Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: MS unbans

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18

    MS unbans

    jaha då ser det ut som ms unbannnar massa folk på live.
    http://www.xbox-scene.com/

    kanske betyder att du kan kör 12 v fan mod och om du blir bannnad så e det pga detta o kan få den unbannnad o så har man bytt tillbaks fw direkt efter man blivit bannad...

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    det verkar som att ms inte kan avgöra vilka konsoler som är bannade eller inte pga när en laser på en dvdläsare är sliten så kan den ge alla möjliga svar , och därför vore det dumdristigt att banna alla pga detta om detta är endast pga november banningarna vet jag inte , men om detta är fallet så borde det betyda läsare med ixtreme 1.4 perfekta backuper, ev fel på den sk 360 anglen inte kan utgöra grund för banning. men som sagt detta är endast mina egna spekulationer,

    jag kommer inte att vara den första som går ut live för att testa detta ,väntar ett tag för att se om detta stämmer, om det är som jag har förstått det så måste microsoft tillämpa andra metoder för att banna modifierade konsoler.

    Vad kan detta vara , nu har dom testat felaktig ss felaktig dmi felaktig pfi , och om det nu stämmer felaktig crc 360 angle som dom då inte kan använda som grund för banning.

    kan det möjligen vara att dom inplementerar någon form av media detection id , jag menar typ något som du kan kolla i dag i dvdinfo pro , för dom vet ju vilket media dom trycker upp sina spel på?.

    frågan är går det att göra ?

    eller är detta i såfall vägens ände för microsoft, oavsett så tror jag att microsoft går vinnande ur det här, en konsol som gör att du kan spela backups med online vilket en minoritet utgör och som betalar ca 60-70 kr i månaden, flertalet köper spel och betalar också 60-70 kr i månaden + att dom köper spel

    ps3 har inte lyckats övertyga och ligger långt efter , det smartaste draget från ms vore att låta saker och ting ligga ett tag sälja konsoler spel live konton, och möjligen om ett år eller så börja kolla på möjligheten att kolla upp vem som fuskar, men det är min teori, hade jag varit ms så hade prio 1 varit att vinna konsolkriget

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •