Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Chippat wii:n. Vad sen?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Chippat wii:n. Vad sen?

    Har alltså chippat Wii:n med ett s k wii key. Vad nu?
    En polare mumlade t ex något om att man antagligen behövde köra en "bios" för att den skulle börja funka. Är inte så hemma på sånt här, så ju mer detaljerat desto bättre.

    tack på förhand
    Patte

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    Har du provat om det fungerar med ett bränt spel?
    Fungerar det med original spel?
    Wiikey ska fungera direkt utan att behöva göra något annars brukar det vara fel på lödning eller i värsta fall trasig chip. Men man ska prova flera saker innan man börjar montera av den.
    Var det avkapade ben eller saknas det en löd punkt kanske
    Vilken serienummer typ LEH 123??

    Om du ska spela super mario galax så då måste du uppdatera wiikey till 1.9G samt wii konsolen till 3.0E ( om konsolen är europeisk )eller senare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Orginalspel funkar. Har precis laddat ner "wario ware" för att testa chippet utan någon bios. Men min polare är pessimistisk eftersom jag inte fixat någon bios. Jag håller dig uppdaterad om hur det går härnäst.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det behövs inget "bios" till Wiikey... Jag tror att din polare tänker lite för mycket xbox nu....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nu är problemet bara att det inte går att packa upp win-rar filen. Det kommer ett felmeddelande som säger att filen är av okänd format. .iso slutar den med...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Suck inte EN TILL...

    Du skall inte packa upp .ISO filer med winrar, .ISO filer skall du bränna med t.ex. IMGBURN
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ett hett tips för övrigt är att man går in mappalternativ och kryssar ur "Dölj filändelse för kända filformat".....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Suck inte EN TILL...

    Du skall inte packa upp .ISO filer med winrar, .ISO filer skall du bränna med t.ex. IMGBURN

    F'låt att man är orutinerad då!
    Skaffade det där imgburn. Den hittade filen men i programmets underkant står det "Device not ready (medium not present - tray closed)". Kan det ha något med brännaren att göra? En vanlig DVD R+ dock. Att vissa saker alldrig kan gå smidigt...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Suck inte EN TILL...

    Du skall inte packa upp .ISO filer med winrar, .ISO filer skall du bränna med t.ex. IMGBURN

    F'låt att man är orutinerad då!
    Skaffade det där imgburn. Den hittade filen men i programmets underkant står det "Device not ready (medium not present - tray closed)". Kan det ha något med brännaren att göra? En vanlig DVD R+ dock. Att vissa saker alldrig kan gå smidigt...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Haha, sorry, glömde en smajley där :-)

    Det där meddelandet brukar man få om man glömt stoppa i en skiva i brännaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av patte88 Visa Inlägg
    F'låt att man är orutinerad då!
    Skaffade det där imgburn. Den hittade filen men i programmets underkant står det "Device not ready (medium not present - tray closed)". Kan det ha något med brännaren att göra? En vanlig DVD R+ dock. Att vissa saker alldrig kan gå smidigt...
    Suck inte EN TILL.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Inse att alla inte är födda nördar som ni är.. Här fick man då ingen duglig hjälp iaf, inget har ju funkat.. Så up YOURS.. och lycka till med tjejerna lol

    mvh
    Patric

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh, vi har ju svarat på dina frågor och inte hört något av dig sedan dess...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vad innebär det att chippa?
    By SnowJim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 17:26
  2. Sugen på PSP, men vad ska man ha nu då?
    By Bj0k in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 11:25
  3. Vad har du PSP:n i?
    By Silverfisken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 01:29
  4. vad gör ja för fel?
    By ryzzmo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 11:30
  5. vad ska man köpa
    By babii in forum Nintendo DS
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 12:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •