Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Nytt xbox på gång!

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18

Nytt xbox på gång!

Hallo
    Nu ska jag köpa ett nytt xbox för mitt gammla blev bannat men hade tänkt flytta över mitt gammla acount till det nya har rätt många spel sparade på mitt acount och jag undrar om man kan lägga över det på ett xbox acard det med 256mb minne eller flyttas dom sparade spelen inte med? och får det plats?

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Jag flyttade över min 120GB disk jag hade i min gamla Premium till en Arcade. Sen satte jag i en den gamla 20GB tillbaks i Premium:en. Allt profilmässigt var precis som på min Premium förutom att jag behövde sätta på Auto-login igen. Givetvis behövde jag ställa in Boxen första gången jag startade också. Men visst du kan säkert kopiera över profilen på minneskortet och sedan använda det i Arcade:n. Bäst tycker jag nog är att flytta över din existerande disk så att du kan ta nytta av utrymmet.

edit:

Jag kan tipsa om Clas Ohlson också angående Arcade. Där jag köpte hade de modeller som var tillverkade 2007-11-04. Det var Benq i den jag fick och man fick även med PGR4. Det bör vara Benq i alla de tycker man eftersom de har blivit tillverkade så sent. Med rabattkupong gick det loss på 2,6k.
    Last edited by razor1394; 2007-12-29 at 00:48.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Mmm men jag har en fråga till kan man lägga över kontot över nätet och inte minnerskort?

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Kontot ja men inte dina sparfiler och själva profilen. Du kör recover på den nya boxen. Du behöver kunna din gamertag, mail och ditt lösenord. Dock krånglar Live jättemycket. Jag har försökt köra recover i nästan en vecka utan framgång.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    ja man får väll pröva då men kan ju alltid göra en ny. Men vet du om man måste ha hotmail för att göra ett konto kan man inte ta någon annan mail?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Razor; vadå för rabattkupong?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Kupongen på 100kr man får om man är medlem på Clas Ohlson och handlar över 1000kr.

Jag vet inte hur det är nuförtiden men det har räckt med att man har kopplar sitt existerande mailkonto med Microsoft genom Passport. Nu kanske man gör det genom Windows Live. Jag kör på ett Hotmail konto.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    är inte risken att bli bannad från live större om man använder samma hårddisk i den nya xboxen , tänkte på ifall infot som gjorde att man blev bannad första gången gör så man bli bannad igen ... ?

Liknande diskussioner

1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 11:17
  2. Autoconnect till xbox live
    By Hankster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 13:37
  3. Xbox Live Uppdatering
    By maqen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 17:07
  4. Xbox chips Live on borrowed time
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum