Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Iso till CSO, ingen storleksskillnad

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Iso till CSO, ingen storleksskillnad

    Tja!

    Tänkte komprimera lite spel till min PSP från iso till cso för att få lite mer plats på kortet. Testade det med två program bland, annant cisoplus. Med det ena spelet sjönk storleken från 1.7 gig till 1 gig. Fine tänkte jag och började med nästa spel där storleksskillnaden var ungefär 5 megabyte. Testade med tre till spel, alla under 1 gig och storlekskillnaden var ungefär den samma. Komprimerade i steg 9.

    Tack för svar.

    Btw, fungerar senaste SMW (super Mario Wars) på PSP slim. Kan nämligen inte få det att fungera, det står could not lounch this game efter att loadscreenen har kommit upp. Sen dyker errorcoden 8002014c upp. Samma sak när jag testade med PSP Radio. :/ Den är flashad hos PSX Care nyligen.
    Sen fungerar inte spelet Daxter heller. Den bootar och allt men sen när man ska starta nytt game så hänger det sig.

    Ajja, sorry för min noob frågor
    Last edited by Luke; 2007-12-30 at 17:52.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Luke Visa Inlägg
    Tja!

    Tänkte komprimera lite spel till min PSP från iso till cso för att få lite mer plats på kortet. Testade det med två program bland, annant cisoplus. Med det ena spelet sjönk storleken från 1.7 gig till 1 gig. Fine tänkte jag och började med nästa spel där storleksskillnaden var ungefär 5 megabyte. Testade med tre till spel, alla under 1 gig och storlekskillnaden var ungefär den samma. Komprimerade i steg 9.

    Tack för svar.

    Btw, fungerar senaste SMW (super Mario Wars) på PSP slim. Kan nämligen inte få det att fungera, det står could not lounch this game efter att loadscreenen har kommit upp. Sen dyker errorcoden 8002014c upp. Samma sak när jag testade med PSP Radio. :/ Den är flashad hos PSX Care nyligen.
    Sen fungerar inte spelet Daxter heller. Den bootar och allt men sen när man ska starta nytt game så hänger det sig.

    Ajja, sorry för min noob frågor
    Cso komprimerar spel hårdare än råa filformatet ISO ja o det kan ibland upplevas som slöare i laddtid men ju mer man trollar ju mer märker man

    Angående övriga fel så kanske de måste köras i 1.50 kernel mode??
    Kika FAQ
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Troligtvis kommer jag att bli flamead nu, men jag hittar inget FAQ för flashade PSPer.

    Jag försökte lite själv och gick in i recovery menyn -> options sen ställe jag om Game Folder Homebew från 3.71 Kernel till 1.50 Kernel. Ska se ifall det hjälpte eller ifall man m¨åste göra nåt mer. Iaf tack för ditt svar.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Luke Visa Inlägg
    Troligtvis kommer jag att bli flamead nu, men jag hittar inget FAQ för flashade PSPer.

    Jag försökte lite själv och gick in i recovery menyn -> options sen ställe jag om Game Folder Homebew från 3.71 Kernel till 1.50 Kernel. Ska se ifall det hjälpte eller ifall man m¨åste göra nåt mer. Iaf tack för ditt svar.
    Mycket information står i de hjälptexter som medföljer hemkodade applikationer
    Läs dessa o fråga på kodarnas forum eller läs om andra haft liknande problem.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jomen grejen är att jag får errorcoden 8002014cpå majoriteten av alla homebrews som jag har testat.


    Sen undrar jag fortfarande vad du menar att man ska köra dem med 1.50 kernel.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Respekt för dig Pendragon så du får ta denna fråga ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag googlade på errocoden och den ska tydligen betyda följande.

    8002014C - Ran kxploited homebrew without Homebrew enabled firmware.

    Men jag har ju Homebrew enabled firmware. Betyder det helt enkelt att verisionen av homebrewet är för gammalt eller/och gjort för tjocka PSPn?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Luke Visa Inlägg
    Jag googlade på errocoden och den ska tydligen betyda följande.

    8002014C - Ran kxploited homebrew without Homebrew enabled firmware.

    Men jag har ju Homebrew enabled firmware. Betyder det helt enkelt att verisionen av homebrewet är för gammalt eller/och gjort för tjocka PSPn?
    Läs allt i guiden där du laddade ned programmet eller e-posta gruppen som släppte det eller kika i det forum som spelet eventuellt kommer från eller tillhör.

    Jag hittade inte ditt spel här: http://www.psp-hacks.com/category/18

    Så jag kan inte hjälpa dig annat än att du borde köra 1.50 kernel kanske via e-bootloader från Team noobs om du kör en Slim PSP.

    LÄS INSTRUKTIONERNA!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Du har fortfarande inte svarat på varför mina spel inte blir mindre i cso än i iso när vissa upplever en storleksskillnad på nästan 1 gig i vissa fall.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Luke Visa Inlägg
    Du har fortfarande inte svarat på varför mina spel inte blir mindre i cso än i iso när vissa upplever en storleksskillnad på nästan 1 gig i vissa fall.
    I vissa fall så kan det vara så att filerna på iso'n är komprimerade från början och det är som att komprimera någonting med winrar 2 ggr, andra gången så minskar storleken inget.
    Det är den enda förklaringen jag kan komma, programmet du använder kan vara paj förstås...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    eller så betyder inte Setting 9 hårdast komprimering utan setting 1
    Läs instruktionerna för Ciso komprimeringsprogrammet

    Prova setting 9 sen setting 4 o se skillnaden annars om du inte orkar läsa infofiler på engelska eller ställa frågor i de som skapat komprimeringsprogrammens forum
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Stor skillnad mellan ISO och CSO?
    By Wildenboy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 21:05
  3. Önskar Guide för koppling xbox360 till dator med 2 st nätverkskort kabel mellan..
    By Palleman in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 19:36
  4. ingen chans att spela iso utan umd skiva ??
    By lizerdboy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 03:27
  5. omformat av GI fil till ISO fil
    By mr_mupp in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 23:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •