Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: iXtreme 1.2 vs 1.4

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    122
    Respekt
    21

    iXtreme 1.2 vs 1.4

    Jag har en Xbox360 med iXtreme 1.2. Jag har kunnat lira på Xbox live men nu är jag lite osäker på om jag vågar gå in och spela. Undrar lite hur stor risken är att man blir bannad? Undrar om vi ngnsin kommer att komma på ett sätt att töma boxen på info som Microsoft läser av så att man vågar gå ut... Ngn som har ngra tankar?

    Vad är det för skillnad mella iXtrem 1.4 och 1.2? Bör man uppdatera?

    Avskedsfest

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man bör uppdatera, med iXtreme 1.2 kan de kontroller microsoft gör ofta detektera att boxen är modifierad, har något med ett värde på var securitysectorn ligger på för "vinkel" på skivan, iXtreme 1.2 kan svara med ett "omöjligt" värde och därmed avslöjas.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Man bör uppdatera, med iXtreme 1.2 kan de kontroller microsoft gör ofta detektera att boxen är modifierad, har något med ett värde på var securitysectorn ligger på för "vinkel" på skivan, iXtreme 1.2 kan svara med ett "omöjligt" värde och därmed avslöjas.
    så om jag förstår det rätt så kan jag bli bannad från live, även fast jag från allra första början av min xbox hade 1.2 och spelen var 100 % korrekt patchade?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja. För i det här fallet är det firmwaren som kollas inte skivans säkerhets sektorer.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Lista med spel som fungerar med iXTREME 1.2?
    By user491 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 20:17
  2. iXTREME 1.2 Hitachi
    By `rzr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 23:26
  3. Hur gör man så att spel fungerar till ixtreme 1.2
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 15:20
  4. iXtreme 1.2 släppt!
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 21:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •