Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Varför uppgradera via Live?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Arrow Varför uppgradera via Live?

    Jag har precis tagit hem min nya moddade 360 med iXtreme.

    En polare till mig har aldrig ens kopplat in nätverkskabeln, men han har XTREME (första som kom), han har lirat sen 360 kom ut.

    Men hur som helst, är det till någon nytta att uppdatera via Live? Vad är det man uppdaterar egentligen? Vad blir den praktiskt skillnaden?

    Tacksam för svar!

    Vänligen,
    Jonas

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Nu har jag inte haft någon 360 mer än en kort period men är påväg att köpa en ny. Men jag har t.ex hört att man ska kunna köra xvid i 360s dashboard nu? Och för att kunna göra det så måste man ju uppdatera den, jag förmodar att t.ex den uppdatering sker genom live uppdatering.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Så vitt jag vet så måste man inte uppdatera via Live, det går att plocka ner uppdateringarna från MS direkt och bränna på en skiva, och fixa det på så sätt.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Divx/Xvid uppdateringen går bara att tanka från Live. Dessutom binds den till konsolen du tankar ner på så du inte kan tanka ner på en obannad konsol, flytta hårddisken till en bannad och spela DivX/Xvid på den.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Divx/Xvid uppdateringen går bara att tanka från Live. Dessutom binds den till konsolen du tankar ner på så du inte kan tanka ner på en obannad konsol, flytta hårddisken till en bannad och spela DivX/Xvid på den.
    Fel, det går visst att få tag på DivX/Xvid uppdateringen på ett annat sätt och den är inte bunden på något sätt.
    Bara att koppla den hårddisken med divx/xvid uppdateringen till datorn med en adapter och leta upp divx/xvid uppdateringen (sök på internet) och kopiera över den till datorn och sen ta den andra hårddisken och föra över uppdateringen till rätt mapp.
    Själv har jag fixat DivX/Xvid uppdateringen från ett fildelningsnätverk och lagt över den på hårddisken, funkar perfekt !

    VoRa:
    Vad jag har märkt med uppdateringarna är att dom ger bättre stabilitet och att xbox 360:n blir snabbare, så har det blivit för mig iallfall.
    Så det är nytta med dom, MEN om Microsoft kommer på något annat sätt att upptäcka om vi har flashat eller modifierat xboxen så ska man ju naturligtvis inte installera den uppdateringen så man får hosta upp pengar sen.

    God Jul och Gott Nytt år för alla här på PSXCARE !
    Last edited by TM1; 2007-12-23 at 20:57.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question

    Citat Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
    Vad jag har märkt med uppdateringarna är att dom ger bättre stabilitet och att xbox 360:n blir snabbare, så har det blivit för mig iallfall.
    Så det är nytta med dom, MEN om Microsoft kommer på något annat sätt att upptäcka om vi har flashat eller modifierat xboxen så ska man ju naturligtvis inte installera den uppdateringen så man får hosta upp pengar sen.

    God Jul och Gott Nytt år för alla här på PSXCARE !
    Tack detsamma!

    Åter till ämnet:
    - Det finns inga negativa aspekter med att uppdatera till det senaste via Live! nu då? Jag menar, det är inga anti-piracy grejor som har tillkommit i de senare uppdateringarna? Det kan ju finnas dolt... o.0

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Nej, inga sådana saker.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
    Nej, inga sådana saker.
    Kan ju iofs finnas dolt, det kan man inte veta.
    Måste man uppgradera för att spela över Live?

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Jo, det kan ju det men man får ju inte hoppas :P
    Ja, man måste uppgradera för att spela över Live.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
    Fel, det går visst att få tag på DivX/Xvid uppdateringen på ett annat sätt och den är inte bunden på något sätt.
    Bara att koppla den hårddisken med divx/xvid uppdateringen till datorn med en adapter och leta upp divx/xvid uppdateringen (sök på internet) och kopiera över den till datorn och sen ta den andra hårddisken och föra över uppdateringen till rätt mapp.
    Själv har jag fixat DivX/Xvid uppdateringen från ett fildelningsnätverk och lagt över den på hårddisken, funkar perfekt !
    Okej, för när jag försökt kolla på divx-film i min ej internetanslutna 360 så vill den ansluta till Live för att ta hem uppdateringen även fast jag har den på hårddisken. När jag väl är uppkopplad är det inga problem.

Liknande diskussioner

  1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  2. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  3. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  4. Xbox360 Live problem
    By J84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 22:49
  5. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •