Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Wiikey config disc 1.3 problem?

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0

Wiikey config disc 1.3 problem?

Jag har en PAL wii med wiikey orginal och 1.9g uppdateringen. Mitt wii firmware är på senaste 1.3E. Jag har även spelat supermario galaxy och uppdaterat med uppdateringen som fanns med på skivan och allt. Allt funkar prima etc. Förutom en sak. Igår ville jag spela ett USA gamecube spel och det vägrade starta. Så jag tänkte att det hadde med regionskodningen att göra. Så jag tankade ner wiikey config disc 1.3 och tänkte köra region override så jag kunde få igång NTSC spelet. Men config discen vägrar fanimej boota. Det kommer en svart ruta med vit text där det står ta ut skivan, starta om och läs manualen etc etc. Upplever ni samma sak eller? Varför blir det såhär?

EDIT: Kanske är så att jag har en utdaterad config disc? Så svårt att veta nu med tanke på att wiikeys sida är nere och har vart det ett bra tag. Vad sysslar dem med egentligen?
    Last edited by callonme; 2007-12-27 at 14:14.

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av callonme Visa Inlägg
    Jag har en PAL wii med wiikey orginal och 1.9g uppdateringen. Mitt wii firmware är på senaste 1.3E. Jag har även spelat supermario galaxy och uppdaterat med uppdateringen som fanns med på skivan och allt. Allt funkar prima etc. Förutom en sak. Igår ville jag spela ett USA gamecube spel och det vägrade starta. Så jag tänkte att det hadde med regionskodningen att göra. Så jag tankade ner wiikey config disc 1.3 och tänkte köra region override så jag kunde få igång NTSC spelet. Men config discen vägrar fanimej boota. Det kommer en svart ruta med vit text där det står ta ut skivan, starta om och läs manualen etc etc. Upplever ni samma sak eller? Varför blir det såhär?

EDIT: Kanske är så att jag har en utdaterad config disc? Så svårt att veta nu med tanke på att wiikeys sida är nere och har vart det ett bra tag. Vad sysslar dem med egentligen?

Gjorde samma sak fast jag ändrade dvd hastigheten från 6x till 3x och nu får jag samma felmeddelande om att ta ut skivan blabla.... på setup discen, alla backupper jag testat fungerar som det verkar men man blir ju lite orolig att nått pajjat. Vill ju kunna använda setup skivan med.

EDIT: Hittade lösningen, har säkert varit uppe förut i forumet men jag postar den ändå.

I can now confirm that the 1.3 config disk won't read directly in a Wii updated to v3.1. Here's how to use it:

You'll need:

Gamecube controller
    GCOS boot disk

1. Download any GC Multi-disk, or just download 'make-multiv3' and create a GCOS boot disk.
    2. Boot it up in the Wii and you'll be presented with two options - select 'Boot DVD'.
    3. It will ask you to enter a DVD and press A to continue. Eject your disk and insert your 1.3 config disk. Press the A button on your gamecube controller.
    4. It should read the disc and present a list of files/folders. Highlight 'bootldr.dol' and press A.
    5. The config disc menu should appear.

This 100% works.
    Last edited by alkojorma; 2008-01-03 at 18:50.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Jag har samma problem gällande 1.3 men har ingen gamecubekontroll, hur gör man då?
    tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det skall väl gå att använda resetknappen istället, men skaffa en billig gamecubekontroll, dom kostar inte många pengar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Ja får väl görat kan tänka mig att det vore nice me GC-kontroller till smashbros när det kommer

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Kan säga att det inte funkar utan gc kontroll:S

Liknande diskussioner

1. Problem med config skivan 1.3
    By AcKNE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 15:51
  2. Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 20:46
  3. Problem med Wiikey config1.3 & V3.0E