Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: PlayStation Portable - Silver - SLIM - Custom firmware 3.71

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    PlayStation Portable - Silver - SLIM - Custom firmware 3.71

    Tjena,
    Har gjort lite efterforskningar på den här firmwaren och hur man ska göra för att spela iso/cso filer. Men, som jag förstår det så ska man ha tidigare firmwares för att kunna köra t.ex Devhook.
    Och, när jag köper den här direkt, kommer jag direkt kunna köra cso/iso filer på den eller måste någon loader installeras på den?

    Jag förstår inte ett skit

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Tidiga firmwares med dev-hooks är föråldrade och funkar inte på Slim&Lite, det funkar bara på Fat&Handsome men det är värdelöst idag.
    Det du behöver göra är använda pandora tricket för att lägga in ett customfirmware.
    Med customfirmware behöver du bara lägga .cso/.iso filer i en mapp som heter ISO och sedan starta dem genom Game menyn i din XMB, inga loaders och inget krångel.

    För att lägga in ett customfirmware på din PSP finns lite olika alternativ, antingen fixar du det själv genom att antingen köpa eller tillverka tillbehören som behövs eller så skickar du in den till PSXcare så fixar dom den åt dig för 300 kronor, plus frakt om du måste skicka med post.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köper du psp silver custom firmware osv från webshoppen så är det bara att tuta å köra. Som sagt, devhook osv använde man 2006, inget du behöver bry dig om nuförtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 14:18
  2. PlayStation Portable - Silver - SLIM
    By DragonIVE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 10:27
  3. PlayStation Portable Silver SLIM Custom firmware 3.71
    By DragonIVE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 20:15
  4. PlayStation Portable - Silver - SLIM - Custom firmware 3.71
    By DragonIVE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 14:25
  5. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •