Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Ang. CloneCD // 4x = 2.4x?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Arrow Ang. CloneCD // 4x = 2.4x?

    Hej!

    Jag har just bränt min första säkerhetskopia. Tänkte bara höra med er hur det är med hastigheterna. Jag har ju läst att 2.4x eller 4x är rekommenderat. Jag valde 4x.

    Hur som helst ser loggen ut så här efteråt (se längst ned). Hastigheten låg mest kring 2.4x då jag kikade. Är detta normalt? Är det bättre att välja alternativet 2.0-2.4x då man väljer att bränna? Jag valde som sagt 4x men verkar inte ha fått annat än 2.4x (knappt - se bild).

    Last edited by VoRa; 2007-12-23 at 17:20. Anledning: typo

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för IDE kabel till brännaren?

    Gammaldags eller sån där ny med flera/finare ledare mellan kontakterna?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad har du för IDE kabel till brännaren?

    Gammaldags eller sån där ny med flera/finare ledare mellan kontakterna?
    Datorn är ca. 3 år gammal. Jag har inte bytt något på den annat än grafikkort. Kan du utesluta vad det är då? (jag öppnar datorn och kollar lite nu, återkommer...)

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad har du för IDE kabel till brännaren?

    Gammaldags eller sån där ny med flera/finare ledare mellan kontakterna?
    Det var en vit kontakt, av mindre typ. ca. 2 cm bred och 1/2 cm hög - såg ut att vara power-kontakten. Sen vid "Interface" satt en mycket bred men smal kontakt. Satt massor av små tunna kablar i rad på den. Kanske 30 st små grå kablar. Hela kontakten var väl 5 cm bred kanske, 1/2 cm hög kanske.

    Kan du dra ngn slutsats utifrån detta? Detta var alltså kontakterna som satt i dvd-brännaren.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    men om skivorna är 2.4x så kan du väl inte bränna i 4x? du måste köpa minst verbatim dl 4x

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Verbatim 2.4x går att bränna i 6x med en bra brännare och uppdaterat firmware. Det står till och med på askarna...


    Om din IDE flatkabel bara har 40 kablar, byt till en med 80 kablar.

    Eventuellt måste du ändra i bios och/eller windows kontrollpanelen för att få ut max prestanda mellan dator och brännare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Verbatim 2.4x går att bränna i 6x med en bra brännare och uppdaterat firmware. Det står till och med på askarna...


    Om din IDE flatkabel bara har 40 kablar, byt till en med 80 kablar.

    Eventuellt måste du ändra i bios och/eller windows kontrollpanelen för att få ut max prestanda mellan dator och brännare.
    Okej! Tack så mycket för din snabba support i frågan!

    Jag kommer nog inte byta kablage etc. dock. Det är okej att det tar sin tid, förutsatt att det fungerar och är lika "stealth" som allt annat efter själva bränning ...men det är det väl hoppas jag? Jag har inte testat än hehe - det är ju trots allt julafton först imorgon!

    ... jag har iofs en sprillans ny MacBook Pro. Någon som kan rekommendera ett passande brännprogram för Mac OS X? Annars kan man ju alltid köra Fusion/Parallels/Boot Camp för att dryga med Windows ^^
    Last edited by VoRa; 2007-12-23 at 21:10.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    ... jag har iofs en sprillans ny MacBook Pro. Någon som kan rekommendera ett passande brännprogram för Mac OS X? Annars kan man ju alltid köra Fusion/Parallels/Boot Camp för att dryga med Windows ^^
    Google http://idog.appleguru.org/Home.html

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
    "iBurn360 is universal and runs on Mac OS X 10.4."

    Jag kör Leopard, dvs. 10.5. Men tack ändå! =)

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Men du måste nog kanske skaffa en bättre brännare, vet inte om dom inbyggda brännarna är så bra.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
    Men du måste nog kanske skaffa en bättre brännare, vet inte om dom inbyggda brännarna är så bra.
    Mina erfarenheter säger att MacBook Pro är kvalitet rakt igenom. Den har en:

    8x SuperDrive (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

    Men som sagt, det ska väl funka genom PCn jag sitter på nu. Köra CloneCD etc. Tar 40min men det är ok så länge det fungerar lika bra som när man kör 4x eller vad det är som är rekommenderad standard.

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Okej, är inte så insatt i Mac, men testa och se om det funkar och jag brukar köra i 2,4x men man kan köra högre om man har rätt grejor.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Smile

    Citat Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
    Okej, är inte så insatt i Mac, men testa och se om det funkar och jag brukar köra i 2,4x men man kan köra högre om man har rätt grejor.
    http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t629306.html

    Se tredje inlägget. Det är precis min situation - sweet!
    Blir till att testa imorgon med FIFA 08!

    ... återkommer!

Liknande diskussioner

  1. Ang LIVE
    By fogmod in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 16:13
  2. Frågor ang. NTSC Maskin
    By h3nk387 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 18:02
  3. Alternativt brännarprogram till clonecd?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 18:36
  4. CloneCD crack
    By kaTana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 02:19
  5. Får inte igång CloneCD
    By Kitsunegari in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 18:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •