Har alltså chippat Wii:n med ett s k wii key. Vad nu?
En polare mumlade t ex något om att man antagligen behövde köra en "bios" för att den skulle börja funka. Är inte så hemma på sånt här, så ju mer detaljerat desto bättre.
tack på förhand
Patte
Har alltså chippat Wii:n med ett s k wii key. Vad nu?
En polare mumlade t ex något om att man antagligen behövde köra en "bios" för att den skulle börja funka. Är inte så hemma på sånt här, så ju mer detaljerat desto bättre.
tack på förhand
Patte
Har du provat om det fungerar med ett bränt spel?
Fungerar det med original spel?
Wiikey ska fungera direkt utan att behöva göra något annars brukar det vara fel på lödning eller i värsta fall trasig chip. Men man ska prova flera saker innan man börjar montera av den.
Var det avkapade ben eller saknas det en löd punkt kanske
Vilken serienummer typ LEH 123??
Om du ska spela super mario galax så då måste du uppdatera wiikey till 1.9G samt wii konsolen till 3.0E ( om konsolen är europeisk )eller senare
Orginalspel funkar. Har precis laddat ner "wario ware" för att testa chippet utan någon bios. Men min polare är pessimistisk eftersom jag inte fixat någon bios. Jag håller dig uppdaterad om hur det går härnäst.
Det behövs inget "bios" till Wiikey... Jag tror att din polare tänker lite för mycket xbox nu....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Nu är problemet bara att det inte går att packa upp win-rar filen. Det kommer ett felmeddelande som säger att filen är av okänd format. .iso slutar den med...
Suck inte EN TILL...
Du skall inte packa upp .ISO filer med winrar, .ISO filer skall du bränna med t.ex. IMGBURN
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
För att undvika missförstånd:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28773
Ett hett tips för övrigt är att man går in mappalternativ och kryssar ur "Dölj filändelse för kända filformat".....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Haha, sorry, glömde en smajley där :-)
Det där meddelandet brukar man få om man glömt stoppa i en skiva i brännaren.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Inse att alla inte är födda nördar som ni är.. Här fick man då ingen duglig hjälp iaf, inget har ju funkat.. Så up YOURS.. och lycka till med tjejerna lol
mvh
Patric
Ehh, vi har ju svarat på dina frågor och inte hört något av dig sedan dess...
Bookmarks