Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 49

Diskussion: Viktigt: Wii-key 1.9g brickning

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Viktigt: Wii-key 1.9g brickning

    Är det sant att Super Mario Galaxy brickar Wii om man har Wiikey 1.9g och uppdatering 3.1E? Källa: http://wiikey19g.wordpress.com/2007/...9D/#comment-66

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har 3.1E och 1.9g på mitt wii. Installerade först 3.1E på Wii'et, sen super mario uppdateringen, sen wiikey't till 1.9. Works like a charm

  3. #3
    Det ska väl endast bricka om man kör NTSC Mario i PAL maskin?
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tydligen är det ju jävligt många maskiner som slutat läsa skivor helt (eller bara backuper i många fall) efter att man kört in 1.9g. Det märkliga är ju att det uppenbrarligen har funkat några dagar/veckor och sen helt plötsligt lagt ner. Man blir ju lite skeptisk när man hör sådant. Förhoppningsvis har dessa råkat ut för clonchip eller att det är dålig kod som går att åtgärda (det är ju trots allt en beta) så man slipper byta maskin/chip bara för detta.

    Känns ju inte så skoj om wiikey.cn fortsätter ligga nere heller =/

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tydligen är det ju jävligt många maskiner som slutat läsa skivor helt (eller bara backuper i många fall) efter att man kört in 1.9g. Det märkliga är ju att det uppenbrarligen har funkat några dagar/veckor och sen helt plötsligt lagt ner. Man blir ju lite skeptisk när man hör sådant. Förhoppningsvis har dessa råkat ut för clonchip eller att det är dålig kod som går att åtgärda (det är ju trots allt en beta) så man slipper byta maskin/chip bara för detta.

    Känns ju inte så skoj om wiikey.cn fortsätter ligga nere heller =/
    Inte troligt att wiin skulle sluta läsa backuper efter ett tag pga av 1.9g. Inte hänt nån jag vet iaf.

    Säkert handhavande fel. Folk som kör ntsc spel osv..

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
    Inte troligt att wiin skulle sluta läsa backuper efter ett tag pga av 1.9g. Inte hänt nån jag vet iaf.

    Säkert handhavande fel. Folk som kör ntsc spel osv..
    Kolla länken i första kommentaren så ser du att många har koll på vad dom gör också. Nåt skumt är det..

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Är det ingen här som fått poblem efter 1.9g uppdateringen? Min funkar bra än så länge men ju mer man läser desto mer säker blir man ju på att en vacker dag så kan den inte läsa backuper längre.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    ......jo 1.9g installerar säkert en bomb som spränger wiikeyt så backuper slutar funka. Inte nog med att den installerar en bomb, bomben är dessutom slumpvis tidsinställd....

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Jag har faktiskt börjat få problem med min Wii de senaste två veckorna. Jag har 1.9g och senaste wii-uppdateringen. Den har problem med att läsa både retail och backups. Får ofta meddelandet om att ett problem har uppstått och att jag ska starta om Wii'n. Riktigt tråkigt det tycker jag, och som sagt, det händer även på Retail-spel. Nu har jag inte spelat så mycket Wii den senaste veckan och jag kan komma med en uppdatering om ett tag.

    För övrigt bränner jag endast mina spel på DVD-R-skivor i 4x om det påverkar något.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Uppdaterade mitt chip igår, så har hittills lirat 7 h SMG, ligger de någon funktion i updaten som gör att Wiiet låter mindre , för de gör mitt nu iallfall, el är de lugnet före stormen, innan det dör och vägrar å tillfredsställa spel nerven ... "Wiikey har sålt sin själ till Nintendo". - GAME Over

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    Jag har kört SMG på original ej bränt, har inte kört det på flera veckor men igår började min wii att surra högfrekvent såfort man stoppar i en skiva, original eller bränt spelar ingen roll. Wiiet är relativt nytt också. Jävligt irriterande, har som sagt inte kört smg på länge dock, däremot guitar heroes 3 original. Vet inte om det finns något samband. Dock rädd för att den ska pajja men jag har ju garanti som borde täcka upp felet kanske.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
    ......jo 1.9g installerar säkert en bomb som spränger wiikeyt så backuper slutar funka. Inte nog med att den installerar en bomb, bomben är dessutom slumpvis tidsinställd....
    Ja du verkar ju inte ha någon vidare koll.. Den första xboxen kunde man sabba med tiden med felaktig bios om du inte visste det. Ja hårdvarumässigt.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Jag har kört SMG på original ej bränt, har inte kört det på flera veckor men igår började min wii att surra högfrekvent såfort man stoppar i en skiva, original eller bränt spelar ingen roll. Wiiet är relativt nytt också. Jävligt irriterande, har som sagt inte kört smg på länge dock, däremot guitar heroes 3 original. Vet inte om det finns något samband. Dock rädd för att den ska pajja men jag har ju garanti som borde täcka upp felet kanske.
    Har du testat ändra läshastigheten med configskivan? Kan kanske ha med det att göra.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    Mitt Chrome wii kan ej läsa backuper längre..
    Bara orginal-spel , så wiikey måste vara rätt dött?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av BarrySWE Visa Inlägg
    Mitt Chrome wii kan ej läsa backuper längre..
    Bara orginal-spel , så wiikey måste vara rätt dött?
    Läs inläggen i länken ovan. Nåt skumt är det med senaste uppdateringen. Jag vägrar tro att Wiikey chipen helt plöstsligt bara "dör" utan anledning. Och alla efter 1.9g uppdateringen. Vissa har ju tydligen fått det att funka genom att ta bort chipet och sedan löda dit det igen. Alt, köra GCOS varianten av Config disc 1.3 skivan (hackade).

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Läs inläggen i länken ovan. Nåt skumt är det med senaste uppdateringen. Jag vägrar tro att Wiikey chipen helt plöstsligt bara "dör" utan anledning. Och alla efter 1.9g uppdateringen. Vissa har ju tydligen fått det att funka genom att ta bort chipet och sedan löda dit det igen. Alt, köra GCOS varianten av Config disc 1.3 skivan (hackade).

    Var hittar man den skivan?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av BarrySWE Visa Inlägg
    Var hittar man den skivan?
    http://rapidshare.com/files/48731676/config1.3.zip.html

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Exclamation Har hänt mig iallafall..

    min pojkvän stoppade i SMG utan att vi hade uppdaterat någonting någonsin och SMG uppdaterade, fick dubbla weathers/news kanaler och har inte kunnat spela nya brända (läst vissa men sen fått svart skärm med vit text; an error..)
    Dom gamla brända funkar, orginal + GC spel men nånting gjorde Super mario galaxy med wiiet..
    Bränner på 1x nu i IMG burn, fungar inte ändå
    SMG var ett PAL..

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    Inte ska ett PAL galaxy ge dubbla channels inte.
    kan inte varit PAL mario.

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    wiikey är ju dött i förseljnings synvinkel o får de inte upp ett nytt chipp så kommer de inga fler updateringar till wiikey o de kan ju som nån antydde sälja lösningen till att chippet dör via wiis programvara för att få ett nytt kapital för att starta utveckling till ett anat chipp lite långsökt av niintendå men ändå eller så har nintendo hittat en lösning o en updatering på wiikey är nödvendig snarast. jag kör på de nya chippen för att hoppas på stabilare funktion

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Stil going strong

    Vill bara infomera alla oroade ,att nu har ja lirat smg i en vecka utan problem,

    gör om, gör rätt.!

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    är nog guitar hero som sabbar era wii:n ;_)

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av björken Visa Inlägg
    Vill bara infomera alla oroade ,att nu har ja lirat smg i en vecka utan problem,

    gör om, gör rätt.!
    Nu är det ju inte direkt så att den omedelbart efter uppdateringen slutar läsa skivor om du trodde det. Vissa klarar en vecka, vissa klarar en månad, andra klarar två månader. Många har inte ens fått felet. Jag har kört i säkert 5-6 veckor utan problem men uppenbarligen finns det många som fått detta fel efter väldigt olika mycket speltid.

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Låter jäkligt lustigt det här. Själv kör jag med 1.9g och 3.1E.
    Har gjort avbrutna uppdateringar med både Metriod prime 3(NTSC) och Mario galaxy(NTSC) direkt efter de kommit ut och har inte haft några som helst problem med mitt wii eller wiikey...luktar handhavande fel enligt mig...

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Låter jäkligt lustigt det här. Själv kör jag med 1.9g och 3.1E.
    Har gjort avbrutna uppdateringar med både Metriod prime 3(NTSC) och Mario galaxy(NTSC) direkt efter de kommit ut och har inte haft några som helst problem med mitt wii eller wiikey...luktar handhavande fel enligt mig...
    Ja man hoppas ju på det. En del har ju kört recovery skivan och gått ner till 1.9b och fått det att funka igen. Dock verkar alla ha fått homers röst så 1.9g uppdateringen verkar ju ha blivit korrekt inflashad. Bästa vore väl om wiikey.cn hoppade igång igen så dom kanske kan släppa en riktig uppdateringn istället för betan.

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Orginal programeraren för wiikey har ju sedan länge lämnat wiikeyprogrameringen och gör något helt annat. 1.9g fick vi av programerarna av d2ckey teamet som fixade till den. Det är inte sama gäng men tillhör samma koncern så att säga.. Så vi kommer troligen inte se nån mer uppdatering av wiikey om inte något nytt kopieringsskydd dyker upp. Då får vi hoppas att d2ckey teamet åter igen kan fixa till wiikey:n...

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Orginal programeraren för wiikey har ju sedan länge lämnat wiikeyprogrameringen och gör något helt annat. 1.9g fick vi av programerarna av d2ckey teamet som fixade till den. Det är inte sama gäng men tillhör samma koncern så att säga.. Så vi kommer troligen inte se nån mer uppdatering av wiikey om inte något nytt kopieringsskydd dyker upp. Då får vi hoppas att d2ckey teamet åter igen kan fixa till wiikey:n...
    Jo det är jag väl medveten om. Dock är en beta en beta och inte alltid så tillförlitlig. De flesta är ju som du påpekar medvetna om att dom tillhör samma bolag och vill man behålla (wiikey)-kunder i framtiden kanske dom bör ta en titt på detta.

    Jag skulle ju exempelvis inte köpa d2ckey chipet om jag fick reda på att dom skiter i chipet på en gång dom inte kan tjäna mer pengar på det. Man måste ju ha någon respekt för de kunder som faktiskt köpt deras produkt. Känns inte som att jag vill gynna ett sådant företag som bara ställer upp så länge dom själva tjänar på det. Då tappar man respekten och stödjer inte dom i framtiden.
    Last edited by pemani; 2008-01-16 at 13:05.

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jo det är jag väl medveten om. Dock är en beta en beta och inte alltid så tillförlitlig.
    Äsch, det är ju bara en benämning. Windows Vista har lanserats som en färdig produkt men är ju långt ifrån färdig enligt mig...
    1.9g funkar prima för mig, har inte problem med några spel. Det enda man kunde önska sig är lite bättre kompabilitet med NTSC spelen.

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Äsch, det är ju bara en benämning. Windows Vista har lanserats som en färdig produkt men är ju långt ifrån färdig enligt mig...
    1.9g funkar prima för mig, har inte problem med några spel. Det enda man kunde önska sig är lite bättre kompabilitet med NTSC spelen.
    Ja den funkar ju utmärkt för mig och dom flesta andra också. Men sen kanske man sitter där en dag och den accepterar inga backups. Då är det inte lika roligt längre.

    Visst kan jag också känna att "äh, det är klart att dom har gjort nåt fel". Men hur jävla svårt är det att bränna en skiva med en firmwareuppdatering och uppdatera? Dom har ju uppenbarligen lyckats med både 1.9b och 1.9g (då SMG funkar) och kört ett antal veckor utan problem innan det börjar. Så man undrar ju lite hur felet uppkommer...

  30. #30
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Har börjat bli värre för mig, den tar fortfarande backuper. Men det går knappt att spela då jag får "an error has occoured" hela tiden. Det känns som om något inte står helt rätt till alltså. Vet någon vad detta kan bero på?
    Jag har aldrig kört några NTSC-spel på min konsol eller kört fel uppdateringar.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  2. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  3. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02
  4. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  5. Wii Internationellt?
    By Wildboy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 00:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •