen fungerade det att bränna igen. Men nu senast har det varit likadant vid fem tillfällen på raken. Testade även att bränna i IMGBurn men det verkar inte heller funka även om jag ställt in allt rätt där(Layerbreak och Booktype). Jag har testat med olika isos också men samma sak.

    Jag har en NEC 3500AG med firmware 2.1A. Har alltid bara använt Verbatim skivor och det har som sagt funkat bra fram till nu. Kan det vara så att brännaren håller på att lägga av eller är det något annat?
    Last edited by lr10; 2007-12-20 at 05:26.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av lr10 Visa Inlägg
    Jag har helt plötsligt börjat få problem med att bränna skivor i CloneCD strax efter att Lead-in är komplett så avslutas bränningen. Det hände först vid något enstaka tillfälle sen fungerade det att bränna igen. Men nu senast har det varit likadant vid fem tillfällen på raken. Testade även att bränna i IMGBurn men det verkar inte heller funka även om jag ställt in allt rätt där(Layerbreak och Booktype). Jag har testat med olika isos också men samma sak.

    Jag har en NEC 3500AG med firmware 2.1A. Har alltid bara använt Verbatim skivor och det har som sagt funkat bra fram till nu. Kan det vara så att brännaren håller på att lägga av eller är det något annat?
    kan vara så att brännaren är på g att ge sig.. ibland kan de flesta fel åtgärdas genom att uppgradera firmware eller nergradera firmware och upp igen. skrev precis inlägg om nec firmwares här.. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32818

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Billigare att köpa ny brännare än att felsöka genom att bränna sönder skivor :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med nyare spel
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:52
  2. Problem med bränning
    By Japseye in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:33
  3. Problem med chippat Wii, grafikglitchar
    By slowdown in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 06:47
  4. Xbox med Xecutor 2 (lite/pro???) problem!
    By martinalexander in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 07:25
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •