Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: M3 DS real problem, hjälp.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    M3 DS real problem, hjälp.

    Hallå,

    Köpte nyligen en M3 DS real från psxcare och nu när jag har fått hem den så har ja kört in system foldern och jadda jadda för att få igång den.

    Men problemet är att DS vägrar att gå igång när ja försöker starta den med M3 DS real i dsen. Hur mycket jag än försöker sätta igång den så vägrar den gå igång, den gröna lampan lyser inte heller hur många gånger jag än försöker.

    Någon som har någon ide vad problemet kan vara? Har köpt ett kingston microSD till min m3 DS real, om det det kan ha något med det att göra, och även denna är köpt från psxcare.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova i en annan ds

    Ladda batteriet fullt och prova igen

    Sätt i och dra ur adaptern 5-10ggr (inte med strömmen på!)

    Skicka tillbaka adaptern för test/utbyte
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har provat nu i en gammal vanlig DS och en DS lite som är ungefär ett år gammal .. Den funkade i båda fallen.

    Har provat att ladda batteriet, funkade inte.

    sätt i och dragit ur adaptern... funkar fortfarande inte...

    Jag kanske har missat något totalt gällande vad m3dsreal funkar till, DSen jag har är precis ny inköpt från en lokal game affär. Jag har testat original spel och dom funkar utmärkt...

    vad gör jag för fel, jag är helt nybörjare på detta så jag har säkert missat någon viktig detalj.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skicka hit dsreal kassetten så skickar jag en ny du kan prova. Fungerar inte den så är din ds inte riktigt som den borde.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hej,

    Jag köpte 2st M3 DS Real igår och på 1 av mina DS så fungerar det med båda korten på min andra DS så får jag exakt samma problem med att maskinen är 100% död som kaealy ovan, med det andra kortet så märker inte ens DS av att det är ett kort istoppat ??

    Vad kan det vara för problem ?
    Snälla hjälp då barnen hade sett fram emot dessa roliga saker nu efter Jul.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag hittade lösningen.
    Tyvärr så är vissa DS konsoler lite högre eller att kontakterna inte får riktig kontakt med M3 DS Real.
    Jag satta papper + lite tejp. ca: 2 papper & 3 gånger tejp så får den nu kontakt och fungerar som den ska :-)

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    hmm,
    Jag har nu prövat flera DS konsoler.
    Jag har prövat ett antal Rosa + Svarta.
    Alla Svarta fungerar som en dröm.
    Alla Rosa får att dom inte hittar korten, men om man stoppar papper under så fungerar alla Rosa också.

    Är det någon som har en Rosa som fungerar ?
    Jag har även varit i affären och packat upp en helt ny Rosa men tyvärr med samma problem, är det mera skillnader på Rosa & Svarta än färgen ???

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Jag fick mitt M3 DS Real idag och det fungerar kalas i min Rosa DS Lite.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag fick mitt M3 DS Real idag och det fungerar oxå kalas i min Rosa DS Lite.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question

    visst kan man väl bara köpa en M3 REAL å sen kan man fixa spel till den? eller?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Wallis184 Visa Inlägg
    visst kan man väl bara köpa en M3 REAL å sen kan man fixa spel till den? eller?
    Du måste ha en Nintendo DS :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    lol, det har jag men annars är de bara å köpa en M3 REAL å ladda ner spel då, eller? :P

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Wallis184 Visa Inlägg
    lol, det har jag men annars är de bara å köpa en M3 REAL å ladda ner spel då, eller? :P
    Har du ens läst vad det är för nått du tänkt köpa .... Tycker det är rätt uppenbart ......
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Wallis184 Visa Inlägg
    lol, det har jag men annars är de bara å köpa en M3 REAL å ladda ner spel då, eller? :P
    Du behöver microsd minneskort med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    har stoppat i och använt i rosa, silver och svart, funkar alltid. skapa 2 mappar med namn "system" och "nds" bara o sen in med spelen i nds...sen kan du juh göra en "musik" mapp o lägga in mp3or oxå..

    finns väl två olika flashkassetter oxå ? en där lilla microkortet "klickar" in när man trycker in det och en där det bara trycks in och i mitt tycke inte sitter fast lika bra

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jo, nu har jag hittat en annan sida med billigare M3 REAL å en till sida med asblilliga minneskort, iaf asbilligt 8GB Micro SDHC kort

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Har du ens läst vad det är för nått du tänkt köpa .... Tycker det är rätt uppenbart ......
    ja jag har läst T_T

Liknande diskussioner

  1. Hej fått problem med devhook 0.46!! Hjälp!
    By fillsing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:55
  2. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  3. Hjälp - HDD Problem
    By yesbox07 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 10:40
  4. Konstigt problem...behöver hjälp
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 09:21
  5. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •