Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem med wireless network adapter.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18

    Problem med wireless network adapter.

    Hej, fick en wireless adapter i julklapp och när jag kopplar in den så lyser den röd för det första och för det andra så blir det " wireless connection - not connected" i live testet. Vad är felet? Jag har en router och min kúsin som har en laptop har inga problem att med att connecta sin laptop trådlöst till mitt närverk.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Har du läst manualen över huvud taget?
    Hur skruvat det än kan verka så betyder fast rött sken att den är REDO att ansluta till nätverket. Det är alltså ingen indikation på att något är fel.

    Sen att din kusin kan ansluta med en laptop säger tyvärr inte så mycket. En laptop ställer inte samma krav på routern som 360'n gör. Din router måste vara XBox360-kompatibel. Är den det?
    Lista: http://www.xbox.com/en-US/support/co.../equipment.htm

    I övrigt finns steg för steg instruktioner här:
    http://www.xbox.com/en-US/support/sy...orkadapter.htm

    God Jul.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    mitt router är kompitabel ja, jag har en D-Link DI-624, vad ska jag göra sen?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Inställningarna i xboxen måste vara rätt (system > network settings).
    Workgroup, SSID och om du har nån kryptering på nätverket (WEP eller WPA) så ska den nyckeln skrivas in.
    (Kolla också i routerns konfig så inte SSID broadcast är inställd på disabled)

    Bara för att testa att det funkar så kan du ju se till att ha router och xbox i samma rum så att du kan vara säker på att signalen är bra.

    Thats it!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    om man inte kan sin wpa kod då? kan man stänga av wpa? är det farligt?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    haha livsfarligt... ;-)
    Om du startar konfiginterfacet till din router så kan du se nyckeln där.
    (Klicka på wireless i vänsterspalten så ser du massa inställningar och 4 fält med nyckelkoder. Default är "00000000000000000000000000" men att köra med det är inte så bright... )

    Du bör nog även läsa manualen till din router. WEP och WPA är olika sätt att kryptera ditt trådlösa nätverk så ingen annan kan surfa på din internetuppkoppling. WEP är äldst och lättast att knäcka (tar 2-3 minuter). WPA är lite bättre då den genererar WEP-nycklar kontinuerligt utifrån en "master key". Dock går även den att knäcka rätt enkelt även om det tar ett par timmar.
    Du kan absolut stänga av både WEP och WPA. DOCK innebär det att din granne eller vilken tomte som helst kan göra massa skit med din internetuppkoppling. Med kryptering så stänger du ute de värsta n00bsen i alla fall.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag kan inte ett skit om trådlöst nätverk, men om kusinen kunde koppla upp mot nätverket trådlöst med sin laptop utan att slå in nån kod borde det väl inte vara krypterat, eller?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    yay jag fick igång den men när jag anslöt den så slutade mitt internet på laptopen att funka :/. På "trådlös-anslutnings ikonen" som finns nere till höger går där en gul prick fram och tillbaka men den ansluter aldrig färdigt. Vad kan jag göra?

Liknande diskussioner

  1. Lite problem med bränning, väldigt tacksam för hjälp.
    By JayC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 20:55
  2. Problem med vissa spel!
    By Ph4z3 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 13:26
  3. Problem med dashboard?
    By Soederstroem in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 11:05
  4. problem med ps2 silver
    By king_brutus in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 20:25
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •