Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vilken ångest..

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Vilken ångest..

    Vad fan ska man göra? Dagens I-Landsproblem!

    Vet inte vilken konsol/konsoller jag ska köpa, har ingen just nu,har haft SNES,N64 och Xbox tidigare. Alternativen just nu är ju Xbox360,PS3,Wii och PS2. Jag flyttar till en studentstad nu i vår och kommer säkert att ha kul med partyspel,typ Singstar,Buzz och Guitar Hero, men samtidigt gillar jag Mario och Zelda och alla sjuka Wii spel som Wario Smooth moves och Wii Sports, det är en riktigt glädjekonsol! Dessutom älskar jag FIFA och NHL och kan spela 10h i sträck med vänner med dom spelen.

    Tyvärr har jag inte råd (och det känns lite väl onödigt) att köpa både Xbox360,Wii och PS2 chippade för att få allt (över 10000kr). PS3:an är ju uträknad eftersom den inte går att chippa..den köper jag sen när chippningen funkar och Blu-Ray brännarna är okej i pris.

    Men två chippade konsoler har jag nog råd med..men vilka två ska det bli?
    PS2 är bäst för party med Singstar,Buzz och Guitar Hero (alla GH spelen + att man kan lägga in egna låtar) medan WII är ganska kul för party med Wii Sports och Smooth Moves, samt GH3,Wii har också Mario och Zelda men dessa spel är ju slut när dom är slut, dock underbara under tiden. 360 funkar sämst som partymaskin eftersom den bara ha GH2 och 3 och man kan inte lägga in egna låtar. Xboxen är dock bäst på singelspel med Gearsofwar,CallofDuty,Halo och dessutom de bästa versionerna av FIFA och NHL. WII har okej singelspel som Zelda, Mario och Metroid Prime. PS2 suger på allt förutom partyspel jämfört med de andra. Ett minus är också att Wii är lite osäker vad gäller chippning.

    Så här står jag.. Vad tycker ni? Associera fritt som man brukar säga!

    Ha det bra och God Jul!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    En 360 + en PS2 hade nog jag satsat på med dina "behov".
    360'n har ju så sjukt mycket bra spel som du kan ägna dig åt när det inte är party. Å PS2:an har ju som du skriver både Singstar, Buzz, GH m.fl.
    Personligen tycker jag Wii är överskattad. Visst, kul annorlunda kontroller - men grafiken suger ju xxx.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag skulle nog ge rådet 360 + Wii, det köpte jag och är grymt nöjd.

    All heder åt PS2 men om man ska gnälla på Wiins grafik så är nog inte PS2:an så mkt snyggare + att den är ju halvt utdöende även om den säljer bra. Lär ju inte komma alltför många nyare spel till den under kommande år.

    Med en Wii så har du ju ett unikt upplägg med de klassiska Mario, Zelda, Metroid-spelen etc.

    Jag tänkte först köpa en PS3 och en 360 men med tanke på hur lika dom är varandra i spelutbud är jag grymt glad att jag valde Wiin istället.

Liknande diskussioner

  1. Vilken brännare?
    By dohan4ever in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 10:10
  2. Vilken version????
    By filmsugen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 13:14
  3. Vilken version har jag?
    By KaiserClaw in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 10:52
  4. Vilken DRIVE?
    By Claes_stj in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 19:09
  5. Vilken drivrutin ?
    By hide_ in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 00:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •