Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Byta dvd-läsare

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Byta dvd-läsare

    Hej -har en premium med HITACHI 79FL (låter som en hårfön), har skaffat en BENQ VAD6038 62430CR och vill "swappa" in den i boxen.
    Har dumpat båda firmwaren och testat lite av varje.
    Bootar upp men får ett "Open Tray" på alla spel även original.
    Vilket sätt är det rätta att hantera firmwaren i toolbox46 och i firmtool-verktyget?
    Någon som har lyckats med ovan.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs ur unika nyckeln ur hitachin, läs ur firmwaren ur benq dvdläsaren, lägg in din ursprungliga nyckel i benq firmwaren och spoofa den till Hitachi 79, flasha å montera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej Hansi -tack för svaret.
    Jag har följt den ordningen du beskriver, gjort ändringarna i Toolbox46, raderat och flashat om, både med och utan IX1.4.
    Startar "Reading" c:a 30 sek. därefter "Open Tray".
    Med en musik-cd startar playern och spelar upp 1:sta spåret, de andra spåren blir markerade som icke spelbar media??
    Fler idèer är hjärtligt välkomna...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Trasig benqdrive kanske
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det verkar inte bättre.
    Tack ändå!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Testad i en annan konsoll med TS28 -samma resultat
    Lösning: retur till säljaren
    Flashat TS28:an spoof till 79 -Fungerar

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Varberg
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hur är det där med att byta dvds i sin 360? min gamla ms25a börjar bli riktigt trött av sig så jag funderar på att köpa en ny, kan man byta till en likadan man hade (ms25) utan att riskera ban? eller tom en ms28? tacksam för svar

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga problem att byta en samsung till en annan samsung, men se till att spoofa versionsnumret så att det inte ändras.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har två frågor i detta ämnet.

    1. Om man byter en Hitachi 79FL mot en Benq måste man då spoofa Benq:en, hur gör man det isf?

    2. Kan man läsa ut FW från en Hitachi 79FL med en Xecuter X360USB?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du spoofar med maximus firmware toolbox (senaste version, 4.6 eller nåt är det väl nu)

    Du måste montera infectus 79key eller maximus 79key, sedan läser du ur den med firmware toolbox. Det går inte med USB på v78 och v79.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok, så 79key måste lödas fast innan man kan läsa ur firmware på en 79-spelare?
    Mao så riskerar man att göra xboxen utan dvd-spelare om man gör misstag under lödningen?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp man kan förstöra den på många sätt om man inte vet vad man pysslar med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hitachi 079FK DVD läsare
    By Rob! in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 18:55
  2. Byta DVD till en tystare
    By oPhoEniXo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 22:53
  3. Byta dvd läsaren i mitt 360.
    By Akerlundh in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 15:31
  4. byta ut samsung dvd som man köper på nätet?
    By Longson008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 20:37
  5. Byta DVD läsare!
    By Ice Wyver in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 16:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •