Brännig utan ban
Den senaste månaden har MS satt igång att banna folk i omgångar. Det har pratats en hel del om vad som orsakar banen, och en ny firmware har släppts. De flesta är eniga om att det är spelen som får en bannad, eftersom de inte blir 1:1 kopior av olika anledningar. Jag har läst en hel del, men är helt förvirrad i denna backup-djungel.
Hur står det till nu? Hur skall man agera för att minimera risken att bli bannad. Jag har förstått att man skall uppdatera till iXtreme 1.4 och att man skall kolla spelen i xdvdmulleter. Angående dessa Kreon-rippar, är de säkra att spela om man har uppdaterat till 1.4? Om spelet inte finns listat i databasen över säkra/osökra spel, vad skall man göra då? Några menar att man skall patcha spelen med patchar från www.360patches.com.
Skulle uppskatta om någon kunnig person skulle kunna dela med sig av lite infromation och förklara. Jag skulle även uppskatta om man låste tråden för att slippa en hel del onödiga inlägg, denna tråd är till för att folk skall kunna gå in och läsa, men inte bara skriva in en massa problem.
Boxen är på släkttäff i Tyskland.
Bookmarks