Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Avmontera/förvara Blaster 360?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22

    Avmontera/förvara Blaster 360?

    Tjena!

    Jag lät montera en Blaster 360 på PSXCare för drygt ett år sen och allt har funkat utmärkt tills idag då jag som en försenad julklapp fick en härligt julig röd överraskning på min Xbox.

    Nu när jag planerat att skicka in boxen på service måste jag ju avmontera Blastern och lite instruktioner skulle inte sitta fel. Eller kan det vara så trevligt att PSXCare kanske skulle kunna hjälpa mig med detta som någon slags garanti-grej eller något? Bara att rycka ur den alltså, orkar inte flasha om och ha mig.

    Förövrigt är ju Blastern monterad med massa klisterlappar inuti lådan som jag förstått det för att hänga upp/hålla saker på plats. Hur förvarar jag dessa bäst tills dess att jag får tillbaka burken och monterar om blastern själv?

    Så många frågor, så jobbigt att formulera sig vettigt efter för mycket glögg och julöl.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bäst är väl att flasha om driven till original när du ändå håller på...du har ju en blaster monterad för att det skall vara lätt att flasha...och när man ändå har isär boxen så är det ju bara några knapptryckningar för att återställa till original.

    Får du bort klisterlapparna intakt så ta plasten från något klistermärke och sätt lapparna på. Vi brukar använda plasten vi drar loss från alla paketetiketter vi skriver ut varje dag...kom förbi om du behöver sådana, vi har ingen brist på dom kan jag lova :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Problemet med att flasha tillbaka den till original-firmwaren är ju att jag inte fick någon backup på den när ni gjorde det men om någon skulle kunna tillhandahålla den kanske det är lika bra att lägga ner mödan.

    Dvs. om det går att bara ta firmwaren ur en drive och sätta i en annan men det borde väl rimligtvis inte vara något problem såvida man har firmwaren till rätt modell och lägger in rätt drive-ID och sånt?

    Strongt att sitta här och svara på frågor på din lediga dag förövrigt!
    Last edited by Sci-Fi; 2007-12-25 at 17:58.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inga lediga dagar, blir för stressigt att komma till jobbet första vardagen efter en (lång)helt om jag inte tar hand om email/forum/beställningar kontinuerligt :-)

    Är det en hitachidvd så är det bara att köra restore.bat eller firmware toolbox för att återställa. Är det en samsung så räcker det om man har en "generell" ms25.bin eller ms28.bin så kan man återställa driven. Ungefär samma sak gäller Benq.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  3. Prissänkning på 360 i USA
    By RockoW in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 13:38
  4. Blaster 360 Problem :(
    By morol in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 12:19
  5. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •