Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: 480i/p

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18

480i/p

Tjenare, jag har ett problem med att jag får massa ljusa "vågor" som rör sig uppifrån och ner på min tv när ja använder mitt ps3. Det är inte en ny LCD eller plasma tv, en sån där gammal rutten CRT eller va det nu är, kör i 570i nånting, eftersom man inte kan ändra till 480i/p... Sen så har ja ett irriterande surrande ljud hela tiden, vilket jag stör mej på otroligt mycket, så jag undrar om någon vet vad det kanske är för fel. Använder den vanliga gula, röda å vita sladden man fick med.
    Jag har även kört mitt wii på samma tv med 480i/p eller va det nu är, och har inte haft något problem. Men när man ändrar till 570i nånting så får man samma "vågor" som på ps3an.

Tack på förhand

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Inställningar för videoutgång

Justera systemets inställningar för videoutgång. Välj de bästa utgångsinställningarna för tv-apparaten som används.

1.
    Kontrollera vilken upplösning som fungerar med tv-apparaten.
    Upplösning (videoläge) varierar beroende på tv-typ. Mer information finns i anvisningarna som medföljde tv-apparaten.

2.
    Välj (Skärminställningar) under (Inställningar) på hemmenyn.

3.
    Välj [Inställningar för videoutdata].

4.
    Välj typ av kontakt på tv-apparaten.
    Upplösningen (videoläge) varierar beroende på vilken typ av kontakt som används.

Kolla mer här
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Det går ju inte att välja 480i/p, funkar bara att göra det i ett NTSC land Funkar på wii däremot. Kan man inte lura PS3an att man for i typ USA eller nått annat land med NTSC? ^^ Om det äns är upplösningen som är problemet.

Tack för hjälpen i alla fall pege53

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Ska nog ta och göra det, eftersom den är så pass billig Hoppas det funkar Tackar^^

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Men sen så hade jag ju det här problemet med ett surrande ljud hela tiden. Det som är konstigt är att det funkar när jag tar ut PS3an till tvn i vardagsrummet å kopplar in den i stereon där, men inte i mitt rum. Surrar både när den är kopplad till TVn, och även stereon.
    Jag testade koppla ut alla andra apparater för att se om det var någon slags störning, men samma sak.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Jag har nu köpt en scart sladd, men har samma problem. "Vågorna" på TVn kan ju bero på att den inte är så bra, men det som jag tycker är konstigt är att jag får ett surrande ljud i högtalarna. (Jag har kopplat in PS3an till stereon.) Men jag får inte något surrande ljud i någon annan stereo. Kan det kanske bero på störningar eller liknande?

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18

Så ser det ut på TVn.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    har du nån trådlös router på rummet?
    Har du en trådlös telefon på rummet?
    Har du en mobil på rummet?
    Har du trålösa hörlurar på rummet?

Det kan ibland störa på andra elektronik produkter?
    Jag fick vara utan trådlösa hörlurar & min trådlösa telefon gick inte ihop med trålös router & min stereo blev bara ett irriterande bakgrundsljud i bakgrunden.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Det visade sig vara någonting med antennkabeln som skapade störningarna. Men tack för hjälpen pege63 ^^

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    vet du vad som e bra för just det ända målet?
    Den här: Mantelströmfilter

Jordavskiljare för antenn
    Separerar jorden mellan antennen och mottagaren.

Detta är vad du behöver om du har brum i din
    hemmabioanläggning när antennkabeln är inkopplad.

Galvanisk avskiljare som förhindrar så kallad jordningskonflikt vilket kan resultera i överspänning.

Filtret ansluts mellan antennkabeln och mottagare. Idealisk för 100 Hz TV/Plasma/LCD utrustning.

Avskärmning: 75 dB

Förekommer i olika utförande, beroende på vad som finns tillgängligt på lager.
    Last edited by pege63; 2008-01-13 at 21:50.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Jo, men det är bara på min tv det blir så när man kör ps3. Det är inget problem när man tittar på vanlig tv, och inte heller när man spelar wii.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Jo men den är mer användbar än så, en sådan skulle man få till alla TV aparater när man köper

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner